تبلیغات چاپی را فراموش نکنید

0

در این گزارش سعی‌می‌کنیم تا مزایای بازاریابی از طریق سیستم چاپ را برشماریم و این‌نکته را گوشزدکنیم که اگرچه دنیای دیجیتال فرصت‌های بازاریابی مناسب‌تر، ارزان‌تر و پرمخاطب‌تری را در اختیار برندها قرار‌داده‌است، اما تبلیغات چاپی نیز کماکان به‌عنوان یکی از راهکارهای مهم و تأثیرگذار بازاریابی در‌جهان شناخته‌می‌شوند.

  •  ماندگاری یک تبلیغ چاپ شده

یکی از مزایای عمده‌ای که تبلیغات چاپ شده نسبت به تبلیغات تلویزیون و یا اینترنت دارند، دوام و ماندگاری آنهاست. به عنوان مثال یک تبلیغ تلویزیونی با توجه به‌قرارداد مالی‌ای که دارد، ممکن است مدت زمان مشخصی پخش‌شود و یا بسیاری از تبلیغات‌آنلاین، پس از مدتی حذف و یا جانشین می‌شوند؛ در‌حالی‌که آنچه روی ورق چاپ می‌گردد، مدت زمان بیشتری دوام‌خواهد‌داشت، به‌عنوان مثال یک تبلیغ کوچک از یک محصول نه‌چندان شناخته‌شده در یک مجله متوسط، ممکن‌است تا ماه‌ها و یا حتی سال‌ها باقی بماند و توسط افراد زیادی خوانده‌شود، تا‌زمانی که فردی آن را در سطل زباله بیاندازد. از طرفی بسیاری از‌ آگهی‌های چاپی در‌تیراژ بالا چاپ می‌شوند و تعداد زیادی از‌ آنها به دست مخاطبان می‌رسد. بنابراین باید‌ گفت میزان ماندگاری یک تبلیغ چاپ‌شده به مراتب بسیار بیشتر از شیوه‌های تبلیغی‌مدرن است و سرمایه‌گذاری در‌زمینه چنین روش‌های تبلیغاتی، طول عمر بیشتری را برای تبلیغ مذکور در پی‌خواهد‌داشت.

  •  اعتباربخشی

بسیاری از نشریات چاپی که به صورت مداوم و با‌کیفیتی بالا تولید‌شده‌اند، به درجه بالایی از اعتبار نزد مخاطبان خود رسیده‌اند و بنابراین آنچه در این نشریات تبلیغ شود نیز مورد اعتماد مخاطبان آن خواهد بود. در همین راستا برندها و تولیدکنندگان می‌توانند از اعتبار این نشریات در‌جهت منافع خود استفاده‌کرده و با چاپ تبلیغات ‌خود در‌آنها، مخاطبان بیشتری را تحت‌تأثیر‌قرار‌دهند. این‌مسئله هنگامی که یک نشریه قدیمی و با‌کیفیت را با سایت‌های اینترتی و شبکه‌های اجتماعی تازه‌‌راه‌اندازی شده مقایسه‌کنیم، بیشتر اهمیت خود را نشان‌می‌دهد، طبیعی‌است که نشریه مذکور نسبت به سایت‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی، اعتبار بیشتری نزد مخاطبان خود دارد و قابل اعتماد‌تر است؛ البته این بدان معنا نیست که به روش‌های بازاریابی مدرن مانند رسانه‌های‌اجتماعی و سایت‌های اینترنتی، نمی‌توان اعتماد کرد؛ بلکه منظور این است که یک نشریه قدیمی که مخاطبان چندین ساله خود را دارد، اعتبار بیشتری بین آنها داشته و پتانسیل بالایی برای اینکه بتواند یک تبلیغ چاپی تأثیرگذار را ارائه دهد، دارد.

  •  تبلیغات چاپی نیز پرمخاطب است

از آنجایی که بسیاری از مردم جهان اقدام به خواندن روزنامه، مجله و سایر نشریات می‌کنند و طبق یک روال، روزنامه مورد‌نظر خود را هر روز خریداری می کنند، تبلیغات چاپی کماکان اهمیت و اعتبار خود را حفظ‌کرده و روزانه افراد زیادی از آنها بازدید‌می‌کنند. از‌طرفی بسیاری از تبلیغات چاپی به‌صورت بنرهای‌بزرگ در سطح شهرها قرار دارد که این خصوصیت نیز مخاطبان زیادی را برای چنین تبلیغاتی هدف‌قرار‌می‌دهد. همه افراد جامعه در طول روز از محل‌زندگی خود خارج‌می‌شوند و بنابراین در‌معرض تابلوهای تبلیغاتی‌زیادی قرار‌می‌گیرند و بر‌همین‌مبنا، تابلو‌ و بنرهای‌چاپی نیز یکی از مزایای‌مهم بازاریابی از طریق چاپ به‌شمار‌می‌روند که مخاطبان‌زیادی داشته و تأثیرگذاری و ماندگاری بیشتری نیز در ذهن آنها خواهند‌داشت، چراکه دیدن تبلیغ یک محصول به‌صورت‌روزانه، می‌تواند در ذهن بیننده به‌خوبی ثبت‌شده و به‌صورتی ناخودآگاه آن‌برند را در ذهن‌وی برجسته کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.