کسب‌وکارهای سنتی فقط ۵ سال فرصت دارند!

0

در نشست شرکای شرکت هوآوی سال ۲۰۱۷ که در شنژن و تحت عنوان «ایجاد فناوری اطلاعات و ارتباطات جدید، مسیری رو به تحول دیجیتال – اشتراک‌گذاری موفقیت با اکوسیستم‌ها» برگزار شد، هوآوی به افزایش توسعه اکوسیستم در یک سطح راهبردی برای اولین‌بار کمک کرد.

در این نشست بیش از ۵۰۰ شرکت صنعتی جهانی شرکت کرده بودند تا درباره فرصت‌ها و راهکارهای مربوط به چالش‌هایی که در حوزه تحول دیجیتالی وجود داشت، گفت‌وگو کنند.

تحول دیجیتالی تنها روش برای بقای هر شرکت است. در ۵ تا ۱۰ سال آینده، صنایع سنتی باید به سراغ تحول دیجیتالی بروند تا نوآوری و رشد را در کسب‌و‌کار خود ایجاد کنند، در غیر این صورت ممکن است منسوخ شوند.

ما یو، رئیس بخش فروش جهانی و معاون گروه کسب‌و‌کار شرکت هوآوی، می‌گوید: « هوآوی با استفاده از راهبردهای «پلت‌فرم» و «اکوسیستم» و همراه با اصول زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات کسب‌و‌کار‌محور ما، متعهد است تا نوآوری‌های فناورانه را پرورش دهد‌ و یک پلت‌فرم مقیاس‌پذیر، انعطاف‌پذیر، ایمن و باز ایجاد کند. این امر یک اکوسیستم جدید را به وجود خواهد آورد که باز است و به مشتریان کمک می‌کند بر چالش‌های تحول دیجیتالی که نقش مهمی در موفقیت یک کسب‌و‌کار دارند، غلبه کنند.»

هوآوی قصد دارد از طریق تمرکز بر راهبرد مشتری‌محور که مزایای دوجانبه برای اعضای خود دارد، یک اکوسیستم پایدار ایجاد کند. با ادامه تخصیص منابع و سرمایه‌گذاری‌ها به توسعه اتحادیه صنایع، اتحادیه کسب‌و‌کار، جوامع منبع باز و پلت‌فرم‌های توسعه‌دهنده، هوآوی به دنبال افزایش تلاش‌های خود برای تسهیل تحول دیجیتالی کل صنایع است و می‌خواهد به طور همزمان یک جامعه نمادین و پررونق برای پشتیبانی از این تغییر و تحول ایجاد کند.

این شرکت در نظر دارد تا خود را به یک شریک ترجیحی برای مشتریانی تبدیل کند که به دنبال غلبه بر چالش‌های مربوط به تحول دیجیتالی هستند تا موفقیت کسب‌و‌کار آنها تضمین شود. برای این کار، هوآوی راهبردهای تکمیلی «پلت‌فرم» و «اکوسیستم» را حیاتی می‌داند.

برای اینکه تمام صنایع در مسیر تحول دیجیتالی خود موفق شوند، نیاز به همکاری باز است. بنابراین هوآوی می‌خواهد یک اکوسیستم باز ایجاد کند که از چهار ستون اصلی تشکیل شده باشد؛ اتحادیه صنایع، اتحادیه کسب‌و‌کار، جوامع منبع باز و پلت‌فرم‌های توسعه‌دهنده.

در پایان سال ۲۰۱۶، این شرکت بیش از ۱۲هزار شریک جهانی، بیش از ۴۰۰ شریک راهبردی، بیش از ۲.۱۰۰ شریک خدماتی‌ و حدود ۴۶هزار مهندس مجاز داشته است.

همانطور که تخصص هوآوی در بازار شرکتی هر روز بیش از پیش شناخته می‌شود، بازیکنان اصلی در این صنعت به دنبال توسعه همکاری خود با این گروه هستند.

تا پایان سال ۲۰۱۶، هوآوی اتحادیه‌های راهبردی را با SAP و Accenture ایجاد کرد و با حدود ۱۰۰ شرکت پیشرو اعم از Honeywell، Siemens، Alstom و Hexagon شریک شده است.

این امر موجب توسعه حدود ۲۰۰ راهکار صنعتی شده‌ که هم نوآورانه و هم رقابتی هستند و نقش مهمی را در موفقیت کسب‌و‌کار مشتریان در زمینه ایمنی عمومی، حمل‌و‌نقل، انرژی، تولید، امور مالی و شهرهای هوشمند ایفا می‌کنند.

در سال ۲۰۱۷، هوآوی به تلاش خود برای کمک به شرکا در بهبود خدمات مشتریان و توسعه قابلیت‌های مختص به صنایع ادامه خواهد داد تا بهتر بتواند اکوسیستم این صنعت را بسازد. این شرکت به دنبال بهینه‌سازی سیاست‌های خود و تقویت سرمایه‌گذاری در طرح‌ها، آموزش استعدادها‌ و بازاریابی مشترک است و می‌خواهد پایه و اساس محکمی را برای کل اکوسیستم ایجاد کند.

برای تضمین توسعه اکوسیستم، این شرکت یک چارچوب مشخص از سیاست‌ها را برای شبکه شرکای خود در سراسر دنیا اعمال خواهد کرد و با دقت بر آنها نظارت خواهد داشت.

به علاوه قصد دارد یک پلت‌فرم به نام «هوآوی Partner University» (دانشگاه شرکای هوآوی) راه‌اندازی کند و در آن به استعدادهایی که نقش مهمی در توسعه اکوسیستم خدماتی ایفا خواهند کرد، آموزش خواهد داد.

هماهنگی، باز‌بودن و منافع متقابل از اجزای اصلی توسعه طولانی‌مدت و پایدار یک اکوسیستم به شمار می‌روند.

هوآوی تضمین خواهد کرد که تمام شرکا در یک محیط عادلانه رقابت می‌کنند تا یک محیط شراکت سالم ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.