امارات؛مقصد جدید استعدادهای منطقه‌ای!

برنامه‌های تک‌استارز، دوبی فیوچر و گینکو اینوست‌منت برای اکوسیستم استارتاپی دوبی

1

دنیا چشم به امارات متحده عربی دوخته است و وقتی که مرکز قدرتمندی مانند تک‌استارز با شبکه‌ای متشکل از ۱۶۰۰ شرکت با یک بازار ۱۷ میلیارد دلاری تحت مجموعه شتاب‌دهنده تک‌استارز عملیات‌های خود را از دوبی آغاز می‌کند، این کشور اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

ویجای تیراهرای، مدیر تک‌استارز، می‌گوید: «نقش ما آن است که به استارتاپ‌های با استعداد امکان دهیم تا به دوبی بیایند زیرا دوبی یک مرکز جهانی در حال ظهور است. در آنجا می‌توانند این منطقه را بررسی کنند، از مجموعه استعدادهای آماده به خدمت استفاده کنند، در بازار منطقه‌ای نفوذ کنند و وارد شبکه‌ سرمایه‌گذاران شوند.»

به‌تنهایی در ۱۲ ماه گذشته، ما شاهد افزایش فعالیت‌های استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاری، افزایش در تخصیص بودجه و خریدهای موفق مانند خرید کریم توسط اوبر، بوده‌ایم. تیراهرای با در میان گذاشتن دیدگاه‌های خود می‌گوید: «در سال دوم برنامه، ما کسب‌و‌‌کارهای بالغ بیشتری را جذب کردیم که این امر نشان می‌دهد نه‌تنها برنامه ما، بلکه دوبی به عنوان یک مرکز استارتاپی مورد توجه قرار گرفته است.

تنوع برنامه امسال به طور چشمگیری افزایش یافته ‌و شامل ۳۵ بنیانگذار از ۱۳کشور مختلف می‌شود. این اولین برنامه شتاب‌دهنده بود که یک بنیانگذار اماراتی داشت. این برنامه بیشتر روی راهکار نرم‌افزار شرکتی تمرکز داشت در حالی‌که در سال گذشته تمرکز روی فناوری سخت‌افزاری بود. به علاوه ما دیدیم که امسال شرکت‌ها در تامین بودجه موفق‌تر بودند و در کل ۱۳٫۸میلیون دلار بودجه دریافت کردند.»

۱۰ استارتاپ فناوری از سراسر دنیا که شرکت‌های نوآورانه می‌سازند، محصولات و داستان‌های خود را در روز دمو به نمایش گذاشتند. در سال دوم برنامه، شراکت بین تک‌استارز و گینکو اینوست‌منت، بخش سرمایه‌گذاری شرکت گینکو، در یک فضای اکوسیستم نوآوری بین‌المللی ادامه یافته است.

خلفان جوما بلهول، مدیرعامل بنیاد دوبی فیوچر و محمد قیاه، مدیرعامل گینکو اینوست‌منت، همراه با نمایندگان رسمی بخش دولتی و خصوصی در این رویداد حاضر شدند. در طول این برنامه شتاب‌دهنده ۱۳ هفته‌ای، ۱۰شرکت از نزدیک با بیش از ۹۰ منتور از اکوسیستم دوبی کار کردند تا مدل‌های کسب‌و‌کار خود و راهبردهای بازار خود را توسعه دهند.

در طول این برنامه، شرکت‌ها با بیش از ۲۵ بنیانگذار و سرمایه‌گذار‌ شرکتی ملاقات کردند، در بیش از ۲۰ کارگاه‌ آموزشی شرکت کرده و حدود ۱۰۰۰ جلسه برگزار کردند. در طول روز دمو اعلام شد که بسیاری از استارتاپ‌ها پروژه‌های آزمایشی خود را آغاز کرده‌اند.

در نتیجه این برنامه، ۵شرکت در دوبی باقی می‌مانند و روی فناوری، فناوری حقوقی، فناوری مواد غذایی و اینترنت اشیاء برای ساخت‌و‌ساز و مدیریت اجرایی خدمات تمرکز می‌کنند. محمد قیاه، مدیرعامل گینکو اینوست‌منت، می‌گوید: «با شرکای خود در تک‌استارز، ما می‌خواهیم ثابت کنیم که دوبی می‌تواند استعدادهای استارتاپی برتر را از سراسر دنیا جذب کرده و تربیت کند.

در طول ۱۳هفته گذشته، بنیانگذاران ما سرمایه دریافت کردند، محصول ارسال کردند و کسب‌و‌کارهای فوق‌العاده‌ای ساختند و ما در طول این مسیر کارآفرینی از آنها پشتیبانی خواهیم کرد.»

۱ دیدگاه
  1. alisamadzadeh می‌گوید

    سلام
    چجوری میشه تو استارت اپ دبی ثبت نام کرد؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.