بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

یک دنیا ابزار برای کسب و کار شما

0

یک تعمیرکار برای تعمیر کردن نیاز به ابزار دارد و بدون ابزار کاری را نمیتواند انجام بدهد.در واقع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ همانند ابزار یک تعمیرکار است و بدون این ابزار بازاریابان نمیتوانند یک مارکتینگ صحیح و درست انجام دهند.

در این مقاله چند نمونه از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که از نظر کارایی مناسب است و در ایران بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند و تحریم نیستند را به شما معرفی کنیم.
توصیه می شود اگر در مورد مبحث دیجیتال مارکتینگ اطلاعات کافی ندارید در ابتدا به مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست مراجعه کنید.

از جمله نرم‌افزار و وبسایت معروف در زمینه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ:

Google Analytics.1:

یکی از قدرتمندترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می باشد که تجزیه و تحلیل وب سایت را بر عهده دارد که ترافیک و کاربران سایت را تجزیه و تحلیل می‌کند و به شما اطلاعات مفیدی درباره رفتار کاربران، منابع ترافیک و بازدهی کمپین‌های تبلیغاتی می‌دهد.
به کمک گوگل آنالیتیکس می توانید تبلیغات سایت خود را هدفمند انجام دهید و دقیقا بدانید که سایت شما در چه نقاط جغرافیایی بیشترین مخاطب را در بر میگیرد.ابزار گوگل آنالیتیکس قابلیت های کاربردی زیادی دارد از جمله:
۱.کاربران از چه مسیرهایی به سایت مراجعه کرده‌اند؟
۲.پس از ورود به سایت کاربران چه رفتارهایی از خود نشان داده‌اند؟
۳.کدام بخش‌های سایت مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است؟
۴.میزان توقف کاربران در قسمت های مختلف سایت شما به چه صورت بوده است؟
۵.از طریق کدام شبکه اجتماعی به وب سایت شما علاقمند شده و دسترسی پیدا کرده اند ؟

گوگل آنالیتکس

 

گزارش های کاربردی در گوگل آنالیتیکس:
گزارش Real Time:
گزارشی که وضعیت سایت شما را به صورت آنلاین لحظه به لحظه نشان می‌دهد اینکه در همین لحظه چه تعداد کاربر در سایت به صورت آنلاین حضور دارد، چه بخش‌هایی و چه صفحه‌هایی از سایت را مشاهده می کند و چه اقداماتی در مسیر این مشاهدات انجام می دهند.
گزارش Audience:
گزارشی از وضعیت کاربران در حال استفاده از سایت است که از کدام مکان‌های جغرافیایی سایت را مشاهده می‌کنند و در چه محدوده سنی و جنسیتی قرار دارند و با چه ابزاری مانند موبایل، لب تاپ، تبلت و… در حال مشاهده سایت هستند.
گزارش Acquisition:
در مورد مفید بودن تبلیغات سایت شما اطلاعاتی در اختیار شما میگذارد به طور مثال چه تعداد افراد از این تبلیغ جذب وب سایت شما شده اند؟ یا آیا این تبلیغ مفید بوده است یا خیر ؟

۲.HubSpot:

یک نرم افزار بازاریابی و فروش است که به شرکت‌ ها کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان زیادی را جذب کنند به طور کل پلتفرم جامعی است که از کمپین‌های تبلیغاتی، ایمیل مارکتینگ، بهینه‌سازی محتوا، CRM و مدیریت روابط با مشتری تا تحلیل و گزارش‌دهی فعالیت‌های مارکتینگ پوشش می‌دهد تا بازار کار دیجیتال مارکتینگ را توسعه دهد.
این یک پلتفرم مبتنی بر فضای ابری است، بنابراین تمام داده‌های شما در بین تیم‌ها و دستگاه‌ها همگام سازی می‌شوند، در حالی که به روزرسانی‌ها فوری و خودکار هستند.

HubSpot ابزار

 

قابلیت‌های HubSpot شامل موارد زیر است:

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM): سازماندهی و مدیریت اطلاعات مشتریان، ایجاد و دنبال کردن لیدها، تاریخچه تعاملات و اطلاعات فرصت‌های فروش را فراهم می‌کند.

تجزیه و تحلیل داده‌ها: تحلیل و گزارش‌ دهی در زمینه بازاریابی دیجیتال مارکتینگ، فروش و عملکرد وبسایت با استفاده از داده‌های موجود که امکان بررسی و بهبود کمپین‌ها و استراتژی‌ها را فراهم می‌کند.

ابزارهای مدیریت محتوا:ایجاد و مدیریت محتوای مناسب برای مشتریان و کمک در استراتژی بازاریابی محتوای دیجیتال.

ایمیل مارکتینگ:ساخت و استقرار کمپین‌های ایمیل مارکتینگ، دیگر فعالیت‌ها را مدیریت کرده و نتایج را ارزیابی می‌کند.

HubSpot

سازماندهی و دنبال کردن فروش: دنبال کردن لیدها، مدیریت سیستماتیک فرصت‌های فروش و تشکیل و مدیریت صف‌های فروش.

تجربه مشتری: ایجاد تجربه متمرکز بر مشتری و بهبود خدمات مشتری و ارتباط با آنها.

این قابلیت‌ها تنها بخشی از قابلیت‌های HubSpot هستند و همچنین دارای سایر قابلیت‌هایی مانند بلاگین‌های CRM، مدیریت گفتگوها، تماس با مشتریان، اتوماسیون بازاریابی و موارد دیگر است.

۳.Mailchimp:

نرم‌افزار ارسال و مدیریت خبرنامه‌ها و ایمیل مارکتینگ، که شما را قادر می‌سازد به راحتی کمپین‌های ایمیلی خود را ایجاد و اجرا کنید. به طور کل یک ابزار برای ساخت و مدیریت کمپین های ایمیل مارکتینگ است. این ابزار به کسب و کارها کمک می کند با مشتریان خود از طریق ایمیل در ارتباط باشند و رابطه با آنها را تقویت کنند.

Mail_chimp
ابزار Mailchimp دارای قابلیت های زیر است:

ساخت و طراحی ایمیل: ایجاد و ویرایش طرح بندی های ایمیل با استفاده از قالب های آماده و ویرایشگر درون خطی.

مدیریت لیست: ساخت و مدیریت فهرست مشترکین و بازدید کنندگان، افزودن و حذف اشتراک گذاران و مشتریان.

ارسال ایمیل های هدفمند: استفاده از معیارهایی مانند جنسیت، سن، منطقه جغرافیایی و علاقه خاص برای ارسال ایمیل های هدفمند و شخصی سازی محتوا.

تجزیه و تحلیل کمپین: پیگیری نرخ باز کردن، نرخ کلیک، نرخ تبدیل و دیگر معیارهای عملکرد کمپین های ایمیل.

اتوماسیون بازاریابی: ایجاد جریان کاری و اتوماسیون بر اساس عملکرد کاربران، ارسال ایمیل های خوشامدگویی و فراهم کردن تجربه شخصی سازی برای کاربران.

آزمون A/B: تست و مقایسه نسخه های مختلفی از یک کمپین ایمیل تا بهبود عملکرد آن.

ایجاد فرم های عضویت: ساخت فرم های عضویت ساده و زیبا برای جمع آوری اطلاعات مخاطبین و کسب اجازه ارسال ایمیل به آنها.

۴.SEMrush:

یک ابزار دیجیتال مارکتینگ در  SEO و تحلیل رقبا  است که به کسب و کارها و وب سایت ها کمک می کند تا عملکرد آن‌ها را در موتورهای جستجوی وب، بهبود دهند و به شما اطلاعاتی درباره کلیدواژه‌ها، رتبه سایت در موتورهای جستجو و ترافیک رقبا را ارائه می‌دهد. این ابزار دارای مجموعه ای از ویژگی هاست که شامل موارد زیر است:


تحلیل کلمات کلیدی: کاوش و بررسی کلمات کلیدی رقبا و شباهت های آن ها با شما، بررسی حجم جستجو، سطح رقابت و قابلیت ارزش آن ها در کمپین های بازاریابی موثر.

تحلیل رقبا: شناسایی رقبای شما در موتورهای جستجو و بررسی عملکرد آن ها از جمله ترافیک و کلمات کلیدی نمایش داده شده.

بررسی رتبه دامنه: بررسی رتبه دامنه متراژ وب سایت های رقیب، پیگیری تغییرات در رتبه و تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان صفحات وب.

تحلیل پیوند سازی: بررسی لینک ها و بک لینک های وب سایت شما و رقبا، بررسی کیفیت و ارزش لینک ها.

تحلیل محتوا: بررسی کیفیت و عملکرد محتوای وب سایت شما و رقبا، شناسایی فرصت های بهتر برای بهبود محتوا.

تحلیل ترافیک: بررسی ترافیک وب سایت شما و رقبا، بررسی ویژگی های ترافیک مانند منطقه جغرافیایی، منبع ترافیک و رفتار کاربران.

با استفاده از SEMrush، کسب و کارها می توانند استراتژی های بازاریابی خود را برای بهبود جستجو در موتورهای جستجوی وب ارتقا دهند، رقابت با رقبا را بهینه سازند و بهبود عملکرد کلی وب سایت خود را تضمین کنند.

۵.Canva:

یک ابزار طراحی گرافیکی آنلاین که به شما امکان می‌دهد تصاویر و کارت‌های ویزیت و طرح‌های دیگر برای تبلیغات آنلاین خود را ایجاد کنید.به طور مثال این نرم افزار به شما کمک میکند تا به راحتی برای صفحات خود پست های زیبا و جذاب بسازید یا حتی لوگوی شرکت خود را با این نرم افزار طراحی کنید.

canva

۶.Ahrefs:

یک ابزار دیجیتال مارکتینگ می باشد که در تحلیل و پیگیری رقابتی که به شما امکان می‌دهد تحقیق کنید و اطلاعاتی درباره لینک بیلدینگ و سئو سایت خود و رقبا دریافت کنید.

بعضی از ویژگی های این ابزار :
تعداد سایت هایی یا دامنه هایی که به شما لینک داده است
اطلاعاتی در مورد بهترین صفحه ی سایت با بیشترین بک لینک
حساب کردن میزان ورودی سایت
اطلاعاتی دقیق در مورد انکر تکست ها و بک لینک های خراب

Ahrefs

۷.Google AdWords:

یکی از معروف‌ ترین ابزارهای تبلیغات پرداخت‌شده در موتورهای جستجو که به شما امکان می‌دهد تبلیغات خود را برای مخاطبان هدف در نتایج جستجو نمایش دهید. این ابزار به تبلیغات سایت شما در گوگل می پردازد اما نکته مهم این ابزار وجود نسخه پولی است که به ازای هر کلیک بر روی لینک هزینه ای از شما دریافت می شود.به طور کلی هدف این ابزار جذب مشتریان جدید برای فروش محصولات و خدمات بر اساس جستجوهای صورت گرفته توسط کاربران است.

Google AdWords

۸.Moz:

هدف مرورگرها این است که سایت شما در نتایج سرچ رتبه بالاتری کسب کند و از آنجا که بیشتر سایت ها به سختی به این رتبه از سئو میرسند مهم است که شما به دنبال راهی برای بالا بردن سئو سایت خود باشید.
MOZ یک ابزار SEO جامع که به شما امکان می‌دهد عملکرد سایت خود را بررسی کنید، دیگر سایت‌ها را پیگیری کنید و تحلیل‌هایی درباره سئو سایت خود دریافت کنید. به طور کل این ابزار کمک میکند تا جنبه های مختلف بیشماری از seo سایت خود را بررسی و مدیریت کنند.
شما می توانید با استفاده نسخه Moz Pro یک اکانت رایگان بسازید و به مجموعه ابزارهای SEO که در زیر اشاره شده است دسترسی داشته باشید:
Link Explorer
Keyword Explorer
Rankings
Optimization Page


۹.Keyword Planner :

ابزاری قدرتمند در زمینه بهبود سئو سایت است این ابزار رایگان که بخشی از مجموعه تبلیغات گوگل محسوب می شود به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ یاری میرساند تا با شناسایی کلمات کلیدی و موضوع مناسب ترافیک سایت شما افزایش یابد. از جمله قابلیت های ارزشمند این ابزار قدرتمند:
مشاهده جستجوهای ماهانه: برسی کلمات کلیدی که بیشترین جستجو در یک ماه داشته اند را انجام می دهند.
ایجاد کمپین‌های جدید:ایجاد یک کمپین جدید با پیش زمینه علمی و تحقیق شده گوگل پلنر با ارائه کلمه کلیدی مناسب به شما کمک میکند.
کشف کلمات کلیدی جدید:ارائه پیشنهاد کلمه کلیدی مناسب برای کسب و کار و محصولات و خدمات شما.

همه این ابزارها به شرکت‌ها و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کنند تا استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ خود را مدیریت کنند و بازدهی بیشتری از تبلیغات آنلاین خود بدست آورند. انتخاب ابزارهای مناسب بستگی به نیازها و هدف‌های هر شرکت دیجیتال مارکتینگ  دارد.

Keyword Planner

۱۰.ابزار KWfinder:

این ابزار برای جستجوی کلیدواژه طراحی شده است . نسخه آزمایشی ان تا ۱۵ روز قابل استفاده است اما نسخه پولی ان دارای قابلیت های بیشتر است .
از جمله های قابلیت مهم آن :
تکمیل خودکار (Auto-complete):این قابلیت به شما lsi هایی مشابه با کلمه کلیدی سرچ شده ارائه میدهد.

کلیدواژه های سوالی (Questions):در این بخش می توانید قابلیت کلید واژه های سوالی در مورد کسب و کار خود را بدست آورید.

پیشنهاد کلیدواژه ها (Suggestions): بر اساس کلید واژه هایی که جستجو کرده اید، این ابزار به شما چندین کلیدواژه را پیشنهاد می دهد.

 kwfinder

۱۱.ابزار Google Trends:
ابزار گوگل ترند کلمات کلیدی را به صورت دقیق تجزیه و تحلیل میکند و اطلاعاتی صحیح و با جزئیاتی ارائه میدهد به طور مثال در چه شهر هایی جستجو شده ؟در یک ماه اخیر رنک این کلمه کلیدی به چه صورت بوده است؟
توجه کنید که به کمک گوگل ترندز نه تنها می‌توانید آمار مربوط به یک کلمه کلیدی را بررسی کنید، بلکه می‌توانید آن را با کلمات دیگر هم مقایسه کنید.

 google-trends

۱۲.ابزار Google Tag Manager:
گاهی اوقات برای افزایش فروش و تجارت بیشتر نیاز به تحلیل رفتار کاربران است شما می توانید با استفاده از ابزار گوگل تگ منیجر این کار را انجام دهید.
در واقع با افزودن چند خط کد در ابزار گوگل تگ منیجر اطلاعات دقیقی را می توانید با کمک Google Analytics به دست آورید .اما توجه کنید این چند خط کد تغییری در سایت شما به وجود نمی آورد و باعث بهم ریختگی سایت نمی شود.

google-tag-manager

۱۳.Screaming Frog:

ابزار اسکریمینگ فراگ یک خزنده وب است که در سئوی سایت تاثیر بالایی دارد در واقع به بررسی داده های یک سایت می پردازد به طور مثال متا تگ های غلط ،ریدایرکت ها و ارور های ۴۰۴ بررسی و چک میکند سپس به شما اطلاع میدهد.

۱۴. ابزار Pagespeed insights:

معمولا سایتی صفحه اول گوگل قرار میگیرد که دارای سئوی خوبی باشد یکی از معیارهای کاربر پسند سرعت صفحات است .به طور کل کاربران بسیار علاقه مند هستند به سرعت صفحه مورد نظرشان لود شود .این ابزار بر اساس معیارهایی ثابت و مشخص، عملکرد سایت شما را بررسی می کنند و براساس این بررسی دو امتیاز بین صفر تا ۱۰۰ برای نمایش سایت شما در موبایل و دسکتاپ در نظر می‌گیرد.توجه داشته باشید این نرم افزار برای ایران فیلتر است و باید با ip کشور دیگری وارد شوید.

Pagespeed insights

۱۵.ابزار Sprout Social:

هر چقدر نیاز روزافزون به شبکه های مجازی افزایش یابد نیاز به زمانبندی و دقت بیشتری می باشد این ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی و برنامه ریزی ارسال پست ها را بر عهده دارد.شاید دلیل توجه بسیار به این نرم افزار ترکیب چند نرم افزار در قالب یک نرم افزار جامع است.

Sprout Social

۱۶.نرم افزار slack:

با وجود پدیده امدن مفهومی به نام دورکاری نیازمند است که کارمندان و مدیران با یکدیگر در ارتباط باشند که نرم افزار اسلک قابلیت امکان کار تیمی را به صورت دورکاری برای ما فراهم نموده.

slack

۱۷.ابزار GTMetrix:

همانطور که در قبل اشاره شد سرعت سایت یکی از موارد قابل توجه کاربران و گوگل است ،ابزار جی تی متریکس علاوه بر بررسی سرعت سایت ارائه پیشنهاد برای حل مشکل را هم فراهم میکند.

GTMetrix

۱۸.ابزار Hotjar:

این ابزار از لحظه ورود کاربر به سایت اطلاعاتی در مورد رفتار کاربر توسط نقشه حرارتی و فیلم ضبط شده جمع آوری میکند و ارائه میدهد.
چرا استفاده از ابزار Hotjar بسیار مهم است :
داشتن اطلاعات مناسب درباره نقاطی که کاربران بیشتر در آن قسمت رفت و آمد میکنند و اتفاقي كه در آن ها رخ مي‌دهد.
دلیل این که چرا مشتریان به قسمت های مختلف سایت رفتار خاصی نشان میدهند.

Hotjar

۱۹. گوگل سرچ کنسول (Google Search Console):

به طور کل این ابزار بررسی دقیقی از تعداد فراخوانی سایت ،تحلیل این که با چه کلمه کلیدی ای به این صفحه رسیده ایم ، از طریق چه لینک هایی به سایت شما لینک داده شده است و چه رتبه ای در نتایج گوگل، سایت ما قرار دارد (اول ،اخر ، وسط ) انجام می دهد.
برای عملکرد صحیح گوگل سرچ کنسول باید آن را به درستی نصب و پیکربندی کنید، معنی معیارها و گزارش‌های موجود در این ابزار را بفهمید و نحوه دسترسی به قسمت‌های مختلف آن را یاد بگیرید..

چند مورد از ویژگی های گوگل سرچ کنسول :
Clicks : تعداد کلیک‌هایی که بر روی یکی از صفحات سایت شما در نتایج جستجوی گوگل بعد از جستجوی یک کلمه کلیدی انجام شده است.
Impressions : تعداد دفعاتی که یک صفحه از سایت شما در صفحه نتایج سرچ گوگل به نمایش درآمده است.
Average Position یا میانگین رتبه: بیانگر میانگین رتبه کلمه یا کلمات کلیدی در سایت شما است.

گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

۲۰.ابزار Kissmetrics:

یک نرم افزار ردیابی کاربر است این ابزار نه تنها کاربران را رصد می کند بلکه مشتریان قدیمی را برای شما حفظ میکند و هم مشتریان جدیدی را برای شما جذب میکند.
این نرم افزار دو نسخه آزمایشی و پولی را همراه دارد که شما می توانید تا ۳۰ روز از نسخه آزمایشی این نرم افزار استفاده نمایید.این نرم افزار به طول کلی کاربران را از لحظه ورود به وب سایت بررسی و رصد می کند و به شما کمک میکند تا هر اشکالی بر سر راه کاربر است برطرف کنید.

Kissmetrics

۲۱.ابزار Google Data Studio:

این ابزار به آنالیز دقیق داده ها در سایت شما می پردازد سپس یک نمودار بصری ارائه میدهد تا شما به کمک آن بتوانید داشبوردهای تعاملی و گزارش‌های سفارشی و زیبا ایجاد کنید.این نرم افزار رایگان می باشد و استفاده از این ابزار بسیار ساده و اسان است.
بعضی از ویژگی های این ابزار:
می توانید با الگوهای آماده گزارش گیری به کار خود سرعت ببخشید
اتصال داده لحظه ای و دسترسی به بیش از ۲۲۰ کانکتور
به اشتراک گذاری گزارش ها رسانه های اجتماعی

Google Data Studio

۲۲.ابزار UTM (Urchin Tracking Module ):

این ابزار به صورت رایگان عرضه شده است که در سئو SEO می‌تواند به شما کمک کند .از طریق این ابزار می‌توانید به صورت جدی تر ورودی‌های وب سایت خود را بررسی کنید.
ابزار UTM کار را به سرعت و با اطمینان بالا برای شما انجام می‌دهد.شما می توانید این ابزار را در کنار ابزار گوگل آنالیتیکس به کار ببندید.

۲۳.ابزار mobile friendly test :

با گسترش روز افزون تلفن های همراه هوشمند گوگل برای سایت‌هایی که در تلفن های همراه هوشمند بهتر نمایش داده می‌شوند امتیازِ ویژه‌ای در نظر می‌گیرد. اگر فعالیت کاری شما در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و قصد دارید یک سایت را سئو SEO کنید، حتما باید به این نکته توجه کنید.

ابزار آنالیز mobile friendly test یک ابزار رایگان است و گوگل آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با وارد کردن آدرس صفحه مدنظرِ خود، مشکلات احتمالی گزارش شوند.

۲۴.Keyword tool:

ابزار کیورد تول به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی خود را پیدا نمایید. این ابزار از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند. این ابزار در دو نسخه پولی و رایگان عرضه می شود.
در نسخهٔ رایگان، فقط لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را بدون اطلاعاتی مانند تعداد دفعات جست‌وجوی کیبورد و روند جست‌وجوی کیورد نسبت به ماه قبل در اختیار شما نمی‌گذارد ولی با خرید اکانت آن، می‌توان به سایر اطلاعات هم دست پیدا کرد.

۲۵.افزونه Yoast SEO:

یوآست یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که کاربرد زیادی در ایران دارد. کار این ابزار چک کردن محتواهای سایت شما را از نظر خوانایی است و اینکه مطمئن می‌شود که اصول سئو را رعایت کرده‌اید یا نه؛ شما می توانید از توزیع کلمه کلیدی و عنوان گرفته تا متا دیسکریپشن استفاده کنید؛ ولی این قابلیت در نسخهٔ رایگان نمی باشد.

SEOچیست  و برای آشنای بیشتر با ابزارهای SEO 

۲۶.ابزارهای ساخت و تست اسکیما:

اسکیما به کدهایی می‌گویند که به گوگل کمک می‌کنند محتواها سایت شما را بهتر تشخیص دهد.به عنوان مثال با یک کد اسکیما می‌توانید به گوگل نشان دهید که محتوای سایت شما را بررسی کند و مشاهده کند که کاربران چه امتیازی به سایت داده اند.مزایای این کدها در این است که گوگل می‌تواند محتواهای خاصی را به‌شکل متفاوتی به کاربران نمایش دهد.
دو ابزار تست اسکیما:
Rich Results Test
Schema Markup Validator

۲۷.ابزار Similarweb:

این ابزار به صورت رایگان عرضه شده است اما اگر نیاز به کار دقیق تری از این ابزار دارید باید هزینه ۱۹۹ دلار پرداخت نمایید.
بعضی از ویژگی های این ابزار:
۱.ویو ماهیانهٔ سایت خود یا رقیبان را بررسی کنید؛
۲.بهترین عبارت های سرچ شده را ببینید؛

مطالب پیشنهادی:kpi در دیجیتال مارکتینگ

۳.تعداد بازدیدکنندگان یونیک را ببینید؛
۴.بازدیدکنندگان را بر اساس موقعیت مکانی یا دستگاه تفکیک کنید؛
۵.ترافیک حاصل از شبکه‌های اجتماعی را به تفکیک ببینید؛
۶.ببینید چه کسانی به شما یا رقبا ارجاع داده‌اند.

۲۸.ابزار پرس‌لاین:

این ابزار وظیفه جمع آوری اطلاعات کاربران را دارد، پس شما به یک فرم نیاز دارید. در نسخه رایگان فرم‌های پرس‌لاین، فقط ۱۰۰ نفر می‌توانند شرکت کنند؛ اما شما می‌توانید با پرداخت ۱۵۰ هزار تومان در هر ماه، از امکانات بیشتری بهره ببرید.

قابلیت های پرس لاین :
با کمک قالب‌های آماده، فرم سفارشی و اختصاصی خود را می‌سازید؛
موقعیت مکانی کاربران را ثبت می‌کند؛
هویت کاربران را تایید می‌کند؛
متناسب با زبان (فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی) به‌صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود؛
می‌توانید تاریخ پایان شرکت در نظرسنجی را مشخص کنید؛
اجازه نمی‌دهد کاربر بیش از یک بار به فرم شما پاسخ دهد؛
می‌توانید آن را در سایت بگذارید؛
گزارش کاملی به شما ارائه می‌دهد.

۲۹.ابزار نوین هاب:

ابزارنوین هاب این قبلیت را به شما میدهد تا حساب‌های خود را مدیریت کنید. شما علاوه بر مدیریت حساب اینستاگرام می‌توانید حساب آپارات، بله، تلگرام و سروش پلاس خود را هم در این داشبورد مدیریت کنید. خوبی این نرم افزار به این است که پلتفرمی فارسی است.

۳۰.ایمیل مارکتینگ :

یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ ایمیل مارکتینگ است. به احتمال زیاد تبلیغات بیش از اندازه در ایمیل کاربر موجب ناراحتی او شود اما این هم یکی از روش ایمیل مارکتینگ به هرحال است .
چند نمونه از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ :
۱.میل چیمپ mailchimp و ارسال خبرنامه
۲.نجوا سرویس: ابزار ایرانی ارسال ایمیل انبوه
۳.پاکت : سرویس ایرانی محبوب
۴.میلرلایت MailerLite
۵.سندر sender

اگر با ابزار های دیجیتال مارکتینگ اشنا شدید شاید بتوانید مطالعاتی هم در مورد بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ داشته باشید.

۳۱.ابزار MailerLite:

با میلرلایت می‌توانید ایمیل‌های اتوماسیون، خبرنامه یا پرسشنامه طراحی کنید اما متاسفانه در حال حاضر در ایران نمایندگی رسمی حضور ندارد.
نسخه رایگان این ابزار تا هزار مخاطب و ارسال ۱۲ هزار ایمیل در ماه رایگان است.اما خدمات بیشتر به صورت غیر رایگان از ۹ دلار ماهانه شروع می‌شود.

۳۲.ابزار Sender:

این ابزار هم همانند میرلایت می باشد اما در تحریم نیست و راحت تر می توانید از این ابزار استفاده کنید. نسخه رایگان سندر۲۵۰۰ مخاطب و ۱۵ هزار ایمیل در ماه رایگان است اما پلن‌های قوی‌ترهم دارد و از ۹ دلار ماهانه شروع می‌شود.

۳۳.ابزار نجوا:

ابزار نجوا به شما کمک می‌کند بدون داشتن اطلاعات فنی، از ایمیل مارکتینگ بیشترین استفاده را ببرید. دیگر نیاز نیست نگران تحریم‌ها باشید و پرداخت هم ریالی است.
در این ابزارهزینهٔ ۲۰۰۰ ایمیل اول بدون هزینه است و از ان بعد برای ارسال ۱۰ هزار ایمیل هزینه ای پرداخت نمایید.

از امکانات مهم نجوا هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
طراحی راحت و سادهٔ قالب؛
امکان انجام تست A/B؛
گزارش‌گیری دقیق و مستمر؛
دسته‌بندی کاربران؛
زمان‌بندی ارسال ایمیل.

ابزارهای شبکه های اجتماعی:

امروزه شبکه های اجتماعی حرف اول را در جهان میزنند و کاربران زیادی استفاده از آن هستند .برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی شما نیاز به ابزارهایی دارید تا هم کنترل بهتری روی آن‌ها داشته باشید و هم برای بهبود ارتباط رویکردهای جدید اتخاذ کنید.

به عنوان مثال :

هوت‌ سوییت hootsuite برای مدیریت همزمان چند شبکه اجتماعی مختلف
سوشال‌ بلید socialblade برای بررسی و تجزیه و تحلیل پیشرفت
بافر ابزاری برای مدیریت چند شبکه اجتماعی
نینجا لیتیکس Ninjalitics برای آنالیز شبکه اجتماعی اینستاگرام
نوین‌هاب ابزار ایرانی برای پُست خودکار و تجزیه و تحلیل

Buffer.۳۴

ابزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی که به شما امکان می‌دهد برنامه‌ریزی و ارسال پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی را به صورت منظم و زمان‌بندی شده انجام دهید و این امکان را برای کاربران شبکه‌های اجتماعی فراهم می‌آورد تا به سادگی و در یک زمان در چند شبکهٔ اجتماعی حضور داشته و پُستی یکسان را در چندین شبکه همزمان با فشردن یک کلیک منتشر کنند.

۳۵.Hootsuite:

حتما می دانید که شبکه های اجتماعی ابزارهایی برای مدیریت کردن دارند که باعث می شود کاربران بتوانند راحت تر در آنها فعالیت کنند و به درآمد برسند. یکی از معروف ‌ترین ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی که به شما امکان می‌دهد برنامه‌ریزی و ارسال پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی را به صورت متمرکز انجام دهید، Hootsuite است
مهمترین فواید استفاده از ابزار hootsuite برای اینستاگرام عبارتند از:

ارسال محتوا خودکار در اینستاگرام:
شما میتوانید یک زمانبندی خودکار برای پست های خود در نظر بگیرید تا این برنامه در زمان تعیین شده محتوای شما را در اینستاگرام بطور خودکار منتشر کند.

رهبری تیم:
یکی از وظایف دیگری که این ابزار انجام می دهد، رهبری تیم شما است. شما با استفاده از این ابزار می توانید برای هر یک از اعضای تیم خود وظایفی تعیین کنید و از این طریق تیم خود را به طور دقیق رهبری کنید.
نظارت کاربران در اینستاگرام:
این ابزار برای شما این امکان را فراهم میکند تا بتوانید کاربران خود را در اینستاگرام بررسی و نظارت کنید.به طور مثال شما میتوانید با جستجوی یک کلمه کلیدی، تمام گفتگوها در مورد برندتان، رقیبانتان و حتی حوزه کاریتان را در دسترس داشته باشید.
آنالیز عملکرد:
در این ابزار می توانید صفحه کاری خودتان و همچنین و تیمتان را آنالیز کنید و از مهم ترین پارامترهای موجود باخبر شوید.

۳۶.ابزار Hashtagify me:

شما هم حتما برای رفتن پستتان به اکسپلور بسیار از هشتگ استفاده می کنید اما می بینید که هیچ نتیجه ای حاصل شده در واقع این ابزار شما کمک میکند تا هشتگ مناسب را استفاده کنید.هزینهٔ استفاده از این ابزار هم ماهانه ۲۹ دلار است.۳۷.ابزار Facebook Creator Studio:

به کاربران کمک میکند تا در اینستاگرام یک سرویس زمانبندی و مدیریت برای اینستاگرام دارد این ابزار داشبورد و کاربری ساده دارد و به آسانی شما می‌‌توانید پست‌های اینستاگرامتان را برای انتشار زمانبندی کنید.

۳۸.ابزار Not just Analytics :

این ابزار دیجیتال مارکتینگ برای بررسی پیج اینستاگرام است . از جمله برسی فالوورها در یک بازهٔ زمانی ، نرخ تعامل و درگیر کنندگی ، ارزیابی رقبا و نوشتن استراتژی موثر می باشد.
به طور کل این ابزار در آنالیز رقبا و پیش رفتن با یک استراتژی دقیق به شما کمک زیادی خواهد کرد. هزینهٔ استفاده از این ابزار برای دریافت اطلاعات اولیه مانند نرخ تعامل، رشد فالوورها و بهترین پست‌ها به صورت رایگان است ولی برای استفاده از امکانات کامل آن، باید حداقل ۵/۸ دلار در ماه بپردازید.

۳۹.ابزار ترلو (Trello):

این ابزار به شما کمک می‌کند که اعضای گروه خود را در یک جا جمع کنید تا بتوانید از آن برای مدیریت پروژه‌های خود و اعضای تیم در شرایط مختلف استفاده کنید.
از ویژگی های این ابزار:
برای هر پروژه، یک بورد اختصاصی بسازید.
اطلاعات را در ترلو فیلتر کنید.
زمان‌بندی کارها : برای مثال بر هر فرد انجام وظایفش را زمان بندی کنید.
به آسانی گفت و گو کنید و ارتباط برقرار کنید.

۴۰.ابزار تسکولو:

تسکولو ابزاری همانند ترلو می باشد منتهی نسخه ایرانی و امکاناتی مشابه ترلو را دارا است با این تفاوت که ترلو قابلیت اتصال به سرویس‌های بیشتری دارد اما تسکولو امکان تماس ویدیویی و مدیریت پروژه بیشتری را فراهم می‌کند. در دو نسخه پولی و رایگان عرضه می شود.

۴۱.ابزار keyword shitter:

کیبورد شیتر ابزاری است که برای شما کلمات کلیدی را از طریق پیشنهادهای گوگل برسی و پیدا میکند کافی است یک یا چند کلیدواژه وارد کنید و بعد استارت را بزنید تا کارش را شروع کند. هرچه مدت زمان بیشتری از جستجو بگذرد کلیدواژه‌های کشف شده بی‌ربط‌ تر می‌شوند. پس باید حواستان باشد فقط کلیدواژه‌هایی که ارتباط بهتری دارند استفاده کنید.

۴۲.ابزار Infogram:

اینفوگرام ابزار اختصاصی برای طراحی اینفوگرافیک و نمودارهای جذاب است. چرا باید از این ابزار استفاده کنیم؟ چون به ما اجازه می‌دهد داده‌ها را خیلی راحت به اینفوگرافیک‌های خیره‌کننده تبدیل کنیم.

فراموش نکنید که اینفوگرافیک به مخاطب کمک می‌کند مسائل پیچیده را خیلی راحت‌تر هضم کنند؛ پس باید از آن‌ها در جای مناسب استفاده کنید.

علاوه بر اینفوگرافیک، این ابزار به شما اجازه می‌دهد پوستر، اسلاید، پست اینستاگرام و گزارش‌های خود را هم به‌راحتی طراحی کنید.

Infogram

۴۳.ابزار Lighthouse:

در واقع این ابزار کاربردی به سئو کاران و طراحان وب سایت کمک می‌کند تا فعالیت سایت، دسترسی‌پذیری و سئو را بسنجند و مشکلات احتمالی را رفع کنند. توجه کنید این ابزار به صورت رایگان ارائه میگردد.

 

۴۴.ابزار keyword everywhere:

این ابزار افزونه‌ای قابل نصب روی مرورگر هاست که در واقع لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط یا lsi همراه با اطلاعاتی درباره سطح رقابت و ارزش هر کلیدواژه در کنار نتایج جستجو در گوگل نمایش می‌دهد و مهم ترین مزیت این ابزار این است شما می‌توانید از این لیست خروجی بگیرید.
در دو نسخه رایگان و پولی می باشد که تعداد محدودی کلیدواژه نمایش داده می‌شود در نسخه پولی شما می توانید این ابزار را فقط با ۱۰ دلار بخرید و اطلاعات بیشتر و کامل تری دریافت کنید.

۴۵.ابزار Crisp:

این ابزار یک افزونه می باشد که بر روی مرورگرتان می توانید نصب نمایید در آن چت آنلاین مخصوص سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس وجود دارد .
به طور کل کریسپ برای سایت‌های تجاری، فروشگاهی و استارتاپ‌ها مناسب می باشد و در شرکت‌های بزرگ قابل استفاده است شما در کریسپ می‌توانید از ربات‌های چت برای پاسخگویی استفاده کنید.

۴۶.ابزار Tawk to:

تنها سرویس چت و پشتیبانی آنلاین تمام رایگان Tawk است. درآمد این سرویس از فراهم کردن افرادی برای انجام پشتیبانی آنلاین، فروش و منشی‌ آنلاین است. اسکریپت این سرویس در هر وبسایتی قابل نصب و راه‌اندازی است.

۴۷.ابزار رایچت :

رایچت یک سرویس برای پشتیبانی از مشتریان می باشد که پاسخگویی در آن به صورت آنلاین است. رایچت را می توان هم بر روی رایانه و موبایل‌ها نصب کرد یا می‌توانید از طریق ربات تلگرام به آن دسترسی داشته باشید. ویژگی جالب دیگر رایچت امکان تنظیم پیام‌های هوشمند و زماندار برای کاربرانی است که به سایت شما وارد شده‌اند.
در دو نسخه پولی و هوشمند می باشد که یک بسته رایگان با امکانات محدود و بسته‌ حرفه‌ای که از ۳۷ هزار تومان ماهانه شروع می‌شود.

رایچت

۴۸.ابزار ریتین:

ریتین پلتفرمی ایرانی می باشد که در آن شما می توانید چت آنلاین انجام دهید خوشبختانه امکانات پشتیبانی و مکالمه آن کامل است اما مثل رایچت اپلیکیشن موبایل و امکان پاسخگویی از تلگرام ندارد.

۴۹.ابزار صبا ویژن:

شرکت صبا ویژن زیر مجموعه صبا ایده و همکار آپارات است. بخشی از خدمات تبلیغاتی صبا‌ویژن تبلیغات کلیکی در حدود ۱۴ هزار وبسایت ایرانی است. طبق توضیحات نوشته در وبسایت صباویژن، سیستم تبلیغاتی آنها کلیک‌ها و بازدیدهای غیرواقعی را شناسایی می‌کند و به همین دلیل کارایی بالایی دارد و خدمات دیجیتال مارکتینگ بسیار خوبی را برای مشتریان ارائه می‌دهد.

 

 

ابزار صبا ویژن

۵۰.ابزار تپسل:

تپسل انواع خدمات تبلیغات هدفمند، بنری و اپلیکیشن، تبلیغات کلیکی را ارائه می‌کند. حوزه فعالیت این شرکت، تبلیغات کلیکی هوشمند است و برای بیشترین بازدهی بهینه‌ سازی می‌شود.

تپسل

۵۱.ابزار کاپریلا:

تبلیغ‌دهنده‌های کاپریلا جایگاه بنر را اجاره می‌دهند و مثل بقیه درآمدشان وابسته به کلیک نیست. از طرف دیگر کاپریلا ادعا دارد که با هوش مصنوعی بهترین تبلیغات را به صورت هدفمند به مشتریان نمایش می‌دهد.

۵۲.ابزار Ninja litics:

این ابزار به طور دقیق اینستاگرام پیج ها و پست ها را بررسی و رصد میکند و اطلاعاتی در اختیار شما می گذارید به عنوان مثال شما در نسخه رایگان می‌توانید اطلاعاتی از تغییر تعداد فالوورها، نرخ تعامل (Engagement) و … را بررسی کنید.

Ninja litics

۵۳.ابزار Pingdom:

شما می توانید در این ابزار گزارش کاملی از بارگذاری بخش‌های مختلف هر صفحه از وبسایت و عملکرد کل وبسایت مشاهده کنید. این ابزار ابزاری مشابه gtmetrix می باشد ولی تعداد سرورهای کمتری دارد و گزارش آن ساده‌تر است.

Pingdom

۵۴.ابزار پاکت:

این ابزار سرویسی ایرانی است و امکاناتی مانند امکان A/B تست، قالب‌های آماده، اتوماسیون بازاریابی و دسته‌بندی مخاطبان دارد. این ابزار پولی می باشد واز ۴۵۰ هزار تومان در ماه شروع می‌شود.

۵۵.ابزار جریان:

ابزار جریان به شما کمک میکند تا به دو صورت تبلیغات گسترده و تبلیغات اینفلوئنسری شروع به انجام تبلیغات نمایید.
جریان برای شما با اندازه با هزینه مناسب شما یک اینفلوئنسر پیدا نموده و همچنین وضعیت نرخ درگیر کنندگی آن صفحه را به شما نمایش می دهد.در این صورت می‌توانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که واقعاً به نفع شماست. از طرفی، می‌توانید تولید محتوا را هم به خود اینفلوئنسر بسپارید یا خودتان آن را آماده کنید.

۵۶.ابزار گوگل شیت (Google Sheets):

گوگل شیت نسخه مشابه اکسل اما به صورت آنلاین است.این ابزار برای مدیر کارهای تیمی مناسب می باشد.به طور مثال می توانید لیستی از قطعات کامپیوتر را در آن درج نمایید.

 (Google Sheets)

کلام آخر:شاید در گذشته راه اندازی یک کسب و کار به صورت دیجیتال مارکتینگ برای افراد تازه کار تقریبا غیر ممکن به نظر می رسید و بسیاری از صاحبان کسب و کار ترجیح می دادند به سوی دیجیتال مارکتینگ نروند.اما با گذشت یک دهه با وجود ابزار های معرفی شده حتی یک تازه کارها هم می تواند با استفاده از ابزار های دیجیتال مارکتینگ شروع کنند و جای هیچ نگرانی ای باقی نمی ماند. برای کامل تر شدن این محتوا شما چه ابزار های دیجیتال مارکتینگی را می شناسید که در این لیست به آنها اشاره نشده است، برامون داخل کامنت بنویسید.

 

مقاله‌های مرتبط به دیجیتال مارکتینگ که شاید دوست داشته باشید:

آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان 

شاخه های دیجیتال مارکتینگ

کتاب دیجیتال مارکتینگ

هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

انواع دیجیتال مارکتینگ

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.