کشتی‌های کروز سوار بر موج دیجیتال

روندها و کانال‌های تبلیغاتی کشتی‌های کروز در سال ۲۰۱۹

0

روند مهمی که در ساختار بازاریابی کشتی‌های کروز مشاهده می‌شود، افزایش رویکردهای تبلیغات دیجیتال است؛ به طوری که می‌توان این روند را در رشد بخش دیجیتال آن در سال۲۰۱۸ نیز به وضوح مشاهده کرد.

دو رویکرد عمده بازاریابی دیجیتال و تبلیغات ویدئویی، ترندهایی محسوب می‌شوند که در صنعت گردشگری مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند، به طوری که بسیاری از صنایع گردشگری جهان، روند بازاریابی خود را با تمرکز بر این دو عنصر شکل می‌دهند.

در این میان، کشتی‌های مسافرتی و تفریحی موسوم به کروز نیز از قافله تبلیغات دیجیتال عقب نمانده و مهم‌ترین رکن بازاریابی خود را بر همین اساس شکل داده‌اند. اگر می‌خواهید با روند بازاریابی این کشتی‌های تفریحی در فضای دیجیتال، به روایت آمار و ارقام، آشنا شوید، خواندن مطلب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کشتی‌های کروز را بهتر بشناسیم

سال ۱۸۸۲ اولین نمونه از کشتی‌های موسوم به کروز ساخته شد و پس از آن تولید این نوع کشتی‌های تفریحی در سطح جهان رونق پیدا کرد، به طوری که از نیمه دوم قرن نوزدهم، این کشتی‌های تفریحی به عنوان وسیله حمل‌ونقل لوکس دریایی محبوبیت قابل توجهی پیدا کردند.

جالب است بدانید کشتی معروف تایتانیک نیز از جمله کشتی‌های معروف کروز در جهان به شمار می‌رود. امروز این کروزهای مسافرتی و تفریحی جایگاه قابل توجهی را برای سفرهای دریایی پیدا کرده و با داشتن امکانات رفاهی متنوع و لوکس، حکم شهری را دارند که بر فراز اقیانوس‌ها در حال سیروسفر است.

این کشتی‌های لوکس در صنعت گردشگری جهان، جایگاه بسیار مهمی را کسب کردند و با توجه به استقبال گسترده‌ای که نه‌تنها از سوی ثروتمندان، بلکه از سوی طبقات متوسط نیز نسبت به آنها صورت گرفته است، قصد داریم رویکرد عمده بازاریابی کشتی‌های کروز را در سطح جهان مورد بررسی قرار دهیم و به این نکته مهم دست پیدا کنیم که روند تبلیغات و بازاریابی آنها در دنیای مدرن امروز به چه شکل است.

کروز مخاطبان خود را آنلاین پیدا می‌کند

مخاطبان کروز

درست است که نوآوری در محصول یکی از ارکان مهم بازاریابی به شمار می‌رود، اما روند معرفی محصولات و خدمات نوآورانه و شناساندن آنها به مشتریان، مرحله بسیار مهمی است که اگر به‌درستی انجام نپذیرد، روند نوآوری نیز راه به جایی نخواهد برد.

رویکرد تبلیغاتی کشتی‌های کروز نیز با توجه به همین نکته شکل گرفته است، به این معنا که برقراری ارتباط با مخاطبان و شناساندن رویکردهای نوآورانه خدمات در دستور کار آنها قرار گرفته است.
بازاریابان کروز به منظور جذب مسافر از سراسر جهان، به طور فزاینده‌ای به تبلیغات دیجیتال روی آورده و تمرکز عمده خود را بر استفاده از ابزارهای فضای آنلاین قرار داده‌اند.

با توجه به گسترش فناوری دیجیتال، این رویکرد می‌تواند دایره گسترده‌ای از مخاطبان را به مسافران کشتی کروز تبدیل کند، زیرا بسیاری از مردم جهان، با استفاده از تلفن‌های هوشمند خود، مقاصد گردشگری و سیستم حمل‌ونقل مربوط به آن را پیگیری می‌کنند؛ بنابراین حضور برجسته تبلیغات کروز در فضای دیجیتال، مخاطبان زیادی را با خدمات لوکس و متنوع آنها آشنا خواهد کرد.

افزایش تقاضا برای کشتی‌های کروز

لازم به ذکر است که صنعت سفرهای دریایی با کشتی‌های کروز روند رو به رشدی داشته است، به طوری که طبق گزارش انجمن کشتی کروز فلوریدا و کارائیب (FCCA) تقاضا برای سفر با کشتی‌های کروز طی ۵سال گذشته، ۲۱درصد افزایش یافته است.

با توجه به رشد قابل توجهی که در بین مخاطبان جهانی کشتی‌های کروز دیده می‌شود، باید ببینیم این گروه‌های کشتیرانی چه رویکردهای بازاریابی را در فضای دیجیتال پی خواهند گرفت. به طور کلی دو ترند اصلی را می‌توان در روند بازاریابی کشتی‌های کروز ردیابی کرد که شامل تبلیغات دیجیتال و تبلیغات ویدئویی می‌شوند.

افزایش هزینه‌های بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۹

روند مهمی که در ساختار بازاریابی کشتی‌های کروز مشاهده می‌شود، افزایش رویکردهای تبلیغات دیجیتال است؛ به طوری که می‌توان این روند را در رشد بخش دیجیتال آن در سال۲۰۱۸ نیز به وضوح مشاهده کرد. بازاریابی دیجیتال در سال مذکور، نسبت به دیگر رویکردهای تبلیغات در برنامه‌های کشتی‌های کروز، با فاصله بسیار زیادی رو به جلو حرکت می‌کند، به طوری که ۴۵درصد از هزینه‌های بازاریابی کروز را به خود اختصاص داده ‌که در مقابل بخش‌های دیگر مانند تبلیغات تلویزیونی (۱۷‌درصد)، چاپی (۱۵‌درصد)، تبلیغات محیطی (۱۵‌درصد) و رادیو (۹‌درصد)، بیشترین سهم را داشته است.

بازاریابان کروز با توجه به رشد و گسترش فضای دیجیتال در زندگی مردم امروز و تأثیری که بر تصمیمات آنها خواهد داشت، در سال۲۰۱۹ اعلام کردند که درصدد افزایش سهم بازاریابی دیجیتال بوده و می‌خواهند هزینه‌های این بخش را تا ۷۷درصد رشد دهند.

نمودار شماره یک، سهم ابزارهای بازاریابی را در روند تبلیغاتی کروز در سال۲۰۱۸ نشان می‌دهد. همانگونه که می‌بینید، بیشترین سهم برای بخش دیجیتال است. با وجود اینکه صنعت کشتیرانی کروز کماکان به آژانس‌های مسافرتی وابسته است، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که گردانندگان این کشتی‌ها، رویکرد خود را به سوی بازاریابی دیجیتال تغییر داده و به دنبال این هستند که مسافران خود را در فضای آنلاین مورد هدف قرار دهند.

در همین رابطه Peter Giorgi، مدیر ارشد بازاریابی کروز Celebrity معتقد است که آنها نمی‌توانند از روندی که تاکنون داشته‌اند راضی باشند، زیرا مشخصه اصلی رسانه‌های دیجیتال، سرعت در تغییرات است. بنابراین باید تمرکز بیشتری در روند بازاریابی دیجیتال داشته باشند تا در این سیر تکاملی که خیلی سریع اتفاق می‌افتد، از رقبای خود باز نمانند.

گسترش بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی یکی از ترندهای اصلی محسوب می‌شود که در سال‌۲۰۱۹ در روند تبلیغاتی جهان وجود داشته و بر همین اساس نیز در محتوای گردشگری جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است، به طوری که ویدئوهای مبتنی بر داستان و روایت از سوی خود مسافران، رشد چشمگیری پیدا کرده است. این روند در برنامه‌های بازاریابی کشتی‌های تفریحی روز نیز نمود داشته است.

جالب است بدانید یک‌سوم از کل فعالیت های آنلاین صرف تماشای ویدئو می‌شود و این نکته بدان معناست که بازاریابی ویدئویی می‌تواند در جذب مخاطبان موفق‌تر عمل کند. در طول سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ سه کانال برتر برای ارتباط با مخاطبان از سوی بازاریابان گردشگری مورد استفاده قرار گرفته و روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، این سه کانال ارتباطی شامل یوتیوب، فیس‌بوک و اینستاگرام می‌باشد.

نمودار شماره۲

نمودار شماره۲، میزان استفاده از این سه شبکه را در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در پنج کانال فیس‌بوک، یوتیوب، اینستاگرام، تبلیغات ویدئویی موبایل‌ و سایر شبکه‌ها نشان می‌دهد. رنگ نارنجی برای سال ۲۰۱۸ و رنگ آبی برای سال ۲۰۱۹ است.

همانگونه که در این نمودار مشهود است، میزان کاربرد فیس‌بوک، یوتیوب و تبلیغات موبایلی در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل کمتر شده است. در حالی که در اینستاگرام و CTV افزایش پیدا کرده است. همین روند در صنعت کروز نیز دیده می‌شود به طوری که ۶۲ درصد از بازاریابان کروز قصد دارند هزینه تبلیغات ویدئویی خود را در اینستاگرام نسبت به دیگر کانال‌های ویدئویی افزایش دهند.

همچنین کانال CTV نیز یکی از گزینه‌های تبلیغاتی آینده است، به طوری که ۲۶‌درصد از بازاریابان کروز طی سال ۲۰۱۸ از این کانال استفاده کردند و ۴۴‌درصد از آنها به دنبال گسترش این کانال در سال‌های ۲۰۱۹ و بعد از آن بوده و هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.