اثر هدفمند‌سازی در برندسازی

0

رسانه‌های اجتماعی در دنیای امروز، می‌توانند نقش بسیار مهمی را در فرایندهای بازاریابی ایفا کنند و در این میان اگر به صورت هدفمند طراحی شوند، قطعا نتایج مثبتی را برای برندهای مختلف در پی خواهند داشت

استراتژی‌ بازاریابی، یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مراحلی است که هر برندی بعد از راه‌اندازی به آن نیاز دارد، اما نکته مهم اینجاست که اگر راهکارهای مذکور به صورت هدفمند تعریف نشده باشند، چندان کارآمد نخواهند بود و این در حالی است که در پیش گرفتن یک برندسازی هدفمند می‌تواند در رشد و ارتقای یک نام تجاری بسیار مؤثر واقع شود.

از طرفی، رسانه‌های اجتماعی در دنیای امروز، می‌توانند نقش بسیار مهمی را در فرایندهای بازاریابی ایفا کنند و در این میان اگر به صورت هدفمند طراحی شوند، قطعا نتایج مثبتی را برای برندهای مختلف در پی خواهند داشت.

شاید در سال‌هایی نه‌چندان دور، هر فردی پس از راه‌اندازی استارتاپ خود، زمان زیادی را صرف دیدار با شرکت‌ها و افرادی می‌کرد که با محصولات و خدمات او در ارتباط بودند، اما امروز دنیای دیجیتال از طریق تنوع رسانه‌های اجتماعی که در اختیار کاربران قرار داده، این فرایند را ساده‌تر کرده است.

به همین دلیل نیز ارائه استراتژی‌های بازاریابی که هدفمند و تصحیح‌شده هستند، در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند طیف مخاطبان زیادی را برای برندهای مختلف ایجاد کرده و راه ارتباطی بین برند و مخاطب را هموارتر کند. در ادامه به معرفی روش‌های هدفمندسازی بازاریابی در چند رسانه اجتماعی معروف می‌پردازیم:

هدفمندی در علاقه‌مندی‌های فیس‌بوک

با وجود اینکه در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، کلمات کلیدی قابل هدف‌گذاری نیستند، اما شما می‌توانید از طریق این رسانه اجتماعی، فرایند هدف‌گذاری خود را به صورت غیرمستقیم و در عین حال عمیق‌تر انجام دهید.

از آنجایی که صفحه فیس‌بوک به عنوان یک رسانه اجتماعی قدیمی‌تر، کاربران زیادی دارد، می‌تواند در فرایند بازاریابی برند‌های مختلف بسیار مؤثر باشد، بنابراین یک نام تجاری می‌تواند از امکاناتی که فیس‌بوک تحت عنوان علاقه‌مندی در تنظیمات خود دارد، استفاده کرده و نام شرکت خود را در قسمت مذکور وارد کند؛ با این کار هم لیست علاقه‌مندی‌های خود را تکمیل کرده و هم به طور غیرمستقیم کلمات کلیدی مرتبط با خدمات خود را به صورت هدفمند ارائه داده است.

انتخاب عنوان یک برند یا یک شغل در قسمت علاقه‌مندی، امکان اتصال کاربرانی را که در زمینه‌های مرتبط با شغل و یا برند مذکور فعال هستند، بالاتر برده و مخاطبانی هدفمند را به صفحه فیس‌بوک آنها هدایت می‌کند.

 یک هدف‌گیری حرفه‌ای در لینکدین

در میان شبکه‌های اجتماعی، لینکدین به عنوان یک رسانه اجتماعی که راه‌حل کاملی را برای هدف‌گیری‌ تجاری ارائه می‌دهد، شناخته می‌شود، به طوری که کاربران می‌توانند به طور دقیق سناریوی شغلی و یا مشخصات برند خود را با گزینه‌های مختلفی که این رسانه در اختیار آنها قرار می‌دهد، کامل کنند.

مطمئنا ارائه اطلاعاتی که در ارتباط با مهم‌ترین خصوصیات یک برند است، می‌تواند مخاطبان واقعی‌ و هدفمند را در این سیستم‌عامل برای برندهای مختلف رقم بزند. همچنین وجود خدماتی مانند InMail در این رسانه نیز این امکان را ایجاد می‌کند که بتوان اهداف بارگذاری شده را به قسمت مذکور انتقال داد.

این امر در نهایت منجر به ارسال پیام‌های یک کاربر به دیگر عضوهای این پلتفرم خواهد شد؛ عضوهایی که کاربر مورد نظر به آنها متصل نیست، ولی می‌توانند به عنوان یک هدف برای ارائه محتوای او محسوب شوند.

 اکانت خاص در توییتر

در پلتفرم توییتر، هدف‌ قراردادن فالوئرها و ارائه یک محتوای هدفمند به آنها، از طریق یک اکانت مشخص امکان‌پذیر است، به این معنا که هنگام ساختن یک حساب کاربری در این رسانه، می‌توان کاربرانی را که با محتوای یک برند هماهنگ‌تر هستند، انتخاب کرد.

گزینه‌هایی مانند انتخاب زبان، کشور و جنسیت باعث خواهد شد که فرایند هدف‌گذاری در این سیستم‌عامل دقیق‌تر و محدودتر انجام شده و کاربران واقعی‌تری را به یک نام تجاری متصل کند.

در نهایت باید گفت رسانه‌های اجتماعی که در بالا از آنها یاد شد، علاوه بر اینکه یک راه ارتباطی دوستانه بین افراد هستند، می‌توانند ابزارهایی سودمند در فرایندهای بازاریابی نیز به شمار رفته و از طریق خدمات و ویژگی‌های خاصی که دارند، خصوصا برای هدفمند‌کردن راهکارهای بازاریابی و انتخاب هدفمند مخاطبان یک برند، بسیار تأثیرگذار باشند.

به همین دلیل نیز برندهای کوچک و بزرگ در دنیای تجاری امروز، خود را از این رسانه‌ها بی‌نیاز ندانسته و بخش قابل توجهی از فرایند برندسازی خود را در این فضاهای دیجیتال پی می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.