جزئیات طرح راهبرد بلاکچین امارات ۲۰۲۱

استفاده از فناوری بلاکچین برای انجام بیش از ۵۰ درصد از تراکنش‌های دولتی

0

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که فدراسیون بانک‌های امارات متحده عربی، از طریق شورای مشاوره، گفت‌وگوهایی را درباره استفاده از فناوری برای بانک‌های عضو برگزار کرده است.

امارات متحده عربی اغلب به عنوان یک مرکز بلاکچین شناخته می‌شود زیرا این کشور همواره تلاش کرده است تا درباره فناوری بلاکچین در سطح کشوری تحقیق کرده و از آن استفاده کند.

اکنون گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که فدراسیون بانک‌های امارات متحده عربی، از طریق شورای مشاوره، گفت‌وگوهایی را درباره استفاده از فناوری برای بانک‌های عضو برگزار کرده است.

این فدراسیون یک سازمان متشکل از ۵۰ بانک را نماینده کرده ‌تا مسئول گفت‌وگو درباره طرح‌های جدید و چارچوب‌های نظارتی باشند و یک اکوسیستم بانکداری پر‌رونق را برای این کشور به ارمغان بیاورند.

پس از این مذاکرات، شورای مشاوره معتقد است که فناوری بلاکچین می‌تواند چندین نقش مهم را در بهبود اکوسیستم ایفا کند. بر این اساس، از این فناوری می‌توان برای اصلاح پروتکل KYC و نیز تسهیل در تهیه گزارش بهتر و ایجاد یک پلتفرم پرداخت بین مرزی کارآمدتر استفاده کرد.

راهبرد بلاکچین امارات ۲۰۲۱

در طول این مذاکرات، الغریر اشاره کرد که فناوری دارد نیازها و انتظارات مشتریان را شکل می‌دهد و یکی از بزرگ‌ترین نوآوری‌ها برای سیستم بانکداری است. به علاوه، او معتقد است که استفاده از پلتفرم‌های مبتنی بر بلاکچین می‌توانند به بانک‌ها کمک کنند تا به جریان درآمد پایدار دسترسی داشته باشند و موجب رشد پایدار کسب‌و‌کارها شوند.

در طول چند ماه گذشته، دولت امارات متحده عربی در کنار سازمان‌های مختلف، به طور فعال نحوه استفاده از بلاکچین را در کشور بررسی کرده‌اند تا اقتصاد خود را تقویت کرده و کیفیت کلی زندگی را بهبود بخشند. در واقع در آوریل سال۲۰۱۸، دولت امارات متحده عربی طرح راهبرد بلاکچین امارات ۲۰۲۱ را معرفی کرد.

طبق راهبرد بلاکچین امارات ۲۰۲۱  بلاکچین می‌تواند انواع مختلف مزایا را ارائه دهد در حالی‌که به ذخیره انرژی، منابع و زمان نیز کمک می‌کند. این راهبرد قصد دارد از فناوری بلاکچین برای انجام بیش از ۵۰ درصد از تراکنش‌های دولتی تا سال ۲۰۲۱ استفاده کند.

چندین آمار نیز نشان داده شده‌اند. با استفاده کامل از این راهبرد، دولت امیدوار است که هر سال ۳ میلیارد دلار و ۷۷ میلیون ساعت کار صرفه‌جویی کند. بر اساس آنچه تا‌کنون گفته شد، جدا از طرح‌هایی که دولت پشتیبان آنها‌ست، پروژه‌های بلاکچین دیگری نیز در راه است تا راه را برای استفاده کامل از این فناوری باز کنند. بلاکچین به‌زودی به بخشی از اکوسیستم بانکداری تبدیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.