نگاهی نو به سلامت

11 استارتاپ برتر جهان در حوزه سلامت

0

این افزایش شش برابری در ۶۲۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ های حوزه سلامت اروپا در کل سال ۲۰۱۵ است. در اینجا، به ۱۱ مورد از جالب ترین استارتاپ‌های فناوری مرتبط با سلامتی در اروپا نگاهی می‌اندازیم.

براساس گزارشی جامع درباره فناوری اروپا توسط Atomico (اتمیکو)، ۳.۶ میلیارد دلار توسط شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری خطر‌ پذیر اروپایی در شرکت‌های فناوری مرتبط با بهداشت در اروپا بین ژانویه و سپتامبر ۲۰۱۹ سرمایه گذاری شده است. این افزایش شش برابری در ۶۲۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ های حوزه سلامت اروپا در کل سال ۲۰۱۵ است.

شرکت‌های نوپا در این بخش، مجموعه ای از خدمات و محصولات مهم را ارائه می دهند: از روش درمانی مبتنی بر واقعیت مجازی گرفته تا روبات‌های سرآشپز. در اینجا، به ۱۱ مورد از جالب ترین استارتاپ‌های فناوری مرتبط با سلامتی در اروپا نگاهی می‌اندازیم. مارتین مینوت، شریک شرکت چند ملیتی سرمایه‌گذاری خطر‌ پذیر مستقر در لندن، Index Ventures ، به Business Insider گفت که شبکه‌ی بهداشت عمومی پیشرفته اروپا در تلاش برای ایجاد یک محیط کارآفرینانه‌ دوستانه می باشد. مینگوت گفت: «بنیانگذاران اروپایی تمایل به برتری در بخش مراقبت‌های بهداشتی دارند.» ارائه مراقبت‌های بهداشتی از طریق سیستم‌های عمومی باعث می‌شود این مراقبت‌ها کمتر از سایر نقاط جهان تکه تکه شود و فرصتی برای نوآوری در مقیاس ایجاد می‌کند.»

وی ادامه داد: این سطح از نوآوری خبرهای خوشایندی

  1. برای بیمارانی است که در نهایت دسترسی آسان‌تر به خدمات بهداشتی و درمانی دارند
  2. برای کیف پول‌های دیجیتال ، که از افزایش بهره‌وری بهره مند می شوند
  3. همچنین برای جامعه این امکان را به وجود می‌آورد که با رویکرد سلامتی به سمت پیشگیری بیشتر حرکت کنند

۱. Babylon Health UK

هدف ‏Babylon Health ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مقرون به صرفه برای همه در این سیاره است. این شرکت به دلیل ارائه خدمات پزشکی آنلاین برای بیماران در سازمان خدمات بهداشت ملی، مانند مشاوره ویدیویی و ارزیابی‌های سلامتی، در انگلستان به شهرت و محبوبیت رسیده است. این شرکت با فعالیت در انگلستان و داشتن برنامه‌هایی برای گسترش در چین ، آمریکا و خاورمیانه در حال توسعه‌ی هر چه بیشتر است.

کل بودجه‌ی جمع آوری شده: بالغ بر ۶۳۵ میلیون دلار

تعداد کارمندان: ۱۷۰۰ نفر

۲. MindMaze Switzerland & US

MindMaze یک توسعه دهنده با استفاده از آنچه که به عنوان رابط انسان و ماشین است، از جمله محصولات واقعیت مجازی در حوزه پزشکی برای کمک به بهبود شبکه عصبی می باشد و با بیمارستان‌ها به منظور دراختیار قراردادن برنامه‌های توان بخشی واقعیت مجازی برای بیماران کار می‌کند. این شرکت در لوزان سوئیس و همچنین ایالات متحده مستقر است و سال گذشته با تیم فرمول یک بریتانیا مک لارن، همکاری کرد تا فناوری MindMaze را در زمینه‌ی ایمنی و عملکرد موتور تست کند.

کل بودجه جمع آوری شده: بالغ بر ۱۰۸ میلیون دلار

تعداد کارمندان: ۱۸۰ نفر

۳. Elvie UK

دو محصول پرچمدار الوی ، یک پمپ پوشیدنی برای محافظت از سینه است که بنام پمپ Elvie نامیده می‌شود و دیگری وسیله ای برای تمرینات ورزشی پنج دقیقه ای منطقه لگن به نامElvie Trainer است. این مربی لگن توسط سرویس ملی بهداشت انگلستان استفاده می شود و این مجموعه با ارائه‌ی سری B اش در ماه آوریل گذشته، رشد ۴۲ میلیون دلاری داشته است. مدیرعامل این شرکت تانیا تالر، دارای یک پیشینه‌ی فنی معمولی نیست بلکه قبلاً به عنوان رهبرکمپین بهداشت زنان در سازمان ملل و سازمان های دیگر کار کرده است. در آوریل ۲۰۱۹، طی مصاحبه ای گفت كه چگونه از خشم ناشی ازكیفیت پایین فناوری بهداشت زنان كه در طول كار در کمپین با آن روبرو شده بود برای تاسیس شرکتش استفاده کرده است.

کل بودجه جمع آوری شده: بالای ۶۲ میلیون دلار

تعداد کارمندان: ۸۲ نفر

۴. Cera Care UK

Cera (مستقر در انگلستان) یک بازار آنلاین فراهم کرده که مراقبان بیماران را با آنها منطبق می کند.که با هر دو نهاد دولتی مانند ( Barts NHS Trust ,NHS) زیر شاخه ای از (سرویس ملی بهداشت) برای جلوگیری از مسدود شدن تختخواب در بیمارستان‌ها کار می‌کند و شرکت‌های خصوصی مانند Uber می‌توانند امکان حمل و نقل بیمار را فراهم کنند. در میان نگرانی‌های فزاینده در مورد جمعیت سالخوردگان اروپا، Cera بخشی از یک حرکت گسترده تر به سمت فن آوری مراقبت از سالمندان را در اروپا تشکیل می دهد. Careship، یک استارتاپ سلامت مستقر در آلمان، خدمات قابل مقایسه‌ای را ارائه می‌دهد.

کل بودجه جمع آوری شده: بالای ۲۰ میلیون دلار

تعداد کارمندان: ۲۰۰۰ نفر

۵. BenevolentAI UK

BenevolentAI از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل مقادیر گسترده‌ی داده با رهبری Baroness Joanna Shields، مدیر اجرایی سابق فیسبوک و وزیر دولت انگلیس، برای کمک به کشف اهداف جدید مواد مخدر استفاده می کند که در آوریل سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۲ میلیارد دلار ارزش داشت. اگرچه این رقم در سپتامبر سال گذشته به یک میلیارد دلار کاهش یافت، حضور اروپایی آن نیز تا آنتراپ، بلژیک و جایی که گروهی از مهندسان آن مستقر هستند گسترش می یابد.

کل اعتبارات جمع آوری شده: ۲۰۵.۵ میلیون پوند (۲۶۸ میلیون دلار)

تعداد کارمندان: ۲۲۸ نفر

۶. Karakuri UK

کاراکوری به رهبری مدیرعاملش Barney Wragg، سرآشپزهای ربات برای بهبود خودکارسازی و آماده‌سازی مواد غذایی ساخته است که هدف نهایی آن فراهم ساختن غذاهایی برای کارگران گرسنه در همه جا با تنظیم دقیق نیازهای غذایی و ذائقه‌ی آنها می باشد. کاراکوری همچنین قصد دارد از فناوری خود برای کاهش استفاده از بسته‌بندی‌های پلاستیکی بهره برده و بدین منظور با سوپرمارکت آنلاین بریتانیا Ocado که پشتیبان اصلی آن است، همکاری کرده است. Wragg در لیست BI که‌ شامل ۱۰۰ فرد مهم و تأثیرگذار در فن آوری انگلستان برای سال ۲۰۱۹ است، قرار گرفت.

کل بودجه جمع آوری شده: ۹ میلیون دلار

تعداد کل کارمندان: ۲۰

۷. KRY Sweden

برنامه KRY به بیماران این امکان را می دهد تا در چند دقیقه، از طریق تلفن های هوشمند یا تبلت، جلسات ویدئویی با پزشکان عمومی و متخصص واجد شرایط را رزرو و انجام دهند. KRY مستقر در استکهلم، ادعا می کند از زمان تاسیسش در سال ۲۰۱۵ تابحال بیش از ۱.۴ میلیون جلسات کامل بیماران را تسهیل کرده است و توسط برخی از سرمایه گذاران فناوری اروپا از جمله Index Ventures و Accel حمایت می شود؛ به طوریکه هر دو شرکت در ژانویه سال ۲۰۲۰ به سرمایه‌گذاری سری C این کسب‌و‌کار ،۱۴۰ میلیون یورو کمک کردند. KRY در سوئد، نروژ و آلمان فعالیت می کند، در حالی‌که تحت نام تجاری “LIVI” در انگلستان و فرانسه تجارت می‌کند.

کل اعتبارات جمع آوری شده: ۲۴۴ میلیون دلار

تعداد کارمندان: ۲۵۰ (و ۸۰۰ پزشک)

۸. Onera Health Netherlands & US

Onera Health برای ایجاد نظارت بر الگوی تنفس افراد در شب، «تکه‌های» هوشمندی را ایجاد می‌کند (که در واقع مانند باند های فانتزی به نظر می‌رسد) با استفاده از این داده ها، تکه ها قادر به اندازه گیری الگوهای خواب، شناسایی اختلالات خواب و درنهایت بهبود کیفیت خواب افراد هستند. اگرچه Onera در ایالات متحده مستقر است، تحقیقات و توسعه‌ی آن در اروپا – به طور خاص، در آیندهوون هلند صورت می گیرد.

کل بودجه جمع آوری شده: بالغ بر ۹/۳ میلیون دلار

تعداد کارمندان: ۲۸ نفر

۹. AMRA Sweden and US

AMRA مستقر در Linköping در جنوب سوئد با دفتری در شیکاگو، AMRA ، MRI بیماران را اسکن کرده و برای تجزیه و تحلیل بدن افراد، از جمله اندازه‌گیری ماهیچه و چربی برای هر منطقه از بدن استفاده کرده، و فناوری آن را به یک پتانسیل بالقوه برای کل صنایع، از علم ورزش تا مراقبت از سالمندان تبدیل میکند. این شرکت همچنین تحقیقاتی آکادمیک – تحقیقاتی که غالباً پایه و اساس توسعه فناوری خود را بر آن مبنا پایه گذاری کرده است – انجام داده و در جهت ارتقاء کارآیی کارآزمایی‌های بالینی و تسریع در پیشرفت دارو با صنعت بهداشت و درمان همکاری می‌کند.

کل بودجه جمع آوری شده: ۱۷ میلیون دلار

تعداد کارمندان: ۵۰ نفر

۱۰. Dacadoo Switzerland

Dacadoo یک شرکت مستقر در زوریخ است که بستری برای کمک به افراد در حفظ عادات سبک زندگی سالم ایجاد کرده است. این مجموعه یک «نمره سلامتی» ایجاد کرده است: عددی بین ۰ تا ۱۰۰۰ به کاربران اختصاص داده است که بسته به تغییر در سلامت بدن، سلامت روان و شیوه زندگی آنها کاهش و افزایش می یابد. نمره سلامت از طیف وسیعی از روش های مختلف، از جمله پرسشنامه های خود‌-ارزیابی و با بررسی فعالیت های مختلف بدنی به طور مستقیم حاصل می شود. این فعالیت‌ها یا توسط برنامه Dacadoo ردیابی می شوند یا از دستگاه‌ها و برنامه‌های شخص ثالث مانند ردیاب های Fitbit گرفته شده اند که اطلاعات مربوط به سلامتی در مورد کاربران را ارائه می دهند.

کل اعتبارات جمع آوری شده: بالغ بر ۷۰ میلیون دلار

تعداد کارمندان: ۱۰۵ نفر

۱۱. Psious Spain

Psious مستقر در بارسلونا یک بستر واقعیت مجازی برای درمان فوبیا و اختلالات اضطرابی ایجاد کرده است. این پلتفرم شامل بیش از ۷۰ محیط واقعیت مجازی است که به اختلالات خاص اختصاص یافته است که بوسیله آن ۱۵۰۰۰ بیمار در ۵۰ کشور تحت درمان قرار می گیرند. این دانشگاه با طیف وسیعی از مؤسسات پزشکی و دانشگاهی مشهور جهان مانند خدمات ملی بهداشت بریتانیا و همچنین دانشگاه های استنفورد و UCLA آمریکا همکاری داشته است.

کل بودجه جمع آوری شده: ۱۰.۱ میلیون دلار

تعداد کارمندان: ۴۰ نفر

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.