بودجه بازاریابی را برای اینفلوئنسرها بگذارید

0

تفاوت عمده بازاریابی سنتی و بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ در اعتماد به محصول است. زمانی‌که یک فرد واقعی به برندی اعتماد می‌کند و آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارد، در صورتی‌که خود فرد مورد اعتماد عده‌ای باشد، فروش محصولات برند مذکور افزایش می‌یابد.

پیش‌بینی کارشناسان از روند صنعت اینفلوئنسرمارکتینگ در سال ۲۰۲۲

سال‌۲۰۲۱ به دلیل تداوم شرایط شیوع کرونا، سالی بود پر از چالش برای همه‌‌ افراد و کسب‌وکارها. اما همین شرایط فرصت‌های زیادی را در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرد. قدرت تاثیرگذاری اینفلوئنسرها یا همان افراد تاثیرگذار شبکه‌های اجتماعی روز‌به‌روز افزایش یافت و باعث شد تا کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ نگاه ویژه‌تری به این افراد داشته باشند و اینفلوئنسر مارکتینگ با رشد بیشتری مواجه و ترند این روزهای دنیای بازاریابی شود. حال سوال این است که آینده این حوزه چگونه است و به چه سمت و سویی خواهد رفت؟
در همین راستا از ۱۰متخصص اینفلوئنسرمارکتینگ (Influencer Marketing) درباره پیش‌بینی‌شان از این حوزه در سال ۲۰۲۲، تغییراتی که پیش‌رو‌ست و مواردی که کارشناسان بازاریابی در کمپین‌های تبلیغاتی‌شان باید روی آنها تمرکز کنند، پرسیدیم.

پیش‌بینی کارشناسان از روند صنعت اینفلوئنسرمارکتینگ (Influencer Marketing) در سال 2022

بریان مشم

سال‌۲۰۲۲ سال سازندگان محتواست! سال گذشته ما شاهد فعالیت و رقابت چندین شبکه اجتماعی بودیم و این افزایش رقابت به نفع تولیدکنندگان محتوا بود. مخاطبان نشان داده‌اند که اینفلوئنسرها را در شبکه‌های اجتماعی مختلف دنبال می‌کنند و همین نکته، تعامل سازنده با مخاطب را به نقطه رقابتی کلیدی برای شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده است. بنابراین شاهد این بودیم که شبکه‌های اجتماعی مثل TikTok، Instagram، YouTube ‌روی ارائه ابزارهای بهتر تولید و مدیریت محتوا، کسب درآمد و مدیریت کسب‌وکارشان تمرکز کردند.
حال خیلی از افراد به اینفلوئنسرها به دید کارآفرینان آینده نگاه می‌کنند. در سال‌۲۰۲۲ شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در برنامه‌ها و ابزارهای تجاری مثل راه‌اندازی استارتاپ، افزایش مخاطب، حسابداری، بانکداری و مدیریت مالیات مختص این تولیدکنندگان محتوا خواهیم بود. درواقع تجارت الکترونیک که قبلا در فضای اینفلوئنسر مارکتینگ نادیده گرفته می‌شد، اکنون به میدان نبرد پلتفرم‌هایی تبدیل شده که هدفشان رفع نیاز تولیدکنندگان محتواست. از طرفی، برندهای قدیمی هم روزانه مبالغ هنگفتی را در این حوزه جدید بازاریابی سرمایه‌گذاری خواهند کرد تا از دور رقابت عقب نمانند.
اما نگرانی‌ها درباره حریم خصوصی اینفلوئنسرها، اقدامات سازندگان پلتفرم‌ها و قانونگذاران بر این حوزه اثرات زیادی خواهد گذاشت. همانطور که هزینه تبلیغات بالا می‌رود، جریمه‌های مربوط به نقض‌کنندگان قوانین این حوزه هم افزایش می‎‌یابد.

آدام شاپیرو

به لطف ویژگی‌های تجاری شبکه‌های اجتماعی مثل پرداخت آنلاین، اینفلوئنسرها نقش مهمی در تبدیل مخاطبان به مشتری دارند. من پیش‌بینی می‌کنم که اینفلوئنسرها به‌خاطر نقشی که در خرید آنلاین، بازاریابی مشترک و به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و توصیه‌های خود دارند، می‌توانند سفر مشتری بی‌نقصی را رهبری کنند!
اینفلوئنسرها نقش کلیدی را در همکاری در فروش با برندها ایفا خواهند کرد و برندها به جای تعامل، تمرکز خود را بر میزان فروش و نرخ تبدیل قرار خواهند داد. برندها و اینفلوئنسرها کمپین‌های مشترکی را راه‌اندازی کرده و اینفلوئنسرها با دریافت مبلغی از میزان فروش به برندها برای ردیابی میزان فروش کمک خواهند کرد.

هانا کامرون

اینفلوئنسرها محور اصلی اینترنت نسل سوم (Web 3) و NFTها هستند و پلتفرم‌ها هم در حال ایجاد زیرساخت‌هایی‌اند که به تولیدکنندگان اجازه خرید و فروش NFT را بدهند. این اقدامات نشان‌دهنده‌‌ میزان توجه به برنامه‌های بلند‌مدت است.
اینفلوئنسرها برای کنترل بیشتر کارها، مدیریت اخبار مرتبط با برند، تولیدمحتوای اختصاصی، راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی و مدیریت کلی شبکه‌های اجتماعی به استخدام برندها درمی‌آیند. در واقع آنها فقط برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی حضور ندارند بلکه برای ایجاد رابطه طولانی‌مدت برندها و مخاطبانشان تلاش می‌کنند.

موسی سلیمانی

این صنعت تمرکزش را بیشتر ‌روی اینفلوئنسرهایی خواهد گذاشت که توانایی بالایی در گسترش جریان‌ها و ترندها دارند. همین باعث می‌شود تا آژانس‌های تبلیغاتی و برندها رویکرد داده‌محور برای پیدا‌کردن اینفلوئنسر مناسب را در پیش بگیرند. در این صنعت نباید از Google Workspace، HubSpot، Shopify هم غافل شد، چون در تولید و جذب ابزارهای لازم برای اینفلوئنسر مارکتینگ پیشرو خواهند بود. ما شاهد یکپارچگی بازار خواهیم بود و می‌توانیم ببینیم که تا پایان سال‌۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ تنها چند رهبر در این صنعت وجود خواهند داشت.

در ادامه بخوانید :

ریچل سیلار

در سال‌۲۰۲۲ یک میلیارد نفر خود را اینفلوئنسر معرفی خواهند کرد. از آنجایی که بحث رشد اقتصاد تولیدکنندگان محتوا در صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ مطرح است، تعداد نفرات بیشتری وارد این حوزه خواهند شد. رسانه‌های اجتماعی هم به رشد اینفلوئنسرهای تازه‌وارد کمک خواهند کرد. الگوریتم تیک‌تاک به کاربران عادی کمک می‌کند تا یک‌شبه رشد قابل‌توجهی داشته باشند و هزاران دنبال‌کننده جذب کنند. همچنین این امکان برای برندها هم فراهم می‌شود که اینفلوئنسرهای مناسب کسب‌وکار خود را راحت‌تر پیدا کنند. در جامعه هم شاهد این هستیم که هر روز کودکان بیشتری ترجیح می‌دهند تولیدکننده محتوا باشند تا فضانورد! همانطور که‌ نوجوانان تصمیم می‌گیرند به دانشگاه و سراغ تحصیلات عالی بروند یا به جمع تولیدکنندگان محتوا بپیوندند. هیچ زمانی مثل حالا فرصت مناسبی برای تبدیل‌شدن به یک تولیدکننده محتوا نبوده است!

سارا لوین وینبرگ

اینفلوئنسر مارکتینگ در سال‌۲۰۲۲ به شکل داستان‌سرایی و البته با محتوای خلاقانه و مبتنی بر صداقت به روندش ادامه خواهد داد. ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ، بررسی کیفیت و سنجش میزان موفقیت را بهبود می‌بخشند؛ البته که میزان اعتبار با سنجش میزان همکاری‌های بلندمدت با برندهایی که ارزش و دیدگاه مشترک هم دارند، سنجیده می‌شود. ایفلوئنسرها در سال‌۲۰۲۲ بیش از پیش به همکاری با برندها و فروش محصولات به‌خصوص به شکل خرید لایو ادامه خواهند داد و نقش مستقیمی در کمک به برندها ایفا خواهند کرد. این تولیدکنندگان محتوا که به عنوان ارزش شبکه‌های اجتماعی تلقی می‌شوند، بیشتر از قبل روی راه‌های ارتباطی خود با مخاطبان کار خواهند کرد چون به ابزار ارتباطی برای انتشار پیام‌ها مرتبط با برند و همچنین ابراز مسئولیت‌ها و تعهدات اخلاقی، زیست محیطی و اجتماعی تبدیل می‌شوند.

اران نیزری

طبق گزارش IMH) Influencer Marketing Hub) در سال‌۲۰۱۸ ارزش خالص اینفلوئنسر مارکتینگ ۴.۶ میلیارد دلار محاسبه شد. در پایان سال‌۲۰۲۱ ارزش کل این صنعت ۱۳.۸‌میلیارد دلار برآورد شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌۲۰۲۲ به ۱۵ میلیارد دلار برسد. امروزه استراتژی اصلی اکثر برندها در بازاریابی، توجه ویژه به اینفلوئنسر مارکتینگ است. شاید خیلی از افراد جامعه با شنیدن کلمه اینفلوئنسر یاد بازیگران سینما بیفتند که درآمد بسیاری از تبلیغات به دست می‌آورند اما این روزها اینفلوئنسرهایی با تعداد فالوئر کمتر، بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. به دلیل تعامل بهتر این افراد با مخاطبان و البته هزینه کمتری که برای تبلیغات دریافت می‌کنند، به دارایی ارزشمندی برای کسب‌وکارها تبدیل شده‌اند. اما شاید بپرسید کدام دسته از اینفلوئنسرها واقعا برای کسب‌وکارها بهتر هستند؟
پاسخ به این سوال ساده نیست. خیلی از متخصصان بازاریابی میزان نرخ تعامل را به عنوان یکKPI ضروری برای اندازه‌گیری موفقیت کمپین در نظر می‌گیرند اما به میزان اثرگذاری اینفلوئنسر توجهی نمی‌کنند. میکرو‌اینفلوئنسرها ممکن است با فالوئرهای خود تعامل بیشتری داشته باشند اما نمی‌توان گفت اثرگذاری بالایی هم خواهند داشت که منجر به فروش شود. ما با استفاده از فناوری‌ها و روش‌های خود نتایج بیشتر از ۲۰۰۰ کمپین را اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل کرده‌ایم. براساس داده‌ها، اینفلوئنسرهایی که بیش از ۱۰۰‌هزار فالوئر دارند، برخلاف تصور رایج منجر به بازگشت سرمایه بیشتری می‌شوند.
اگر به دنبال لایک و کامنت هستید، میکرواینفلوئنسرها این کار را بهتر برایتان انجام می‌دهند اما اگر به دنبال فروش و رسیدن به ROI(نرخ بازگشت سرمایه) مثبت هستید، افراد مشهور و ماکرواینفلوئنسرها راه‌حل بهتری برایتان هستند. نظر ما این است که در سال‌۲۰۲۲ اینفلوئنسرها و شخصیت‌های مشهور را به کانون توجه بازگردانید.

جیسون پامپل

در سال ۲۰۲۲ میزان تقاضا برای اسپانسری محتوای ویدئویی افزایش خواهد یافت. TikTok، Reels و اپلیکیشن‌های مشابه رایگان و غیر‌رایگانی که در آینده ساخته خواهند شد، به عنوان پای ثابت استراتژی‌های اینفلوئنسر مارکتینگ خواهند بود. اپلیکیشن‌هایی مثل کلاب‌هاوس که در سال‌۲۰۲۱ به اوج خودرسیدند، در سال ۲۰۲۲ با کاهش محبوبیت مواجه می‌شوند در عوض کانال‌های کسب درآمد از محتوا رشد خواهند کرد‌. در نتیجه NFT‌های مختص برندها و همچنین NFT های دارای اسپانسر با شتاب بیشتری به رشد خود ادامه خواهند داد.

کاترین کولک

همانند کل دنیا، اقتصاد صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ از سال‌۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ تغییرات گسترده‌ای داشته و پیش‌بینی می‌کنیم این صنعت در سال‌۲۰۲۲ به روند تکامل خود ادامه دهد. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم سه موضوع ترند بر اینفلوئنسر مارکتینگ تاثیر زیادی بگذارد:
افزایش سرمایه‌گذاری در رسانه واسط توسط برندها
افزایش محتوای ویدئویی کوتاه
حمایت مستمر اینفلوئنسرها از برندهای حوزه سلامت و تناسب اندام
بر اساس نظرسنجی اخیر که از حدود ۱۵۰ برند و بیش از ۲۰۰ اینفلوئنسر درباره ترندها و تغییرات صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ انجام شد، برندها بیش از هر زمان دیگری منابع‌شان را برای همکاری با اینفلوئنسرها اختصاص می‌دهند. بیشتر از یک‌سوم برندهای شرکت‌کننده در نظرسنجی پاسخ دادند که بودجه اینفلوئنسر مارکتینگ آنها در سال‌۲۰۲۱ نسبت به ۲۰۲۰ به طور قابل توجهی افزایش داشته است. در حالی که ۳۲‌درصد آنها افزایش جزئی در بودجه را گزارش کردند. همچنین بیشتر از نیمی از این برندها خاطر نشان کردند که تیم آنها با رشد مواجه بوده است. با توجه به بازدهی بسیار بالایی که این نوع از بازاریابی به همراه داشته، میزان سرمایه‌گذاری‌ها نیز در این صنعت در سال‌۲۰۲۲ به طرز چشمگیری بالا خواهد رفت.
داده‌های این نظرسنجی نشان‌ می‌دهد در طول سال گذشته TikTok از یک کانال نوظهور به یک ابزار اینفلوئنسر مارکتینگ شناخته‌شده، تبدیل شده و جایگاه سوم را در بین مهم‌ترین رسانه‌های اجتماعی بعد از استوری اینستاگرام و پست اینستاگرام دارد. رشد TikTok به افزایش محبوبیت محتوای ویدئویی کوتاه نیز کمک کرده است. ۷۳‌درصد از اینفلوئنسرهای شرکت‌کننده در این نظرسنجی بیان کردند که در سال۲۰۲۱ ویدئوهای بیشتری را نسبت به سال‌۲۰۲۰ در اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده نیز این روند ادامه یابد.
در طول همه‌گیری ویروس کرونا میزان توجهات به سلامتی و تناسب اندام افزایش یافت و همین باعث شد برندهایی که از سلامت مصرف‌کنندگانشان حمایت می‌کنند، بیشتر به چشم مخاطب بیایند.
طبق نتایج نظرسنجی، همکاری اینفلوئنسرها با این دسته از برندها طولانی‌تر است. بیش از دو‌سوم اینفلوئنسرهایی که در طول همه‌گیری کرونا به تولید محتوا برای کسب‌وکارهای حوزه سلامت پرداختند، همچنان در پاییز ۲۰۲۱ به کار با این برندها ادامه دادند. همچنین ۶۹‌درصد اینفلوئنسرهایی که با برندهای حوزه تناسب اندام همکاری داشتند، همچنان به همکاری خود ادامه می‌دهند. سرمایه‌گذاری مستمر تولیدکنندگان محتوا در حوزه سلامت جسمی و روانی در طول سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که این همکاری در سال ۲۰۲۲ بعید است از بین برود.

آتول ساین

پیش‌بینی شماره ۱

خرید لایو (آنلاین و در لحظه) به یک عنصر کلیدی در کمپین‌های اینفلوئنسرها تبدیل خواهد شد. اینفلوئنسرها با گذاشتن لایو در شبکه‌های خود به صورت آنلاین به تبلیغ و فروش محصولات هم می‌پردازند و مخاطبانشان می‌توانند آنلاین به بررسی و خرید محصولات فکر کنند؛ همانند تماشای محصولات در بازار ولی این‌بار در شبکه‌های مجازی. «تجربه خرید لایو» ویژگی‌ای بود که امسال فیسبوک عرضه کرد. آمازون و پینترست هم ‌چنین ویژگی‌هایی را به برندها ارائه می‌دهند تا با اینفلوئنسرهایی که پخش لایو خوبی دارند، همکاری داشته باشند.

پیش بینی شماره ۲

مشارکت اینفلوئنسرهای متفاوت، هنجار جدید است. در حالی که جهان ‌در حال پوست‌اندازی بود، سال‌۲۰۲۰ با تغییری مهم در پویایی برند اینفلوئنسر به سوی ماه‌های آخر گام بر‌می‌دارد. اینفلوئنسرها توانستند برندها را موظف کنند تا برابری استخدام و شفافیت در پرداخت را بیش از پیش رعایت کنند. نتیجه این تحرکات آن است که اینفلوئنسرها در بررسی شرایط قراردادهای مشارکت برند، بسیار فعال‌تر هستند.

پیش‌بینی شماره ۳

هم اینفلوئنسرها و هم مخاطبان، کمپین‌ها و پیام‌های برندها را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا مطمئن شوند همه افراد را فارغ از جنسیت، نژاد و… در بر می‌گیرد. برندها باید فرهنگ سازمانی خود را تغییر دهند تا نه‌تنها بر فراگیر‌بودن تمرکز کنند بلکه هر ردپایی از تعصبات و هنجارهای قدیمی را حذف کنند.

پیش بینی شماره ۴

ما عادت کرده‌ایم که از متن و تصاویر برای ارائه محتوای کمپین‌ها استفاده کنیم و آنها را مهم‌تر از هرچیزی می‌دانستیم. اما استفاده از صدا و تصویر روز‌به‌روز گسترده‌تر می‌شود. بنابراین سعی کنید در کمپین‌های بازاریابی بیشتر از اینفلوئنسرهای حوزه پادکست و فیلم (یوتیوبرها) استفاده کنید.

حدس و گمان شماره ۱

اخبار و مستندات حاکی از این است که شبکه‌های اجتماعی مثل تیک‌تاک برای اینفلوئنسرهای پلتفرم خود اعتبار در نظر خواهند گرفت.

حدس و گمان شماره ۲

اینستاگرام اگر تمرکز خود را روی آنچه که مورد پسند مخاطبان است قرار دهد، مثل ویدئوهای کوتاه، ممکن است در برابر پلتفرم‌های جدیدتر مثل تیک‌تاک نتواند به رشدش ادامه بدهد.

اینفلوئنسر مارکتینگ در سال‌های اخیر تبدیل به بخش بنیادی بسیاری از برندهای تجارت الکترونیک شده‌است. در یک بررسی که اخیرا اینفلوئنسر هاب انجام داده‌ است، ۹۲‌ درصد از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ اثربخشی اینفلوئنسر مارکتینگ را تایید کردند. پس اگر تقریبا هر کسی با این موضوع مهم موافق باشد، برندهای تجارت الکترونیکی چه چیزهایی باید در مورد این موضوع داغ بدانند تا بهتر از آن استفاده کنند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ دستیابی بیشتری به مشتری دارد

کانال‌های سنتی بازاریابی برای چندین دهه ثابت کردند که می‌توانند تاثیرگذار باشند. این کانال‌های بازاریابی باعث موفقیت بسیاری از شرکت‌ها شده‌اند. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در تمامی رشته‌ها، شرکت‌ها به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند تمام وقت و هزینه خود را صرف بازاریابی سنتی کنند.

بازاریابی سنتی دستیابی مشخصی دارد و هرگز فراتر از انتظار شرکت‌ها نمی‌رود در صورتی‌که Influencer Marketing قادر به اتصال به مشتریان در سطحی عمیق‌تر از بازاریابی سنتی است. نکته قابل توجه در اینفلوئنسر مارکتینگ، تاثیر بیشتر با بودجه‌ای محدود است.

اینفلوئنسر مارکتینگ

بعید است که مشتریان توجه خود را به تبلیغاتی معطوف کنند که باور دارند غیر‌معتبر است. اینفلوئنسر مارکتینگ تاحدود زیادی شبیه به بازاریابی دهان به دهان است. با این تفاوت که شما در بازاریابی دهان به دهان تعداد معدودی را با کیفیت یک محصول آشنا می‌کنید اما در Influencer Marketing مردم به کسی اعتماد می‌کنند که دنبال‌کنندگان زیادی دارد.

اعتماد اصل اساسی در اینفلوئنسر مارکتینگ و به‌طورکلی تبلیغات است. اگر بسیاری از مشتریان یک برند، آن را غیرقابل اعتماد و ریاکارانه تشخیص دهند، دیگر محصولاتش را نمی‌خرند یا به دیگران پیشنهاد نمی‌دهند.

با وجود آنکه پیش از این گفته شد اینفلوئنسر مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی ارزان است، اما برچسب قیمت برای شرکای اینفلوئنسر می‌تواند متفاوت باشد. طیف قیمت اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار متنوع است و برای هر بودجه‌ای گزینه‌های زیادی وجود دارد.

در گذشته، یک شرکت می‌توانست میلیون‌ها دلار صرف ایجاد یک کمپین تبلیغاتی کند تنها برای آنکه ارتباطش را با مشتریان سابقش حفظ کند یا با مشتریان تازه‌ای آشنا شود. اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه کمپین‌های تبلیغاتی را کاهش داده‌‌ و به تعداد کمپین‌ها افزوده است.

اگر شما برای کار خود از یک فرد مشهور استفاده کنید، نرخ بالایی را باید بپردازید اما مخاطبان زیادی را به دست می‌آورید. تعامل افراد مشهور با مخاطبانشان به افزایش تعداد مشتریان شما کمک می‌کند. بازگشت سرمایه برای بازاریابی اینفلوئنسر به طور قابل‌توجهی بالاتر از بازاریابی سنتی است .

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید که به کار شما مربوط باشند

زمانی‌که تصمیم می‌گیرید از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید، باید بدانید که هر‌کسی مناسب همکاری با شما نیست. باید اینفلوئنسری را انتخاب کنید که به حوزه کاری شما مرتبط باشند. مهم نیست که یک اینفلوئنسر یک میلیون دنبال‌کننده دارد، اگر مخاطب اینفلوئنسری که با او همکاری می‌کنید به محصولات شما علاقه‌ای نداشته باشد، فایده‌ای ندارد.

در اینفلوئنسر مارکتینگ کسی را پیدا کنید که به فروش برند و برندینگ شما کمک کند. گاهی وقت‌ها اینفلوئنسری با ۱۰هزار دنبال‌کننده موثرتر از کسی است که یک میلیون دنبال‌کننده دارد. تنها به خاطر آنکه حوزه کاری‌اش با شما ارتباط دارد.

اینفلوئنسرهای کوچک به مخاطبان هدف می‌رسند

بهترین استراتژی برای استفاده از میکرو‌اینفلوئنسرها یا اینفلوئنسرهای کوچک تعاملی است که آنها با مخاطبان خود دارند. با انتخاب میکرو‌اینفلوئنسرها می‌توانید مخاطبان وفادارتری پیدا کنید. یکی از موفق‌ترین تجربه‌ها در استفاده از میکرو‌اینفلوئنسرها مربوط به استارتاپ دانکین می‌شود که در سال گذشته از استراتژی همکاری با میکرو اینفلوئنسرها استفاده کرد.

آنها همچنین از نانواینفلوئنسر‌ها نیز استفاده کردند. استارتاپ دانکین توانست ۳۰۰میلیون دلار با استراتژی اینفلوئنسرهای کوچک قهوه بفروشد.

Influencer Marketing

اصالت، کلید موفقیت در اینفلوئنسر مارکتینگ است

در اینفلوئنسر مارکتینگ، اصالت اولویت شماره یک است. شما باید اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که واقعا به محصول شما اعتقاد دارند. اگر اینفلوئنسرها صداقت نداشته باشند و صرفا برای دریافت پول تبلیغ کارهای شما را انجام دهند، مشتریان متوجه خواهند شد. این نوع تبلیغ نه‌تنها باعث افزایش فروش شما نمی‌شود، حتی ممکن است برند شما را بدنام کند.

انتخاب پلتفرم مسئله‌ای استراتژیک است

پلتفرم‌های بسیار زیادی برای اینفلوئنسر مارکتینگ وجود دارد، اما شما برای موفقیت در کار خود باید یک پلتفرم مشخص را به عنوان جامعه هدف خود انتخاب کنید. انتخاب یک گزینه مناسب برای صنعت و محصول‌تان ضروری است.

شما باید بفهمید که مخاطب هدف شما از چه پلتفرمی بیشتر استفاده می‌کند. سپس اینفلوئنسر قابل اعتماد آن پلتفرم را پیدا کنید. وقتی صحبت از اینفلوئنسر مارکتینگ می‌شود، اغلب برندها به اینستاگرام فکر می‌کنند، اما اینستاگرام تنها یکی از پلتفرم‌هایی است که شرکت‌ها می‌توانند در آن تبلیغات انجام دهند.

[bs-quote quote=”اعتماد اصل اساسی در اینفلوئنسر مارکتینگ است. اگر بسیاری از مشتریان یک برند، آن را غیرقابل اعتماد بدانند، دیگر محصولاتش را نمی‌خرند یا به دیگران پیشنهاد نمی‌دهند” style=”style-13″ align=”left” color=”#1e73be”][/bs-quote]

پلتفرم‌های موثری چون فیس‌بوک، یوتیوب و پینترست را نباید دست‌کم گرفت. هرکدام از پلتفرم‌ها مخاطب خاص خود‌ را دارند. شما به عنوان صاحبان مشاغل هستید که تصمیم می‌گیرید کدام پلتفرم برای بازاریابی کارتان به درد می‌خورد.

کیفیت اهمیت دارد‌

استارتاپ‌ها، به خصوص برندهای جدید تجارت الکترونیک با بودجه‌های کوچک، به طور مکرر به همکاری با گران‌قیمت‌ترین اینفلوئنسرها گرایش پیدا می‌کنند. این شرکت‌ها نمی‌دانند که با این کار ریسک بزرگی را انجام می‌دهند.

حقیقت این است که شرکت‌ها باید در سرمایه‌گذاری روی اینفلوئنسرها جوانب احتیاط را رعایت کنند، چون کیفیت یک اینفلوئنسر خیلی مهم است. اینفلوئنسرهای جدیدتر به اندازه اینفلوئنسرهای قدیمی‌تر تاثیرگذار نیستند. نمی‌توان قاطعانه گفت تمام اینفلوئنسرهای گران‌قیمت موفق‌تر هستند و مشتریان زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

بهترین روش برای درک کیفیت کارهای یک اینفلوئنسر این است که خودتان محتواهای تولیدی اینفلوئنسر را مطالعه کنید. اگر سطوح تعامل اینفلوئنسر مورد نظرتان کمتر از حد انتظار باشد، باید بدانید که برخی از دنبال‌کنندگانش ممکن است جعلی باشد.

منبع:

Influencer Marketing Experts give their Predictions for 2022

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.