رونق بازار استارتاپ‌های حوزه سلامت روان

افزایش روزافزون بیماری‌های روحی و روانی نشانه لزوم اهمیت به این حوزه است

0

حث بیماری‌های روانی نیز از این قاعده مستثنی نیست و فناوری شکاف‌های موجود در خدمت‌رسانی را کاهش می‌دهد. استارتاپ‌های تکنولوژی سلامتی بخش‌های مختلفی را بهبود بخشیده است. در این گزارش ۱۰ استارتاپ تاثیرگذار اروپایی در سلامت روان را معرفی می‌کنیم.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی اروپا، کشورهای غربی اهمیت زیادی به درمان بیماری‌های ذهنی و روحی می‌دهند. دلیل این مسئله افزایش روزافزون بیماری‌های روح و روان در دنیا‌ست. بیماری‌های روح و روان شامل اضطراب، افسردگی و دیگر بیماری‌های روانی می‌شود. در سال‌های اخیر استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های اطلاعات سبب بهبود مراقبت‌های پزشکی در تمامی حوزه‌ها شده است.

بحث بیماری‌های روانی نیز از این قاعده مستثنی نیست و فناوری شکاف‌های موجود در خدمت‌رسانی را کاهش می‌دهد. استارتاپ‌های تکنولوژی سلامتی بخش‌های مختلفی را بهبود بخشیده است. در این گزارش ۱۰ استارتاپ تاثیرگذار اروپایی در سلامت روان را معرفی می‌کنیم.

استارتاپ اسپانیایی سیوس (‌Psious‌)، سال ۲۰۱۴ توسط خاویر پالومر(Xavier Palomer) تاسیس شد.

بنیانگذاران این استارتاپ را با ۱۰.۱‌میلیون یورو راه‌اندازی کردند. سیوس یک تکنولوژی مبتنی بر تلفن همراه است که توسط روانشناسان و برای روانشناسان ساخته شده است. این پلتفرم از محیط‌های مجازی بیش از حد واقعی استفاده می‌کند. پلتفرم سیوس برای درمان اختلالات اضطرابی مناسب است.

سیوس یک مجموعه از برنامه‌های کاربردی تلفن همراه دارد که به درمان فوبیاهای مختلف مانند ترس از فضاهای بسته، ترس از بلندی، ترس از پرواز و دیگر ترس‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این درمان‌ها، سیوس محیط‌های آرامش‌بخشی را نیز فراهم می‌کند‌.

استارتاپ هیلیوس(Healios‌)، سال ۲۰۱۳ تاسیس شد.

هیلیوس

استارتاپ سلامت روان هیلیوس را ریچ اندروز(Rich Andrews) با ۲.۶‌میلیون یورو راه‌اندازی کرد. هیلیوس استارتاپی است که با بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتال مراقبت‌های بهداشتی را به حداکثر می‌رساند. این استارتاپ در بلندمدت رفاه را در خانواده‌ها افزایش می‌دهد‌.

هیلیوس سلامت روان و خدمات توسعه اعصاب و روان را تضمین می‌کند. این استارتاپ انگلیسی دسترسی سریع به درمان‌های پزشکی را آسان می‌کند و به بهبود کیفیت زندگی‌، افزایش درک و عادات سالم‌تر منجر می‌شود.

استارتاپ فنلاندی مرو هلث(Meru Health) توسط آلبرت نازاندر، کریستین رانتا و ریکو لیندولم ‌راه‌اندازی شد.

سرمایه این استارتاپ سلامت روان در زمان تاسیس‌ ۴.۸‌میلیون یورو بود. مرو هلث در سال ۲۰۱۵ با هدف درمان بیماری‌های عصبی و افسردگی تاسیس شد. مرو هلث دریافت راه‌حل‌های دیجیتالی برای بهبود کیفیت زندگی افرادی را که از افسردگی رنج می‌برند، آسان می‌کند.

این استارتاپ با روش درمان بالینی و مقرون‌به‌صرفه خود کسانی را که دچار افسردگی‌، اضطراب و تحلیل‌رفتگی هستند، درمان می‌کند. مرو هلث همچنین به بیماران کمک می‌کند تا شیوه زندگی خود را متحول کنند.

فلو نوروساینس (Flow Neuroscience)، با سرمایه‌ ۲.۳‌میلیون یورو در سال ۲۰۱۶ آغاز به کار کرد.

بنیانگذاران استارتاپ سوئدی فلو نوروساینس، دانیل منسون و اریک رن هستند. این استارتاپ با استفاده از دانش عصب‌شناسی روان، نوع جدیدی از درمان رایگان برای افسردگی را به وجود آورده است. استارتاپ فلو نوروساینس با ترکیب یک هدست شبیه‌سازی مغز و اپلیکیشن شخصی‌سازی‌شده تلفن همراه اعصاب بیماران را ارزیابی می‌کند.

جامعه هدف این استارتاپ بیمارانی هستند که هم عوامل رفتاری و هم فیزیکی اختلال افسردگی در آنها وجود دارد. به نظر می‌رسد که این درمان مقرون‌به‌صرفه، بی‌خطر و قابل تحمل است. استارتاپ فلو نوروساینس درصدد استفاده از فناوری‌های دیجیتال برای کاهش افسردگی و بیماری روانی است.

[bs-quote quote=”در سال‌های اخیر استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های اطلاعات سبب بهبود مراقبت‌های پزشکی در تمامی حوزه‌ها شده است” style=”style-2″ align=”center”][/bs-quote]

شاید قدیمی‌ترین استارتاپ حوزه سلامت روان مدیگلد هلث (Medigold Health) باشد. این استارتاپ در سال‌۱۹۹۸ با سرمایه‌ ۱۱.۴‌میلیون یورویی تاسیس شد.

مدیگلد هلث یکی از معتبرترین شرکت‌های خدمات بهداشت و سلامت شغلی در بریتانیا‌ست. این استارتاپ توسط الکس و میشل گلداسمیت راه‌اندازی شد و هدف از تاسیس آن ارائه خدمات درمانی به کارمندان عنوان شده‌ است. مدیگلد هلث علاوه بر اینکه به شرکت‌ها خدمات بهداشت و درمانی ارائه می‌دهد، از سلامت روانی کارمندان نیز پشتیبانی می‌کند‌.

کمک‌های ‌پزشکی این شرکت به شیوه‌های گوناگونی فراهم شده است. مدیگلد هلث علاوه بر بهره‌گیری از فناوری‌های نو، شیوه‌های کلاسیک درمان بیماران را حفظ کرده برای همین هم مشاوره فردی در مدیگلد هلث به صورت تلفنی یا حضوری نیز امکان‌پذیر است.

استارتاپ هومانو (Humanoo) سال‌۲۰۱۸ در آلمان تاسیس شد.

Humanoo

فیلیپ پوگورتسچنیک موسس این استارتاپ سلامت روان است. هومانو یک پلتفرم سلامت دیجیتال برای کارمندان و سهامداران است. این استارتاپ به کاربران کمک می‌کند سلامت جسم و روح‌شان را بهبود بخشند.

استارتاپ هومانو با ارائه راه‌حل‌هایی ساده‌، موثر و امتحان‌شده سلامت ذهنی کارمندان را توسعه می‌دهد. راه‌حل‌های ابتکاری سلامت الکترونیکی و برنامه‌های مختلف این استارتاپ به کاربران اجازه می‌دهد تا به اهداف خود در خصوص تناسب اندام، تغذیه و رفاه برسند.

منتال اسنپ (‌Mental Snapp) استارتاپ سلامت روان انگلیسی است.

منتال اسنپ

بنیانگذاران این استارتاپ هانا چمبرلین و تکس دانستان هستند. منتال اسنپ به مردم کمک می‌کند تا سلامت روان خود را در فضایی آرام به دست آورند.

منتال اسنپ با مدیریت سلامت روان علاوه بر افزایش تندرستی، تغییراتی را در کیفیت زندگی افراد به وجود می‌آورد. این استارتاپ به مردم کمک می‌کند تا در هر شرایطی اعتماد به نفس داشته باشند.

استارتاپ مودپث(‌Moodpath‌) از دیگر استارتاپ‌های اروپایی سلامت روان است که به افرادی‌که دچار افسردگی هستند، کمک می‌کند.

مودپث

مودپث سال ۲۰۱۶ در آلمان به همت مارک گورینگ و فلیکس فراوندورف راه‌اندازی شد. کسانی‌که از افسردگی رنج می‌برند با استفاده از اپلیکیشن مودپث، می‌توانند شرایطشان را تشخیص دهند‌. از سوی دیگر این استارتاپ با پیگیری وضعیت هر‌روزه بیماران به درمان آنها می‌پردازد.

همچنین استارتاپ مودپث هر دو هفته یک‌بار وضعیت کلی افراد را ارزیابی می‌کند. مودپث بیش از ۱۵۰ تمرین شخصی برای کمک به درمان افسردگی و علائم مرتبط با آن طراحی کرده است‌.

استارتاپ سوئدی سلامت روان آهوم (Ahum‌)‌، سال ۲۰۱۵ با ۷۵۰ هزار یورو تاسیس شد.

آهوم

آهوم با هدف ایجاد آگاهی کسانی که تجربه مشکل روانی را دارند، کار خود را شروع کرد. بنیانگذاران این استارتاپ فردریک ساندین و جوهان تورسون هستند. این استارتاپ سلامت روان به بیماران روانی کمک می‌کند تا در سطح شخصی رشد و بهبود یابند. استارتاپ آهوم مجوز موسسه ملی بهداشت، رفاه و روانشناسان اروپا را دریافت کرده است.

تاک لایف (TalkLife‌) با سرمایه ۱.۲‌میلیون یورو در انگلستان تاسیس شد.

بنیانگذاران این استارتاپ، اندرو مونتزی، ‌جاکوب وایت و جیمز درویت هستند. تاک لایف یک شبکه پشتیبانی همتابه‌همتا‌ست. سال‌۲۰۱۲ استارتاپ تاک‌لایف برای کمک به میلیون‌‌ها مردمی ساخته شد که با اختلالات روانی دست و پنجه نرم می‌کنند‌.

تاک لایف از بهترین عناصر شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد محیطی دلگرم‌کننده و امن استفاده می‌کند. این شبکه‌های اجتماعی همتا‌به‌همتا با یکدیگر ادغام‌شده و افراد را در سراسر جهان با یکدیگر مرتبط می‌سازد‌. این شرکت با بهره‌گیری از بهترین روش‌های یادگیری ماشین و روانشناسی برای پیش‌بینی خطرات دیجیتال استفاده می‌کند‌.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.