گام‌به‌گام تا ساخت یک برند شخصی معتبر

برند شخصی چگونه از کسب‌وکار پشتیبانی می‌کند؟

0

برندهای شخصی ابزار مفیدی برای جویندگان کار هستند. برندهای شخصی، مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی هستند که هویت منحصر‌به‌فردی را تشکیل می‌دهند و شهرت ایجاد می‌کنند. در بازار کار، افراد با نام‌های تجاری قوی، برجسته‌تر، محبوب‌تر و معتبرتر هستند، اما نام‌های تجاری شخصی برای بیش از یک شغل مفید هستند.

اگر برند شخصی شما به همراه یک برند تجاری باشد، امکان موفقیت‌تان چند‌برابر می‌شود، زیرا مردم بیشتر از آنکه به افراد اعتماد کنند، به شرکت‌ها اعتماد می‌کنند. یکی دیگر از راه‌های تقویت برند شخصی استفاده از رسانه‌های اجتماعی است، رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا بهتر دیده شوید.

هر حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی فرصتی برای به دست‌آوردن موقعیت‌های تازه است. حساب کاربری شما امکان حضور در بخش‌های مختلفی را برای افراد فراهم می‌کند. با این وجود، محتوای نوشتاری و چندرسانه‌ای که شما در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید، از اهمیت بسزایی برخوردارند.

در صورتی که محتوای تولیدی شما در شبکه‌های اجتماعی جذاب نباشد یا خالی از صداقت باشد، نه‌تنها مخاطب جدید جذب نمی‌کنید بلکه مخاطبان قدیمی خود را نیز از دست می‌دهید. برای ساخت یک برند شخصی معتبر راه‌های زیادی وجود دارد، ولی در این گزارش ۷ راهی را با شما در میان می‌گذاریم که بتوانید برند شخصی‌تان را بسازید.

چیکار کنیم شبکه اجتماعی مون بترکونه
نظرات ۶ کار آفرین در مورد عادت‌های شبکه‌های اجتماعی که به موفقیت‌شان کمک ‌کرده

معرفی هویت شما نقشی کلیدی در ایجاد برند شخصی موفق دارد

قبل از هر چیزی باید تصمیم بگیرید که چه کسانی در سازمان شما بهترین کاندیداهای برند شخصی هستند. در این مرحله ارزشیابی لازم نیست اما به طور کلی افراد با‌تجربه‌تر و کسانی که با رسانه‌های اجتماعی آشنا هستند، گزینه‌های مناسب برند شخصی‌اند. در بسیاری از کسب‌وکارها برند شخصی سازمان متعلق به مدیرعامل، بنیانگذاران و مدیران داخلی است.

با این حال، بهترین کاندیداهای برند شخصی تنها مدیران نیستند بلکه هر کسی که در حوزه فعالیت خود تخصص داشته باشد، می‌تواند انتخاب مناسبی برای برند شخصی باشد. برای برند شخصی مناسب بهتر است کسانی را انتخاب کنید که هفته‌ای چند ساعت وقت اضافی برای مدیریت برندهای شخصی خود دارند. فردی که برند شخصی یک سازمان می‌شود، باید‌ آنچه هست را به نمایش بگذارد.

تخصص‌ و انتظارات خود را در پروفایلتان تعیین کنید

پروفایل شبکه‌های اجتماعی شما نقشی موثر در افزایش میزان مخاطبانتان دارد. به همین خاطر از پروفایل شبکه‌های اجتماعی‌تان غافل نشوید. تخصص و انتظارات‌تان را در پروفایل خود بنویسید. اولین چیزی که مخاطبان شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنند، پروفایل شما‌ست. پلتفرم رسانه اجتماعی به کسب‌وکار شما و مخاطبان هدف آن وابسته هستند.

[bs-quote quote=”برای داشتن برند شخصی قدرتمند باید روابط بین برندهای شخصی و کاری خود را تقویت کنید. گاهی اوقات برند کاری‌تان را تبلیغ می‌کنید، اما مخاطبانتان احساس می‌کنند وفاداری شما به محیط کارتان تنها یک دروغ است. در چنین حالتی بایدچه کنید؟” style=”style-5″ align=”left”][/bs-quote]

فیس‌بوک در آمریکا بهترین شبکه اجتماعی برای برند شخصی است. در حالی که در اروپا توییتر و لینکدین از ضروریات هستند، در ایران نیز اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی برای ساخت برند شخصی است. با این وجود، فارغ از انتخاب بهترین یا بدترین شبکه اجتماعی، بهتر است در تمام شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری داشته باشید تا مخاطبان خود را جذب کنید.

همچنین ممکن است بخواهید حساب‌های شخصی واقعی‌تان را از برند شخصی‌تان ‌جدا کنید. در هر صورت شما باید حساب‌های برند شخصی خود را با تبلیغات حرفه‌ای بهینه‌سازی کنید، با استفاده از جمله‌بندی خاص، مهارت‌هایتان را تعیین کنید و با حساب‌های کاربری دیگر ارتباط بگیرید.

محتوای با‌‌کیفیت تولید کنید

اگر می‌خواهید برند شخصی جدی داشته باشید، یک وبلاگ حرفه‌ای و جداگانه برای هر یک از پروفایل‌های فردی خود ایجاد کنید، در غیر این صورت استفاده از وبلاگ شرکت‌تان یا پروفایل‌های شخصی نویسنده برای هر یک از برندهای شخصی شما مناسب است.

زمانتان را صرف ایجاد محتوای باکیفیت برای برند شخصی‌تان کنید. همچنین اگر می‌خواهید دید شخصی خود را رشد دهید، باید کاری بیش از نوشتن و ارتقای محتوای آن انجام دهید. شما باید با افراد دیگر در ارتباط باشید تا آنها بتوانند محتوای شما را ببینند و درک کنند.

در گروه‌ها و گفت‌وگوها شرکت کنید

بهترین راه برای قابل رویت‌بودن برند شخصی‌تان ارتباط با گروه‌هایی است که در شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین پیدا می‌شود. صحبت و مباحثه در پلتفرم‌های گفت‌وگوی آزاد مانند توییتر نیز روش مناسبی برای ایجاد یا ماندگاری برند شخصی است. به دنبال موضوعات مربوط به حوزه و تخصص خود بگردید. با پاسخ به سوالات دیگران و حتی طرح سوالات، جدیت و حضورتان را نشان دهید. این روش خوبی برای به دست آوردن شهرت و اعتبار است.

افراد جدیدی را دنبال کنید

افراد جدیدی را دنبال کنید، زیرا این راه خوبی برای جلب توجه مستقیم آنها‌ست. با این حال صلاح نیست که افراد غریبه را دنبال کنید. به جای آن افرادی را دنبال کنید که با آنها تعامل داشته باشید حتی اگر غیر‌مستقیم باشد. برای مثال، اگر شما در گفت‌وگوی توییتر شرکت داشتید، کسانی را که از نظر فکری به شما نزدیک‌تر هستند و شما را دنبال می‌کنند، دنبال کنید.

با دنبال‌کنندگانتان گفت‌وگو کنید

با گذشت زمان شما می‌توانید توجه افراد زیادی را به خود جلب کنید، اما اگر با دنبال‌کنندگان خود تعامل نداشته باشید و محتوای مناسبی را تولید نکنید، نمی‌توانید برند شخصی خوبی‌ بسازید. با تولید محصولات و محتوای مورد نیاز افراد امکان ساخت برند شخصی قدرتمند برایتان فراهم می‌شود.

تقویم محتوا چیست و چرا مهم است؟
تقویم محتوا برای نویسندگان، ناشران، صفحات اجتماعی و مدیران کارآمد است

روابط کاری و شخصی خود را قوی کنید

برای داشتن برند شخصی قدرتمند در نهایت شما باید روابط بین برندهای شخصی و کاری خود را تقویت کنید. گاهی اوقات برند کاری‌تان را تبلیغ می‌کنید، اما مخاطبانتان احساس می‌کنند وفاداری شما به محیط کارتان تنها یک دروغ است. در چنین حالتی باید به دنبال‌کنندگان خود یادآوری کنید که صادقانه از کارتان صحبت کرده‌اید.

دنبال‌کنندگان شما نسبت به دروغ حساس هستند، پس به جای دروغ و نمایش آن چیزی که نیستید، نشان دهید چه توانایی‌هایی دارید و چرا به کارتان عشق می‌ورزید. ‌سعی کنید از برند سازمانی خود برای هدایت مستقیم افراد به برند شخصی‌تان استفاده کنید و به خاطر حالت‌های خاص‌تان برجسته شوید.

ایجاد یک برند شخصی ممکن است ساده به نظر برسد اما به جزئیات، تعهد و یک استراتژی بلند‌مدت نیاز دارد. نباید توقع داشته باشید که در مدت چند هفته بتوانید برند شخصی قدرتمندی بسازید یا صدها هزار مخاطب را به خود جذب کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.