لیست بهترین فین تک های ایرانی

تمام فین تک های ایرانی در یک نگاه

0

فین تک چیست؟

شما یک کارمند را در نظر بگیرید که در ساعت  ۴ عصر هر روز کارش تمام می شود و به خانه برمیگردد حال اگر او به طور مداوم درگیر کار باشد و فرصتی برای مراجعه به بانک برای پرداخت قبوض و قسط هایش نداشته باشد باید چه کند؟راهکار حل این موضوع فین تک است. با وجود فناوری مالی یا همان فین تک کار بسیار آسان شده است و شما با چند کلیک ساده بر روی تلفن همراهتان به راحتی کار های مالی را انجام می دهید  و مشکل اتلاف وقت ندارید.

لیست فین تک های ایرانی :

بلو بانک :

 بلو بانک نمونه ای از فین تک ایرانی تماما مدرن است چرا که تمام کارهایتان به صورت غیر حضوری و آنلاین به سرعت انجام می شود. این فین تک ایرانی سپرده های شمارو در بانک سامان محفوظ نگه میدارد و خیال کاربران خود را از لحاظ مسائل امنیت و یکپارچگی راحت می نماید. اپلیکیشن بلو بانک را به راحتی می توانید از هر پلتفرمی مانند مایکت و بازار دانلود نمایید.

بلو بانک _فین تک ایرانی

از مزایای مهم بلو بانک  می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ۱ .شما می توانید در بلو بانک به طور شبانه روز بدون محدودیت عملیات بانکی انجام دهید.
  • ۲ . حساب باز کردن در بلو بانک تماما رایگان است و کارت بانکی شما در اولین فرصت به آدرس خود ارسال می‌شود.
  • ۳ . به باقی مانده پول شما در حساب در اخر هرماه ۱۰ درصد  سود میدهد.
  • ۴ . تراکنش مالی شما محدودیت خاصی ندارد.
  • ۵ . اگر نیاز به مسدود کردن بلو کارت خود دارید به راحتی به صورت غیر حضوری ان را مسدود نمایید.

آسان پرداخت( آپ):

آپ یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن های  فین تک ایرانی است. آپ یک اپلیکیشن موبایلی است که به‌ سادگی در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS قابل اجرا است. کاربران در صورت داشتن رمز دوم کارت بانکی خود می‌توانند از خدمات ارائه‌شده در آپ استفاده کنند. برای این منظور، شما می‌توانید برای استفاده اپ  پلتفرم های مختلفی مثل www.733.ir  ، ارسال عدد ۱ به ۲۰۰۰۷۳۳ و یا از مایکت و بازار استفاده نمایید.

آسان پرداخت آپ _فین تک ایرانی

ویژگی های آسان پرداخت آپ  :

شارژ اینترنت، کارت به کارت، شارژ قبض، قبض خدماتی، موجودی، قبض موبایل، نیکوکاری، بیمه تله پرداز، خدمات خودرو، عیدانه پرداز، کلوپ آپ، سرمایه‌گذاری، آپتل از قابلیت های موجود در آپ می باشد.

کیف پول همراه( فون‌پی):

ﻓﻮن ﭘﯽ اﭘﻠﯿﮑﯿﺸﻨﯽ در حوزه فناوری مالی وﭘﺮداﺧﺖ اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿک می باشد وظایف این فین تک ایرانی  آن آﺳﺎنﺗﺮ ﮐﺮدن و ﺳﺮیعﺗﺮ ﮐﺮدن ﭘﺮداﺧﺖ ﺑﺮای اﻓﺮاد اﺳﺖ. کاربران می‌توانند ﺑﺎ اﺳﮑﻦ ﮐﺮدن ﯾﮏ بارکد مربعی شکل (QR code) از ﻃﺮﯾﻖ ﺗﻠﻔﻦ هوشمند ﺧﻮد ﻣﺒﻠﻎ موردنظر را ﺑﻪ صاحب دارﻧﺪه ﺑﺎرﮐﺪ وارﯾﺰ کنند.شما می توانید جهت دسترسی به این اپلیکیشن از پلتفرم های مختلف از جمله مایکت ، بازار ، فروشگاه پلی و چارخونه اقدام نمایید

فون پی _لیست فین تک های ایرانی

از جمله قابلیت های فون پی :

  • به ازای هر سفارش، فون‌پی یک بارکد پرداختی ایجاد می‌کند که خریدار شما می‌تواند با اسکن بارکد از طریق اپلیکیشن  مبلغ را پرداخت کند.
  • شارژ سیم کارت : می توانید برا هر نوع سیم کارتی با فون پی شارژ بخرید
  • شارژ کیف پول فون‌پی :بدون این که نیاز به شماره کارت و سایر مشخصات داشته باشد برای  پرداخت تنها با یک کلیک انجام می دهد

زرین پال:

 فکر کنید زهرا و مریم با همدیگر یک کافه باز کرده اند سهم زهرا ۷۵ درصد و سهم مریم ۳۵ درصد می باشد برای این که سهم حاصل از فروششان را حساب کنند به مشکل برمیخورند اما زرین پال به کمک آنها می آید. 

درگاه پرداخت اشتراکی زرین‌پال یک روش فوق العاده برای مدیریت مالی کسب‌ و کار هایی است که در آن درآمد حاصل از فروش محصولات یا خدمات، در سهم‌های ثابت یا متغیر میان شرکای تجاری تقسیم شده و به صورت جداگانه به حساب هر شخص واریز می‌‌شود.

درگاه پرداخت اشتراکی زرین‌پال به دو صورت قابل استفاده است: ثابت و شناور.

زرین پال_لیست فین تک های ایرانی

ویژگی های زرین پال :

  • درگاه پرداخت اینترنتی برای رشد و فروش بیشتر: زرین پال ویژگی مسیردهی هوشمند را دارا است و قابلیت اتصالِ همزمان 

به درگاه‌های متنوع و معتبر بانکی (PSP) را دارند و  تراکنش‌های موفق آنها زیاد است.

  • پرداخت در شبکه‌های اجتماعی: شما می‌توانید با استفاده از زرین ‌لینک از طریق شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش فروش محصولات و خدمات خودتان بشوید.
  • زرین پال از کارمزد کمتری استفاده میکند و در روزهای سه شنبه طلایی

فاندوران (حامی ایده ها):

بسیاری از ایده ها هستند که در حال خاک خوردن هستند فرقی ندارد چه ایده ای هنری ، علمی ویا  … باشد.شاید در بسیاری از مواقع فقط بخاطر نداشتن وضعیت مالی مناسب ایده مورد نظرتان را کنار گذاشته اید اما شما می توانید با ایجاد یک کمپین با هدف جذب حمایت های مالی در فاندوران ایده هایتان را عملی کنید.

خوشبختانه فاندوران در شهریور ۹۴، با تمرکز روی فعالیت‌های اجتماعی و طراحی محصول شروع به کار کرد و تا امروز توانسته به تحقق چند ده پروژه کمک کند که این روند با شتاب ادامه دارد.

فاندوران لیست فین تک های ایرانی

پی‌پینگ:

پی پینگ در نقش یک پرداخت یار ایفای نقش کرده است .به طور کلی یک پرداخت یار ارائه دهنده درگاه پرداخت اینترنتی واسط هستند که بانک مرکزی آن‌ها را تایید کرده و زیر نظر شاپرک، در حوزه پرداخت فعالیت می‌کنند.

به طور مثال شما در اینستاگرام یک انلاین شاپ دارید و فروش لوازم  خودرو را انجام می دهید این فرایند با فرستادن شماره کارت پرداخت طرف مقابل و پیگیری های طولانی و دقیق نیاز است اما با استفاده از پی پینگ این فرایند آسان تر نموده و به سرت انجام می شود.

پی پینگ_لیست فین تک های ایرانی

بعضی از خدمات پی پینگ:

  • انتقال و دریافت وجه نقد
  • درج فاکتور برای محصول 
  • لینک مخصوص برای صفحه پرداخت و درگاه پرداخت اینستاگرامی

نرم افزار شارژمان:

با گسترش شهرها فرهنگ آپارتمان نشینی افزایش یافته و شما به طور ماهیانه باید مبلغی را به عنوان شارژ ساختمان به مدیر ساختمان پرداخت نمایید. گاهی اوقات مدیر یک ساختمان برگه پرداختی را گم نموده یا وقت کافی ندارد یا به صورت دقیق حساب و کتاب نکرده است  راه حل این مشکل چیست ؟

شارژمان_لیست فین تک های ایرانی

 

نرم افزار شارژمان یکی از جالب ترین  فین تک های ایرانی است در واقع یک نوع همکار برای مدیر ساختمان شماست ، مدیر ساختمان می تواند هزینه  کلی شارژ را وارد نماییده سپس به هر واحد را به طور جداگانه هزینه شارژ را اختصاص داده و صاحب هر واحد در همان برنامه به راحتی به طور آنلاین آن هزینه را پرداخت کرده و حتی با مدیر ساختمان تعامل داشته باشد. 

کوانت کن (QuantCan)سرمایه‌گذار معامله های الگوریتمی: 

سرویس کوانت کون یک پلت‌فرم است که  مهندسان ریاضی‌دان، برنامه‌نویسان‌  معامله گر و افراد با دانش مالی بالا را یاری می‌کند تا بتوانند استراتژی‌های معاملاتی خود را روی داده‌های قبلی امتحان کنند و در بازار اصلی ، معاملات الگوریتمی انجام دهند.  اصلی ترین قابلیت این سرویس این است که اگر کاربر در معاملات به سرمایه نیاز پیدا کند از جهت مالی حمایت خواهد شد. این سرویس در سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرد و اکنون توانسته جایگاه‌ خوبی در مسابقات مربوط به تکنولوژی پیدا کند. این حوزه برای فعالیت کسب ‌و‌کارها و شرکت‌های نوپا، بسیار مناسب است.

 

 

 

پیام رسان دنگ پرداز(مانیار):

دیگر نگران دنگ خود نباشید به راحتی با دوستان خود سفر مشترک  ، شام مشترک ، یا حتی خانه مشترک داشته باشید و مسائل مالی را به مانیار بسپارید.این اپلیکیشن امکان ارسال پیام به مخاطبین‌ موبایل را هم ایجاد کرده است و بجز این‌ که تنها با استفاده از شماره تلفن موبایل راه انتقال و درخواست وجه را تسهیل می‌کند، می‌تواند تمام تماس‌های مربوط به تعاملات مالی را  پوشش بدهد.

در این اپلیکیشن برای تراکنش‌های داخلی، کارمزدی دریافت نمی‌شود و فقط زمان تسویه اعتبار و انتقال به کارت بانکی با توجه به مبلغ و زمان تسویه که در همان لحظه یا به صورت مدت ‌دار است می‌توانید کارمزد دریافت کنید.

فینتک وندار: 

وندار به طور رسمی فعالیتش را در سال ۱۳۹۷ استارت زد،این شرکت با هدف بررسی دقیق و تخصصی بر امور پرداخت‌های مالی به وجود آمد که یکی از رقیبان زرین پال به حساب می آید. وندار مجموعه‌ای از ابزارهای پذیرش پول را به کسب‌ و کارها پیشنهاد می‌کند که به واسطه‌ی آن بهتر می‌توانند از مشتریان خود پول دریافت کرده و جریان مالی کسب‌ و کار خود را مدیریت کنند. در استفاده از ابزارها و محصولات وندار، نوع و اندازه کسب‌ و کار چندان تأثیرگذار نیست.

موبایلت:

این اپلیکیشن برای کاربران بانک سامان طراحی شده است ونام جالب این اپ ترکیبی از دو واژه‌ی «موبایل» و «وُلِت» است که به صورت اسم موبایلت درآمده و در زبان انگلیسی به معنای «کیف پول همراه» است.

موبایلت_لیست فین تک های ایرانی

ویژگی های موبایلت:

  • دریافت خدمات معمول بانکی مثل انتقال وجه، خدمات مرتبط با چک، تسهیلات، فهرست تراکنش‌ها 
  • مانند پرداخت قبض‌ها، خرید شارژ تلفن همراه و خرید بسته‌های اینترنت همراه نیز استفاده کنند.
  • بانکداری پیشرفته
  • خدمات پرداخت
  • مدیریت حسابداری شخصی

تهران پرداخت (Tehran Payment):

بیشتر انسان هایی که با خارج از کشور در ارتباط هستند برایشان استفاده از تهران پرداخت ضروری است به طور مثال کسب و کاری دارند یا دانشجو در کشور دیگری هستند نیاز به نقل و انتقال پول بین المللی می باشند  و با توجه به تحریم و شرایط پیچیده نیاز به یک سرویس نیاز دارند که بتوانند به ان اعتماد کنند. پشتیبانی تهران پرداخت به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی نیازها و سؤال‌های مشتریان، کاربران و شرکای تجاری می باشد.

برخی قابلیت های تهران پرداخت :

فین تک نوبیتکس:

نوبیتکس معاملات ایرانی و بین المللی دارایی های دیجیتالی را با ارز دیجیتال رایج امکان پذیر کرده است.این فین تک هدف خود را این‌گونه توضیح می‌دهد: «ایجاد بازاری امن برای رمز ارز ها در داخل ایران. این اقدام نه‌ تنها باعث جلوگیری از خروج ارز به صرافی‌های بین‌المللی می‌شود، بلکه باعث عادلانه شدن قیمت‌ها، جلوگیری از بلوکه شدن اموال ایرانی‌ها در خارج از کشور، افزایش نقدشوندگی و در نهایت، گسترش کاربرد فناوری بلاک‌چین در ایران خواهد شد.»این پلتفرم از رمز  ارزهای بیت‌کوین، اتر، لایت‌کوین و تتر پشتیبانی می‌کند.

برای مشاهده معتبر ترین صرافی های ارز دیجیتال بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

نوبیتکس_لیست فین تک های ایرانی

فهرستی از قابلیت های نوبیتکس:

  • تبدیل ارزهای رمزنگاری‌شده بیت‌کوین، اتر، لایت‌کوین و تتر به ریال و برعکس، به‌صورت آنی 
  • ارائه‌ی درگاه‌ پرداخت رمز ارز برای کسب‌ و کارهای کوچک.
  • برداشت و دریافت خودکار
  • مبادله‌ی ۲۴ ساعته و رابط برنامه‌نویسی (API زیر ساخت :ستارت‌آپ‌های حوزه بلاک‌چین و خدماتی همچون نقل‌ و انتقال بین‌المللی از طریق رمز ارزها

ازکی:

 شاید شما هم این تبلیغ پر سر و صدا را در تلویزیون مشاهده کرده باشید در واقع ازکی خود شبکه بیمه نیست و ارائه دهندگان بیمه را به ما معرفی می نماید.

این اپلیکیشن به شما کمک می نماید تا فرد دریافت کننده خدمات بیمه از شرکت‌های بیمه، سرویس‌های پیشنهادی آنها و قیمت و هزینه ی هر طرح بیمه‌ای را مقایسه کند و بهترین گزینه را انتخاب نماید. ازﮐﯽ اﻃﻼﻋﺎت ﮐﺎﻣﻠﯽ در ﻣﻮرد ﻗﯿﻤﺖ، ﺳﻄﺢ ﮐﯿﻔﯿﺖ، ﻣﯿﺰان ﭘﻮﺷﺶ ﺑﯿﻤﻪ، ﺗﻌﺪاد ﺷﻌبه‌های ﭘﺮداﺧﺖ ﺧﺴﺎرت و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﯿﺰان رﺿﺎﯾﺖ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن از ﺧﺴﺎرت درﯾﺎﻓﺘﯽ را اراﺋﻪ می‌دهد.

ازکی_لیست فین تک های ایرانی

خدمات ازکی:

  • ﺑﯿﻤﻪ‌ی ﺷﺨﺺ ﺛﺎﻟﺚ
  • ﺑﯿﻤﻪ‌ی ﺑﺪﻧﻪ خودرو
  • ﺑﯿﻤﻪ‌ی موتورسیکلت
  • ﺑﯿﻤﻪ‌ی آتش‌سوزی و زﻟﺰﻟﻪ
  • ﺑﯿﻤﻪ‌ی ﻣﺴﺎﻓﺮت
  • ﺑﯿﻤﻪ‌ی ﻋﻤﺮ و ﺑﯿﻤﻪ‌ی درﻣﺎن

سپارکس:

سپارکس» (Separex) یکی از استارت‌آپ‌ های فینتک است که در حوزه‌ی امنیت فعالیت می‌کند. وظیفه‌ی اصلی سامانه‌ی هوشمند سپارکس، ایمن‌سازی داد و ستد‌هایی است که در فضای مجازی انجام می‌گیرند. این سامانه از طریق طراحی یک سازوکار شفاف، به‌عنوان یک میانجی مالی معتمد عمل می‌کند و با حفاظت و تأمین امنیت مبلغ داد و ستد، درستی انجام آن را رصد می‌نماید.

هدف از راه‌اندازی سپارکس، جلوگیری از «کلاهبرداری‌های آنلاین» و «قاعده‌مندکردن» روند داد و ستد است. 

نسخه اولیه‌ی سامانه‌ی سپارکس در آذر ۱۳۹۸ تهیه، و فعالیت رسمی آن در فروردین ۱۳۹۹ آغاز شد. سپارکس در کمتر از ۶ ماه توانست در هر هفته، رشدی پنج ‌درصدی در جذب کاربر داشته باشد.

 

فهرست خدمات سپارکس:

ایمن کردن وجه داد و ستد کالای فیزیکی، مجازی، خدمات و پروژه‌ها

پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته و تلفنی از شنبه تا چهارشنبه در ساعات اداری

پشتیبانی حقوقی داد و ستدها

انتقال سریع وجه داد و ستد به فروشندگان کالای فیزیکی، مجازی، خدمات و پروژه‌ها

از رقیب‌های اصلی سپارکس در بازار می‌توان به ایسام و پونیشا اشاره کرد.

یو آیدی:

یو آیدی از اولین سرویس های احراز هویت می باشد. این فین تک موفق ایرانی وظایفی همچن احراز هویت سجام، ثنا، صرافی‌های رمز ارز و سامانه جامع روابط کار، یو آیدی را به یکی از امن‌ترین فین تک ‌های موفق ایرانی تبدیل کرده است. فناوری تطبیق یا تشخیص چهره و تشخیص زنده‌بودن نیز، یو آیدی را به یکی از پیشروترین فین تک‌ها تبدیل کرده است.

 

 چند مورد از خدمات یو آیدی :

  • خدمات SSO یا Single Sign On
  • تایید هویت دیجیتال
  • افتتاح حساب بانکی به صورت غیرحضوری
  • اعطای وام به صورت آنلاین
  • اعتبارسنجی غیرحضوری
  • سرمایه‌گذاری‌های آنلاین
  • صرافی‌های آنلاین و خرید‌و‌فروش رمز ارز
  • کاهش هزینه تراکنش‌ها
  • افزایش امنیت
  • ایجاد امکان مقیاس‌پذیری برای کسب‌و‌کارهای نوپا و ایده‌های نو

آیدی پی:

ایدی پی در حوزه فعالیت پرداخت شروع به کار کرده است و با مجوز رسمی شاپرک بانک مرکزی فعالیت می کند، تلاش می کند با ارائه راهکارهای جدید پرداخت در حوزه آنلاین خدمات با کیفیت بالا را به مشتریان خود ارائه بدهد.

آیدی پی_لیست فین تک های ایرانی

از مزایای آی دی پی :

  • درگاه پرداخت شخصی
  • درگاه پرداخت برای کسب و کار
  • درگاه پرداخت فروشگاه اینترنتی (وب سرویس)
  • جابجایی پول تا ۵۰ میلیون تومان
  • ساخت لینک پرداخت

زیبال:

 زیبال یک پرداخت یار محسوب می شود که با ارائه سرویس‌های نوین پرداخت، در راستای افزایش تراکنش‌های موفق و افزایش فروش، بستری امن برای مشتریان کسب و کار آنلاین شما فراهم کرده است.

از جمله قابلیت های زیبا :

  • درگاه پرداخت اینترنتی
  • سرویس پرداخت در محل
  • کیف پول

زیبال

 

جیبیت:

ابزار آنلاین جیبیت این قابلیت را به شما ارائه می دهد تا نیاز کسب و کار‌ها و بیزنس‌های مختلف به خدمات انتقال پول، پرداخت و عملیات‌های مالی و بانکی را به صورت یکپارچه رفع ‌کنید.

 

 

قابلیت های جیبت:

  • درگاه پرداخت
  • واریز شناسه
  • تسویه و انتقال وجه
  • استعلام و احراز هویت

نیوُ (Nivo):

نیوُ این ابزار در حوزه ی مدیریت مالی به کاربران سرویس ارائه می دهد شما با چند کلیک ساده می توانید به آسانی از از این ابزار استفاده نمایید به نیو شما می‌توانید دریافت‌ها و پرداخت‌های خود را بررسی کنید،روی پس‌انداز خود نظارت داشته باشید و به طور هوشمندانه  از طلب و بدهی خود باخبر شوید

قابلیت های نیو:

  • امکان داشتن مدیریت مالی دقیق و با سهولت
  • ارتباط با بانک‌ها
  • ثبت تراکنش‌های دوره‌ای
  • امکان بودجه‌بندی
  • مدیریت چک
  • مدیریت طلب و بدهی
  • امکان پس‌انداز

کلام آخر :فین‌تک‌ها به عنوان یک فناوری نوظهور در حوزه مالی، قابلیت‌ها و مزایای بسیاری را برای شرکت‌ها و افراد فراهم می‌کنند.به طور کل پذیرش و توسعه فین‌تک‌ها در سطح جامعه و صنعت همچنان به چالش کشیده می شود و نیاز به همکاری بین سازمان‌ها، دولت و صنعت برای تسهیل این فرآیند وجود دارد .این چالش تمام مدت در ذهن افراد و دولت ها وجود دارد که آیا فین تک ها امینت اطلاعاتی آنها را تضمین میکنند یا خیر !!!

شما هم درگیر این چالش هستید یا خیر؟بنظر شما امینت داره فین تک ها یا خیر؟برامون نظراتتون رو کامنت کنید .

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.