استارتاپ های حوزه فین تک در سیلیکون ولی

کسب و کار های فعال در سیلیکون ولی

0

استارتاپ های حوزه فین تک در سیلیکون ولیاستارتاپ های سیلیکون ولی

 با ما همراه باشید با معرفی شرکت حوزه فین تک در سیلیکون ولی

بانک ها برای موفقیت باید به راه اندازی  فین تک که هم شرکای ارزشمند و هم رقبای مرگباری برای آنها باشند، توجه می کنند. به طور کل ارزیابی فن آوری مالی و یا همان فین تک می تواند یک کار سخت و دشوار باشد، به خصوص هنگامی که به دنبال راه حل برای نیازهای موسسات مالی خاص خود هستند. 

با وجود اینکه که پایتخت های مالی جهان در مکان هایی مانند لندن، نیویورک و هنگ کنگ قرار دارند، عناصر اصلی خدمات مالی در آینده از بین می روند و در فن آوری های بزرگ مانند اپل، گوگل و همچنین نسل جدیدی از شرکت های فین تک که مجددا نشان می دهند چه خدمات مالی می تواند در دنیای دیجیتال باشد.

ظهور فین تک می تواند هم فرصت و هم خطر برای موسسات مالی سنتی باشد. براساس تجزیه و تحلیل PwC، مؤسسات خدمات مالی بر این باورند که حدود ۲۰ درصد از کسب و کارشان ممکن است به دلیل وجود نوآوری فین تک در معرض خطر قرار بگیرند. برای مقابله با این موضوع، موسسات مالی سنتی با مشارکت با آنها می توانند به تهدید شرکت های فین تک پاسخ دهند.

مدیر عامل بانک JP Morgan بزرگترین بانک آمریکا میگوید که سیلیکون ولی در حال آمدن به میدان عمل است! با استفاده از Google، Square ،Salesforce و Mint و چند شرکت دیگر، ریشه های سیلیکون ولی نامگذاری می شود. تنها در چند سال کوتاه، آن‌ها چشم‌انداز مالی را متحول کردند و طرز تفکر ما را در مورد پول را متحول کردند و بانک‌ها و مؤسسات مالی را از حالت سنتی خود در گذشته را به شکلی نوین تبدیل کرده اند. به عنوان یکی از مراکز فناوری و نوآوری جهان، سیلیکون ولی در حوزه فین تک نیز میزبان بسیاری از استارتاپ‌های موفق است.

 در زیر به برخی از این استارتاپ‌ها اشاره می‌کنیم:

brex

Brex

سال تاسیس : ۲۰۱۷

مکان : سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

برکس که توسط هنریک دوبوگراس و پدرو فرانچسکی تاسیس شد، یک شرکت فین‌تک است که به بیش از ۱۰۰۰۰ کسب‌وکار در ۱۰۰ کشور کمک می‌کند تا هزینه‌های کارکنان را به‌طور مؤثرتری مدیریت کنند.برکس با ارزشی معادل ۱۲.۳ میلیارد دلار و حمایت از سرمایه گذاران رده بالای مانند Greenoaks، Tiger Global Management و DST Global، به عنوان یک پیشرو در صنعت ظاهر شده است.

اسکات شلیفر، شریک تایگر گلوبال، تاکید می کند که این شرکت در حال ساختن آینده مالی برای نسل بعدی مشاغل است، به همین دلیل است که انها برای شراکت با برکس بسیار هیجان زده هستند.

flutterwave

 Flutterwave

سال تاسیس :۲۰۱۶

مکان : سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

Flutterwave، بزرگ‌ترین استارت‌آپ فین‌تک آفریقا با ارزش‌گذاری ۳ میلیارد دلار، بیش از ۲۰۰ میلیون تراکنش به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد دلار را برای ۹۰۰۰۰۰ مشتری در ۳۴ کشور آفریقایی پردازش کرده است.

این شرکت به دلیل ارائه خدمات استثنایی و توانایی منحصر به فرد خود در ارائه خدمات به مشاغل در سه سطح متمایز است – بسیاری از فروشگاه های کوچک، متوسط ​​و سازمانی تجارت خود را با Flutterwave تامین می کنند.

این شرکت فین‌تک جوایز و تقدیرهای متعددی را دریافت کرده است، از جمله اینکه تنها یک سال پس از راه‌اندازی، به عنوان بهترین شرکت فین‌تک آفریقا در جوایز نوآوری Apps Africa معرفی شد.

svb

 Silicon Valley Bank

سال تاسیس : ۱۳۸۳

مکان : سانتا کلارا، کالیفرنیا

بانک سیلیکون ولی، یکی از شرکت‌های تابعه گروه مالی سیلیکون که در سال ۱۹۸۳ تأسیس شد، یک ارائه‌دهنده خدمات بانکداری تجاری جهانی برای مشاغلی مانند Shopify، Payoneer و Pivot Energy است. این شرکت نحوه مدیریت معاملات، گسترش و حفاظت از دارایی های خود را از طریق محصولات و خدمات بانکی نوآورانه خود بازتعریف کرده است.

علاوه بر این، SVB Capital، بازوی سرمایه‌گذاری این شرکت، برای کسب‌وکارهای آینده‌دار و مدیران صندوق، تأمین مالی می‌کند. سرمایه SVB تا به حال با سرمایه گذاری های خطرپذیر بزرگی مانند Sequoia و Index Ventures همکاری کرده است.

این شرکت به پایداری محیط زیست اختصاص دارد و متعهد شده است که ۵ میلیارد دلار در امور مالی پایدار سرمایه گذاری کند و تا سال ۲۰۲۵ کربن خنثی شود.

sofi

sofi

سال تاسیس :۲۰۱۱

مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

SoFi که در سال ۲۰۱۱ توسط چهار فارغ التحصیل دانشکده بازرگانی استنفورد تأسیس شد، خود را به عنوان یکی از برترین شرکت های فین تک در ایالات متحده معرفی کرده است. SoFi با تمرکز بر ارائه طیف گسترده ای از محصولات مالی مانند تامین مالی مجدد وام دانشجویی، وام های شخصی و وام مسکن، یک راه حل برای مشتریانی است که به دنبال استقلال مالی هستند ارائه داده است.

تاکنون، این شرکت بیش از ۵۰ میلیارد دلار وام برای بیش از پنج میلیون نفر تسهیل کرده است.علاوه بر این، SoFi یک برنامه  به نام “SoFi at Work” را راه اندازی کرده است که به کارکنان شرکت های شریک اجازه می دهد به محصولات SoFi به عنوان بخشی از مزایای کاری خود دسترسی داشته باشند.

تعهد این شرکت به نوآوری در فوریه ۲۰۲۳ شناسایی شد، زمانی که Fast Company SoFi را به عنوان یکی از ده شرکت نوآورانه مالی شخصی در سال ۲۰۲۳ معرفی کرد.

highradius

HighRadius

سال تاسیس :۲۰۰۶

مکان : هیوستون، تگزاس

HighRadius یک نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای مدیریت سفارش به نقد و خزانه ارائه می دهد. HighRadius با بیش از ۸۰۰ مشتری جهانی در سراسر جهان، از جمله نام‌های معروفی مانند اوبر، سونی، و برادران وارنر، شیوه مدیریت کسب‌وکارها را دگرگون کرده است.

تا به امروز، HighRadius در مجموع ۴۷۵ میلیون دلار سرمایه در چهار دور جمع آوری کرده است.

این شرکت چندین بار به رسمیت شناخته شده است، از جمله اینکه توسط گارتنر به عنوان یک رهبر در صنعت برنامه های کاربردی یکپارچه صورتحساب به نقد معرفی شده و توسط IDC به عنوان رهبر MarketScape برای نرم افزار اتوماسیون حساب های دریافتی معرفی شده است. تا به امروز، HighRadius در مجموع ۴۷۵ میلیون دلار سرمایه در چهار دور جمع آوری کرده است.

ellevest

Ellevest

سال تاسیس:۲۰۱۴

مکان : نیویورک 

داده های مرکز تحقیقات پیو بیان می کند که زنان سفیدپوست حدود ۸۲ درصد از درآمد مردان را به دست می آورند و این اعداد برای زنان BIPOC حتی کمتر بود.

Ellevest که توسط Sallie Krawcheck تاسیس شد، یک شرکت فین‌تک مبتنی بر ماموریت است که به کاهش شکاف ثروت جنسیتی و حمایت از زنان در دستیابی به موفقیت مالی اختصاص دارد.

پلتفرم Ellevest دو سطح خدمات را ارائه می دهد: یک برنامه اولیه با هزینه ۵ دلار در ماه و یک برنامه اجرایی با هزینه ۹ دلار در ماه. 

به‌عنوان عضو Ellevest، به مشاوران مالی حرفه‌ای با تخفیف، منابع آموزشی رایگان، و یک الگوریتم سرمایه‌گذاری منحصربه‌فرد دسترسی خواهید داشت که فاکتورهایی مانند شکاف حقوق جنسی، وقفه‌های شغلی و طول عمر بیشتر را برای ارائه مشاوره سرمایه‌گذاری شخصی در نظر می‌گیرد.

علاوه بر این، این شرکت یک صندوق مدیریت ثروت خصوصی را ارائه می دهد که برای سرمایه گذاران با ۱ میلیون دلار یا بیشتر طراحی شده است.در سال ۲۰۲۲، Ellevest بیش از ۵۳ میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری B به رهبری BMO و Contour Venture Partners جمع آوری کرد.

circle

Circle Internet Financial

سال تاسیس :۲۰۱۳

مکان : بوستون، ماساچوست

 Circle Internet Financial که توسط Jeremy Allaire و Sean Neville تأسیس شد، یک شرکت پیشرو در فناوری بلاکچین است که بر انقلابی کردن صنعت مالی تمرکز دارد. ارزهای دیجیتال پایدار Circle، USDC و Euro Coin، مورد اعتماد افراد و موسسات یکسان برای تراکنش های امن، قابل اعتماد و سریع هستند.

Circle از طریق راه‌حل‌های هوشمندانه مبتنی بر بلاک چین، قصد دارد موانع سیستم‌های سنتی را از بین ببرد و یک اکوسیستم مالی قابل دسترس‌تر و فراگیر را برای مردم در سراسر جهان فراهم کند.

Circle علاوه بر ارائه‌های استیبل‌کوین، Circle Invest را نیز راه‌اندازی می‌کند، یک پلتفرم کاربرپسند که به افراد اجازه می‌دهد تا به راحتی ارزهای دیجیتال مختلف را خریداری و بفروشند.

در سال ۲۰۲۲، این شرکت یک دور سرمایه گذاری خیره کننده ۴۰۰ میلیون دلاری را به رهبری صندوق های سرمایه گذاری بزرگ مانند Marshall Wace LLP و Fin Capital جمع آوری کرد و ارزش کل آن را به حدود ۹ میلیارد دلار رساند.

upstart

Upstart

سال تاسیس :۲۰۱۲

مکان : سن متئو، کالیفرنیا

 

Upstart که توسط David Girouard، Anna Counselman و Paul Gu تأسیس شده است، یک پلت فرم وام دهی مبتنی بر هوش مصنوعی است که از یادگیری ماشینی برای خودکارسازی قیمت گذاری اعتبار و قرض استفاده می کند.

این پلت فرم برای پیش بینی میزان احتمال بازپرداخت وام توسط مشتری و ارائه وام های خودکار به وام گیرندگان ارائه شده است.

Upstart به بانک‌ها کمک می‌کند تا به ریسک اعتباری واقعی دسترسی داشته باشند و در نتیجه نرخ‌های تایید بالاتر و نقص کمتر از سوی وام گیرندگان را به همراه دارد. در بیش از ده سال، Upstart پیشرفت های چشمگیری در صنعت داشته است. این شرکت بیش از ۶۰۰۰۰۰ وام شخصی معامله کرده است و به بانک های سهیم کمک کرده تا نرخ های نقص را تا حدود ۷۵ درصد کاهش دهند.

این شرکت در سال ۲۰۲۰ از طریق یک IPO عمومی شد و موفقیت و رشد Upstart را بیشتر نشان داد.

 

chime

Chime

 

سال تاسیس :۲۰۱۲

مکان : سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

Chime یک شرکت فناوری مالی نوآورانه است که صنعت بانکداری را با خدمات واضح و مقرون به صرفه خود متحول کرده است.

این شرکت که توسط رایان کینگ و کریس بریت تأسیس شد، معتقد است که “بانکداری باید ساده، مفید و رایگان باشد.” برای این منظور، Chime با بانک های منطقه ای برای ارائه خدمات مالی فراگیر و قابل دسترس برای مشتریان خود شریک می شود.

ماموریت Chime برای ارائه خدمات بانکی آسان و رایگان است. Chime از زمان آغاز به کار خود، با آخرین دور سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیون دلاری خود توسط Sequoia Capital Global Equities، ۲.۳ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است.

marqeta

Marqeta

 

سال تاسیس : ۲۰۱۰

مکان : اوکلند، کالیفرنیا

Marqeta یک شرکت پیشرو در فناوری پرداخت است که یک پلت فرم قابل اعتماد و یکپارچه را برای مشاغل فراهم می کند تا برنامه های پرداخت خود را به طور یکپارچه راه اندازی و مدیریت کنند. شرکت هایی مانند Square، Instacart و JPMorgan برای ارائه خدمات کارت درجه یک به مشتریان خود به زیرساخت های Marqeta وابسته هستند.

 

مایک کیم، معاون امور مالی DoorDash، درباره  اینکه چرا Marqeta شریک صادرکننده کارت ترجیحی آن است، گفت: “ما برای فناوری پیشرفته، قابلیت اطمینان و APIهای پلتفرم آسان برای استفاده آنها ارزش قائل هستیم.”

در سال ۲۰۲۱، Marqeta در لیست CNBC Disruptor 50 و لیست Fast Company از ۵۰ شرکت نوآورانه قرار گرفت. همچنین در سه سال متوالی (۲۰۱۹-۲۰۲۱) برنده جایزه Forbes 50 Fintech Award شده است.

کلام اخر :

به طور کل قصد ما از این مقاله آشنایی شما با برترین استارتاپ های فینتک ایالت متحده و همچنین آگاهی از راه حل های نوآورانه و فناوری های مخربی که در حال حاضر در صنعت فین تک وجود دارد، بود

تا سال ۲۰۲۵، ایالات متحده بیش از ۶۲ درصد از معاملات فین‌تک جهانی را به خود اختصاص خواهد داد، که فرصت‌های بی‌سابقه‌ای را برای فعالان صنعت جدید و موجود ایجاد می‌کند تا تأثیر خود را افزایش دهند و ما هیجان‌زده هستیم که ببینیم شرکت‌های موجود در فهرست ما چگونه از مزایای موجود استفاده خواهند کرد. 

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.