این دوچرخه ام‌اس دارد!

0

برنامه‌های آژانس‌های تبلیغاتی تنها به برندسازی و بازاریابی برای محصولات برندهای مختلف محدود نمی‌شود، بلکه انجام فعالیت‌های فرهنگی و همکاری با انجمن‌های اجتماعی مختلف نیز در دستور کار این شرکت‌ها قرار می‌گیرد. یکی از کمپین‌های موفقی که در سال جاری و در جهت همکاری با انجمن ام‌اس طراحی شد و به اجرا درآمد، کمپینی با عنوان «این دوچرخه ام‌اس دارد» بود که توسط آژانس بازاریابی استرالیایی Grey راه‌اندازی شد. این کمپین که با هدف بالا بردن سطح آگاهی عمومی مردم جهان نسبت به این بیماری طراحی شده بود، تأثیر قابل توجهی بر مخاطبان خود داشته و خصوصا با توجه به اینکه پیش از برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری ملبورن ارائه شده بود، میزان اثرگذاری آن بیشتر نیز شده بود.

بیشتر مردم با بیماری ام‌اس آشنایی دارند و می‌دانند که در این بیماری توان حرکتی بیمار تا حد زیادی از او سلب می‌شود، اما این فقط یک آگاهی سطحی از این بیماری است، به همین دلیل نیز در کمپین مذکور تلاش می‌شود تا میزان آگاهی مخاطبان نسبت به این بیماری عمیق‌تر شود. در این کمپین طراحی یک دوچرخه به ظاهر سالم که از نظر فنی مشکلات و عیوب زیادی دارد، در دستور کار طراحان قرار گرفته و با همکاری گسترده‌ای از سوی متخصصان مغز و اعصاب، دوچرخه‌سازان و افراد مبتلا به این بیماری ساخته شد و در نهایت در قالب یک ویدئوی کوتاه به نمایش درآمد. آنچه در این کلیپ چشمگیر است، دوچرخه‌ای است که در ظاهر فرق چندانی با دیگر دوچرخه‌ها ندارد، اما راندن آن واقعا سخت و طاقت‌فرساست. همچنین حضور برخی ‌قهرمانان دوچرخه‌سواری جهان در این کلیپ نیز از نقاط قوت آن است که به مخاطبان نشان می‌دهد حتی قهرمانان این حوزه نیز قادر به راندن درست چنین دوچرخه‌ای نیستند.

درک بهتر بیماری ام‌اس و حمایت از افراد مبتلا به این بیماری از نتایج مهمی بودند که کمپین «این دوچرخه ام‌اس دارد» در پی داشت. همانگونه که ذکر شد، هدف از راه‌اندازی این کمپین در وهله اول بالا بردن سطح آگاهی عمومی جوامع در رابطه با بیماری ام‌اس است که در نهایت باعث درک بهتر افراد مبتلا به این بیماری و تعامل کارآمدتری با آنها می‌شود. همچنین بعد از نمایش این کلیپ، میزان کمک‌های مالی مردم نسبت به این بیماری نیز افزایش پیدا کرد که این موضوع ‌از دیگر نقاط قوت این کمپین به شمار می‌رود.

شایان ذکر است که آژانس‌های بازاریابی و تبلیغاتی جهان از طریق همکاری با انجمن‌های اجتماعی، بهداشتی، حفاظت محیط زیست و…  نیز می‌توانند جایگاه مناسبی در میان اذهان عمومی برای خود پیدا کرده و نام خود را با خاطره‌ای مفید و کارآمد در میان مردم حفظ کنند.

در همین راستا نیز آژانس Grey با همکاری مناسبی که با انجمن ام‌اس داشت و خصوصا با توجه به این نکته که همکاری مذکور را در زمانی مناسب، یعنی آغاز مسابقات دوچرخه‌سواری، به انجام رساند، توانست در رسیدن به اهداف فوق به گونه‌ای موفقیت‌آمیز عمل کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.