استارتاپ های حوزه بلاکچین در سیلیکون ولی

شرکت های مهم خارجی در حوزه بلاکچین

0

استارتاپ های حوزه بلاکچین

معرفی استارتاپ های حوزه بلاکچین در سیلیکون ولی

 

بلاکچین  یک موضوع داغ است و به خوبی می‌دانیم که پتانسیل ایجاد تحول در نحوه انجام تجارت را دارد. بلاک چین جایگاه خود را به عنوان یکی از بزرگترین صادرات فناوری در سیلیکون ولی به دست آورده است و راه خود را از طریق طیف متنوعی از بخش‌ها از جمله فینتک، مخابرات و مراقبت‌های بهداشتی گذرانده است، همچنین تراکنش های بلاک چین در حال تغییر جهان هستند. . 

در حالی که سانفرانسیسکو یک کانون غیرقابل انکار برای  ارزهای دیجیتال است، سیلیکون ولی همچنین میزبان استارت آپ های بلاک چینی است که مشتاق هستند تا آثار خود را در اقتصاد کریپتو قرار بدهند. با توجه به بسیاری از استارت‌آپ‌ها که به دنبال ایجاد اختلال در صنایع در سراسر جهان هستند، جای تعجب نیست که این منطقه فناوری شاهد افزایش رقبای ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر باشد ، که همه آنها با تمایل خود برای ساده‌تر، ایمن‌تر و در دسترس‌تر کردن بازارهای مالی، متحد شده‌اند. 

ابتدا، بیایید ببینیم استارت آپ بلاک چین چیست و ویژگی های تعیین کننده شرکت های موفق و شکست خورده چیست.

استارت آپ بلاک چین چیست؟

استارت آپ بلاک چین شرکتی است که از فناوری دفتر کل توزیع شده بلاک چین برای ایجاد محصولات یا خدمات  به روز و نوآورانه استفاده می کند. کارآفرینان متبحر فناوری که پتانسیل بلاک چین را برای برهم زدن مدل های تجاری سنتی می بینند، اغلب استارت آپ های بلاک چین یا پروژه های رمزنگاری را پیدا می کنند.

در حالی که استارتاپ های بلاک چین در ایالت متحده یا اروپا مستقر هستند ولی در حال حاضر در سایر نقاط جهان مانند اسیا و افریقا گسترش یافته اند. برخی از موفق‌ترین استارت‌آپ‌های بلاک چین شامل ریپل، بلاک استریم و بیت‌فوری هستند.

این شرکت‌ها میلیون‌ها دلار از سرمایه‌گذاران جمع‌آوری کرده‌اند و در توسعه برنامه‌های بلاک چین جدید در بازار دیجیتال پیشرو هستند.

چه چیزی یک استارت آپ بلاک چین را موفق می کند؟

هر کسی که صنعت بلاک چین و کریپتو را از نزدیک دنبال کند، می‌داند که هیچ کمبودی برای استارت‌آپ‌هایی که تلاش می‌کنند وارد عمل شوند وجود ندارد. در اینجا چند ویژگی مشترک همه استارت‌آپ‌های موفق بلاک چین وجود دارد:

  1. آنها در حال حل یک مشکل واقعی هستند: بهترین استارت آپ ها در اکوسیستم بلاک چین، مشکلی را حل می کنند که در دنیای واقعی وجود دارد. بنابراین، آن‌ها بدون هیچ دلیلی فقط سعی نمی‌کنند یک نشانه جدید یا پلتفرم قابل دسترسی رمزنگاری ایجاد کنند.
  2. آنها یک تیم قوی دارند: یک استارتاپ به اندازه تیمش خوب است و بهترین استارت آپ های بلاک چین تیم هایی دارند که هم در صنعت بلاک چین و هم در مشکل خاصی که سعی در حل آن دارند، تجربه دارند.
  3. آنها توسط سرمایه گذاران معتبر حمایت می شوند: سرمایه گذاران همیشه به دنبال چیز بزرگ بعدی هستند، اما همچنین به دنبال تیم هایی هستند که بتوانند به آنها اعتماد کنند و تکیه کنند. بهترین استارت آپ ها هر دو را دارند.
  4. آنها محصول محکمی دارند: یک ایده عالی بدون اجرای عالی چیزی نیست، و بهترین استارت آپ های بلاک چین محصولاتی دارند که هم نوآورانه و هم خوش ساخت هستندو کاربران را به خود جذب می کند.
  5. آنها انعطاف پذیر هستند: صنعت بلاک چین هنوز در سال های اولیه خود است. بنابراین، یک استارتاپ موفق به یک استراتژی بازاریابی مستحکم برای افزایش آگاهی و پذیرش نیاز دارد. همچنین باید انعطاف پذیر باشد، از ابزارهای اتوماسیون مناسب (مانند قراردادهای هوشمند) استفاده کند و استعدادهای مناسب را استخدام کند.

 

در اینجا نگاهی به چند استارت آپ بلاک چین در سیلیکون ولی داریم که دنیای مالی را دوباره تعریف می کنند.

abra

Abra

سال تاسیس:۲۰۱۴

مکان:منطقه کوهستانی 

کاری که آنها انجام می دهند:

 Abra که توسط کهنه کار بانکداری تلفن همراه یعنی  Bill Barhydt تأسیس شد، اپلیکیشنی را ارائه می دهد که در آن کاربران می توانند ۳۰ ارز دیجیتال، ۵۰ ارز فیات و اولین شاخص رمز ارز BIT10 را خریداری، بفروشند و نگهداری کنند. 

با گزینه های جدید واریز و برداشت stablecoin ، این برنامه گزینه مقرون به صرفه ای را برای شروع سرمایه گذاری فوری ارائه می دهد. Abra که در حال حاضر در بیش از ۱۵۰ کشور در دسترس است، به ایجاد یک سیستم مالی جهانی باز تعلق دارد که به راحتی برای همه قابل دسترسی است.

BlockCypher

BlockCypher

سال تاسیس :۲۰۱۳

مکان: شهر ردوود

کاری که آنها انجام می دهند:

 BlockCypher خدمات وب بلاک چین را ارائه می دهد که برای کمک به کسب و کارها در توسعه برنامه های بلاک چین با استفاده از API های وب و پاسخ به تماس ها طراحی شده است.. معماری ماژولار و بهینه سازی ابری آنها برای مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان در سطح سازمانی است، در حالی که فروشگاه های داده قوی آنها حاوی تمام داده های تراکنش برای کل بلاک چین است. فناوری BlockCypher توان عملیاتی بالا، مقیاس‌بندی خطی و تأخیر کم را ارائه می‌کند.

Blockstream

Blockstream

 

سال تاسیس :۲۰۱۴

مکان: منظره کوهستانی

کاری که آنها انجام می دهند:

 Blockstream یک زیرساخت ارزی-مالی ساختند که برای کارآمدتر کردن بازارهای مالی با کاهش اتکا به اعتماد طراحی شده است. تخصص این شرکت در ایجاد زنجیره های جانبی، که امکان معرفی ویژگی های جدید به بیت کوین و صدور دارایی های دیجیتال جدید را فراهم می کند، است. Blockstream محصولات و خدمات مختلفی را ارائه می دهد که پذیرش بیت کوین و تامین مالی همتا به همتا را ساده می کند.

CipherTrace

CipherTrace

سال تاسیس :۲۰۱۵

مکان: پارک منلو

کاری که آنها انجام می دهند:

 CipherTrace خدمات ضد پولشویی ارزهای دیجیتال، پزشکی قانونی ارزهای دیجیتال و راه حل های اطلاعاتی تهدیدات بلاک چین را توسعه می دهد. این شرکت به کاربران اجازه می دهد تا جریان تراکنش ها را ردیابی کرده و از الزامات نظارتی ضد پولشویی پیروی کنند، با معتبر ترین صرافی های ارز دیجیتال، بانک ها، بازرسان، تنظیم کننده ها و مشاغل دارایی های دیجیتال همکاری کنند. CipherTrace از بانک‌ها در برابر ریسک رمز شویی محافظت می‌کند و اقتصاد crypto را رشد می‌دهد و دارایی‌های مجازی را برای پذیرش انبوه ایمن می‌سازد.

Cryptanna

Cryptanna

سال تاسیس:۲۰۱۸

مکان: سانتا کروز

کاری که آنها انجام می دهند:

 Cryptanna  در حال پیشرفت اکوسیستمی از ربات‌های تجاری مستقل است تا ارز دیجیتال را ساده‌تر کند. فناوری این شرکت به کاربران این امکان را می‌دهد تا تمام سرمایه‌گذاری‌های خود را از یک مرکز فرماندهی مدیریت کنند، و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا استراتژی‌های خرید یا تجارت را در جامعه‌ای از معامله‌گران رمز ارز و توسعه‌دهندگان ربات در بازار خود ارائه دهند. Cryptanna  تنها ۱.۱ درصد از سود کاربران را جمع‌آوری کرده و در صورت عدم موفقیت استراتژی‌های کاربران، پرداخت‌ها و هزینه‌های ماهانه را حذف می‌کند.

MakerDAO

MakerDAO

سال تاسیس :۲۰۱۴

مکان: سانتا کروز

کاری که آنها انجام می دهند:

 MakerDAO یک سازمان غیرمتمرکز مستقل در بلاک چین Ethereum با سکه مخصوص به خود، Dai است که می تواند توسط هر کسی، در هر مکان و در هر زمان استفاده شود. Dai یک ارز با ثبات قیمت است که کاربران توانسته آن را کنترل کنند، با قابلیت تولید فوری بر اساس شرایط خود کاربران. پلتفرم MakerDAO برای امور مالی غیرمتمرکز Oasis که بر روی قراردادهای هوشمند حسابرسی شده و رسمی تأیید شده ساخته شده است، فضایی را برای تجارت tokens ، قرض گرفتن Dai و کسب پس انداز در اختیار کاربران قرار می دهد.

Paystand

Paystand

سال تاسیس :۲۰۱۳

مکان: دره اسکاتز

کاری که آنها انجام می دهند:

 Paystand در حال توسعه یک سیستم مالی باز از طریق بلاک چین و فناوری ابری است که با پرداخت های B2B آغاز می شود. بخشی از نرم افزار آنها دیجیتالی کردن مطالبات، خودکارسازی پردازش، حذف کارمزد تراکنش، کاهش زمان پرداخت نقدی و فعال کردن درآمد جدید را ممکن می سازد. موتور پرداخت B2B نسل بعدی Paystand به کاربران این امکان را می‌دهد تا پرداخت‌های الکترونیکی را به‌ صورت یکپارچه بپذیرند، انتخاب بیشتری ایجاد کنند، ردیابی را سرعت بخشند و گزارش‌دهی را ساده‌تر کنند.

Securitize

Securitize

سال تاسیس:۲۰۱۷

مکان: شهر ردوود

کاری که آنها انجام می دهند:

 Securitize یک پلت فرم و پروتکل انطباق است که برای صدور و مدیریت اوراق بهادار دیجیتال در بلاک چین طراحی شده است. پروتکل اوراق بهادار دیجیتال آنها تجارت کاملاً سازگار در چندین بازار را به طور همزمان امکان پذیر می کند، هزینه ها را کاهش می دهد، در زمان صرفه جویی می کند و تجربه با کیفیت بالاتری را برای سرمایه گذاران فراهم می کند تا شرکای خود را با صرافی‌ها، دلال‌ها، دست اندرکاران ارزهای رمزنگاری‌شده و سایر زیرساخت‌های مالی به اوراق بهادار تبدیل کنند.

Stampery

Stampery

سال تاسیس:۲۰۱۵

مکان : سن متئو(San Mateo)

کاری که آنها انجام می دهند: 

 Stamper برای اطمینان از وجود، یکپارچگی و اختصاص ارتباطات، فرآیندها و داده های حیاتی برای سازمان ها، به بلاک چین بیت کوین متکی است. این شرکت این امکان را به کسب و کار ها می دهد تا سوابق غیر قابل تغییر و تأیید مستقلی از هر چیزی که مهم است تولید کنند، امنیت، پاسخگویی، شواهد دیجیتالی بهتر، قابلیت ممیزی پزشکی قانونی و مقیاس‌پذیری بی‌نهایت را ارائه می‌دهند. با Stampery، داده های ردیابی شده را می توان به طور مستقل از هر نقطه در جهان تأیید کرد، حتی اگر بین سازمان های بین المللی مختلف پخش شود.

ThunderCore

ThunderCore

سال تاسیس :۲۰۱۷

مکان : سانی ویل(Sunnyvale)

کاری که آنها انجام می دهند:

ThunderCore یک بلاک چین عمومی سازگار با EVM با کارایی بالا با اعتماد و کاملاً غیر متمرکز است که معیار را برای برنامه های غیر متمرکز به ارمغان می آورد. تمام داده های ذخیره شده در سیستم شرکت بدون هیچ نقطه خرابی ضد دستکاری است، در حالی که تمام تراکنش ها و تغییرات ردیابی می شوند، به طور دائم ثبت می شوند و به راحتی تایید می شوند. ThunderCore از یک پروتکل اجماع موفقیت آمیز استفاده می کند که بر محدودیت های مجمع ناکاموتو غلبه می کند و اعتماد کاملاً غیر متمرکز را حفظ می کند و در عین حال عملکرد را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

Mintable

Mintable

سال تاسیس:۲۰۱۸

تخصص: تجارت اقلام بلاک چین

مکان :سنگاپور

این یک شرکت کوچک با ۱۰ تا ۵۰ کارمند است. این شرکت خود را به‌عنوان «بهترین بازار اقلام دیجیتال برای فروش اقلام بلاک‌چین» تبلیغ می‌کند، اما کاربران می‌توانند به غیر از فروش، کارهای بیشتری انجام دهند. مردم می توانند از این پلتفرم مبتنی بر بلاک چین اتریوم برای ایجاد، توزیع و تجارت فایل های دیجیتال خود استفاده کنند. برای این کار، از نشانه های غیرقابل تعویض (NFT) استفاده می‌کنند. Mintable کاربران جدید را از طریق پلتفرم بصری و امکانات متعدد خود جذب می کند. برای مثال، کاربران هر ماه از هزینه‌های صفر هفته بهره می‌برند و می‌توانند به راحتی مجموعه‌ای از مجموعه‌ها را بر اساس دسته‌بندی مرور کنند. مردم همچنین منابع مختلف مطالعه رایگان دارند و از پرداخت های فوری بهره مند می شوند.

اما احتمالاً بهترین مزیت دریافت خدمات VIP متشکل از خدمات ۲۴ ساعته به مشتریان است.

Chainalysis

Chainalysis

سال تاسیس :۲۰۱۴

تخصص: انطباق، بررسی ها، و راه حل های هدفمند

مکان :نیویورک 

 Chainalysisراه حل های بلاک چین را به شرکت ها، بانک ها و سازمان های دولتی در بیش از ۷۰ کشور در سراسر جهان ارائه می دهد. نقطه فروش منحصر به فرد، ادغام یک بسته جامع با استفاده از فناوری بلاک چین برای ترویج تعاملات ایمن تر در فضای آنلاین است.

و همچنین آنها به این به این واقعیت افتخار می کند که راه حل های آنها  برای حل پرونده های جنایی برجسته استفاده شده است و بازار ارزهای دیجیتال را برای همه ایمن تر می کند.

امنیت شبکه های بلاک چین به ماموریت Chainalysis تبدیل شده است و امنیت، ارزش اصلی آن است. این پلتفرم از هوش مصنوعی برای نظارت بر فعالیت کاربر، شناسایی وجوه دزدیده شده و محافظت از داده های حساس افراد استفاده می کند. به این ترتیب، کاربران می توانند با خیال راحت پول ارسال کنند یا ارز دیجیتال بفروشند.

Sorare

Sorare

سال تاسیس :۲۰۱۸

تخصص: فوتبال فانتزی و بیسبال

فوتبال فانتزی همیشه مخاطبان وفادار و فعالی داشته است  و این پلتفرم منحصر به فرد را به عنوان راه حل ابداع کرد. برای مثال افرادی که فوتبال فانتزی بازی می کنند به ورزش های دیگر نیز علاقه مند هستند. به همین دلیل است که این پلتفرم به آنها اجازه می دهد هم بیسبال و هم فوتبال بازی کنند.

ثانیا، Sorare امکانات فوق‌العاده‌ای را در بازی ارائه می‌دهد که واقعاً به کاربران امکان می‌دهد این ورزش‌ها را تجربه کنند. این پلتفرم دارای صدها باشگاه دارای مجوز است تا مردم بتوانند بازیکنان مورد علاقه خود را برای ترکیب انتخاب کنند. کاربران همچنین می‌توانند کارت‌های NFT را جمع‌آوری و معامله کنند، که پیوند محکمی با دوران کودکی آنها ایجاد می‌کند. اساسا، Sorare در حال تقویت الگوی دوران کودکی است و از نوستالژی به عنوان یک احساس قدرتمند برای اتصال به کاربران خود استفاده می کند.

و از آنجایی که طرفداران ورزش مسابقات را دوست دارند، Sorare به آنها اجازه می دهد تا در مسابقات بازی کنند، جوایز کسب کنند و از طریق رتبه ها بالا بروند. حتی بهتر – همه این پیشنهادات رایگان هستند.

JustCarbon

JustCarbon

سال تاسیس :۲۰۲۱

تخصص: مبارزه با انتشار کربن

JustCarbon یکی دیگر از استارت‌آپ‌های موفق بلاک چین است، زیرا یک ارزش اصلی را در جامعه امروز شناسایی کرده است: مبارزه با انتشار کربن. از آنجایی که تغییرات آب و هوا همچنان یک موضوع دردناک است و انتظار می رود مردم مسئولیت مبارزه با آنها را بر عهده بگیرند، JustCarbon راه حل را ارائه می دهد:

خرید توکن های JustCarbon Removal (JCR) به کاربران کمک می کند تا انتشار کربن را کاهش دهند.

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است:

یک توکن JCR مستلزم حذف یک تن کربن از جو است. در نتیجه، هدف این پلت فرم دموکراتیک کردن بازارهای کربن و تسهیل گذار به اقتصاد کم کربن است. علاوه بر مبارزه برای ارزش فعلی ضروری، این پلتفرم غیرمتمرکز است و تیمی از کارشناسان آب و هوا، امور مالی، فناوری و کربن را دوباره متحد می کند.

Creaticles

Creaticles

سال تاسیس :۲۰۲۱

تخصص: ورزش های فانتزی

Creaticles خود را به عنوان پلتفرمی معرفی می کند که می تواند ایده ها را به NFT تبدیل کند. این استارت آپ از ایده مبتکرانه ای استفاده می کند که جرقه کل انقلاب فرهنگی در رنسانس را برانگیخت.

کاربران Creaticles به مجموعه‌ای از هنرمندان در سراسر جهان دسترسی دارند که می‌توانند درخواست‌های خاصی را طراحی کنند. البته این خلاقیت ها NFT خواهند بود. هنرمندان در حال حاضر مبلغی را در اتریوم و توکن ابزار بومی این پلتفرم به نام CRE8 دریافت می‌کنند. این NFT ها را می توان به بازارهای دیگر منتقل کرد، به این معنی که هنرمندان می توانند درآمد خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

روند قابل توجهی را می توان شناسایی کرد که نشان می دهد بازار جهانی NFT در حال افزایش است. به طور خاص، Creaticles از افزایش تقاضا برای NFT های طراحی شده هنری استفاده کرد.

علاوه بر این، Creaticles برنامه های توسعه چند زنجیره ای دارد که مسیرهای موفقیت آن را متنوع می کند. یک مثال، مشارکت آن با پلتفرم Esports FirstBlood است که به لطف آن، جوایز NFT در مسابقات Esports ارائه می‌شود. Creaticles همچنین چندین مسابقه NFT دیگر را برای شرکت هایی مانند Axie Infinity، MakerDAO و Pangolin برگزار کرد.

کلام اخر:

به طور خلاصه، استارت آپ های بلاک چین، شرکت هایی هستند که از فناوری بلاک چین برای تقویت کسب و کار خود استفاده می کنند. اما همه آنها موفق نخواهند شد – در واقع، اکثر آنها شکست خواهند خورد. اگر مقاله را تا کنون خوانده اید، اکنون با ویژگی هایی آشنا هستید که می توانند یک استارت آپ بلاک چین را ایجاد یا شکست دهند.بلاکچین همچون یک انقلاب تکنولوژیک توانسته است که تحولات شگرفی را در زمینه‌های مختلف اعم از فایننس غیر متمرکز (DeFi)، پزشکی، زنجیره تامین و … ایجاد کند. به پیروی آن امروزه ما شاهد پیدایش شرکت‌های مختلفی هستیم که بخشی از خدمات خود را به بلاکچین گره زده‌اند. برای آشنایی با معرفی استارتاپ‌های حوزه فین‌تک در سیلیکون ولی

منبع

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.