الکسا آمازون در هتل ماریوت

0

از دورانی که فناوری یک اتاق در هتل به تلویزیون و کنترل از راه دور محدود می‌شد، زمان زیادی نگذشته است. صنعت هتلداری امروز تمرکز بیشتری روی استفاده از فناوری‌های پیشرفته اعم از اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی کرده است.

بسیاری از افراد وقتی در خانه خود قدم می‌زنند، از الکسا خود می‌خواهند تا چراغ‌ها را روشن کند، پیتزا آماده کند و یا تلویزیون را روشن کند. این انتظارات به تازگی وارد اتاق‌های هتل نیز شده‌است.

چند ماه پیش، آمازون از الکسا در حوزه هتلداری استفاده کرده‌است. این یک نسخه ویژه از دستگاه کنترل صوتی است که از آن در هتل‌ها، خانه‌های اجاره‌ای برای تعطیلات و سایر مکان‌های تفریحی استفاده شده است.

برای افرادی که علاقه‌مند هستند تا الکسا را به اتاق نشیمن در هتل‌ها بیاورند، الکسا برای هتلداری سفارشی‌سازی شده است. مهمانان می‌توانند خدمات داخل اتاق درخواست دهند، درخواست نظافت اتاق کنند یا کنترل‌های اتاق (ترموستات، روشنایی و غیره) را با استفاده از آمازون اکو در اتاق‌های خود تنظیم کنند.

به علاوه می‌توانند پرسش‌های مخصوص موقعیت مکانی را سوال کنند، برای مثال چه زمانی استخر هتل تعطیل می‌شود یا باشگاه بدنی هتل کجاست.

ماریوت اینترنشنال قصد دارد از خدمات الکسا در هتل‌های ماریوت، هتل‌های وستین، هتل‌های سنت رگیس، هتل‌های الافت و غیره استفاده کند.

وین لاس‌وگان در حال حاضر از اکو در اتاق‌های خود استفاده می‌کند. طبق گفته مسئولان آمازون، مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی و امنیت در نسخه مبتنی بر هتل محدود شده است بنابراین ثبت فرمان‌ها هر روز حذف می‌شوند؛ هتل‌ها به فایل‌های صوتی ضبط شده تعاملات هوش مصنوعی دسترسی ندارند؛ و هتل‌ها نمی‌توانند پاسخ الکسا به کاربران را بررسی کنند.

الکسا آنالیتیکز هتلداران

هتل‌ها می‌توانند از الکسا برای هتلداری به منظور «بررسی مشارکت از طریق تحلیل و تجزیه» استفاده کنند.

آمازون می‌گوید کاربران به زودی می‌توانند به طور موقت حساب‌های آمازون خود را با اکو لینک کنند تا به آمازون موزیک و اسپاتیفای یا کتاب‌های صوتی آدیبل دسترسی داشته باشند.

از سوی دیگر فناوری اینترنت اشیا اتاق‌ها در هتل‌ را پیشرفته‌تر می‌کنند. با استفاده از اینترنت اشیا دیگر نیازی نیست که مهمانان هتل به چیزی دست بزنند. این یکی از دلایل استقبال از اینترنت اشیا و سرمایه‌گذاری سامسونگ و ماریوت روی این فناوری است.

تصور کنید که در اتاق مهمان راه می‌روید و دما و روشنایی موردعلاقه شما بهینه‌سازی می‌شود. ماریوت با شرکت سامسونگ همکاری می‌کند تا یک اتاق مهمان مجهز به اینترنت اشیا را ارائه دهد. این دو شرکت امیدوار هستند که از اینترنت اشیاء برای بهبود و شخصی‌سازی تجربه مهمانان استفاده کنند.

طبق گفته ماریوت، اتاق اینترنت اشیا مهمان به دنبال قابلیت‌هایی است برای افزایش تجربه مهمان، ایجاد طراحی و ساختار کارآمدتر و همکاری برای دستیابی به اهداف جهانی ماریوت است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.