تقویت اینترنت اشیاء سامسونگ با آرتیک و تیزن

0

ARTIK، پلت‌فرم اینترنت اشیاء سامسونگ، در سال پیش راه‌اندازی شده است اما اخبار زیادی درباره آن وجود نداشت. اکنون این شرکت سعی دارد از طریق شیوه بازاریابی «تازه و تقویت‌شده» این حوزه را راه‌اندازی مجدد کند. از بین قابلیت‌های جدید می‌توان به یک ماژول جدید اشاره کرد که به طور کارآمد یک مینی‌کامپیوتر مجهز به پردازنده، حافظه و قابلیت اتصال است که بسیاری از ویژگی‌های مثبت آن را به دستگاه‌های اینترنت اشیاء ارائه می‌دهد.

جیمزاستانبری، رئیس آرتیک، می‌گوید: «یک پلت‌فرم هوشمند و قدرتمند اینترنت اشیاء نقش مهمی را در تقویت یک اکوسیستم ایمن ایفا می‌کند. به همین دلیل پلت‌فرم اینترنت اشیاء آرتیک سامسونگ را از صفر و با امنیت بالا ایجاد کردیم و به یکپارچه‌سازی عناصر امنیتی جدید در تمام سخت‌افزارها، نرم‌افزارها، فضای ابری و ارتباطات ادامه می‌دهیم.» یانگ‌سو دو، یکی از مسئولان در گروه کنترل دیجیتال در شرکت سامسونگ، می‌گوید: «استفاده از آرتیک سامسونگ یک ارزش افزوده برای مشتریان ماست. این پلت‌فرم برای ایجاد محصولات اینترنت اشیاء ایمن و کسب سریع‌تر سهمی از بازار برای سامسونگ بسیار مفید است. توانایی اتصال به سایر دستگاه‌های هوشمند نیز موجب می‌شود بتوان از آنها در موارد دیگر نیز استفاده کرد و به ما کمک می‌کند تا ویژن مجهز‌کردن تمام محصولات سامسونگ به اینترنت اشیاء را درک کنیم.» به علاوه در کنفرانس توسعه‌دهنده به دلایلی سامسونگ مزایای پلت‌فرم Tizen 4.0 را تحسین کرد. برای افرادی که تیزن را فراموش کرده‌اند، تلاش سامسونگ به منزله ایجاد یک سیستم عامل موبایل مبتنی بر لینوکس بود که در گذشته روی برخی از تلفن‌ها نصب می‌شد تا کمتر به اندروید وابسته باشند. وقتی مشخص شد که هیچ دلیلی برای خرید یک تلفن تیزن به جای تلفن اندروید وجود ندارد، این برنامه نیز با شکست مواجه شد. بنابراین سامسونگ تصمیم گرفت تا از این پلت‌فرم به عنوان سیستم عامل برای سایر دسته‌بندی‌های دستگاه‌های هوشمند که در حال حاضر تحت تسلط اندروید نیستند، اعم از تلویزیون هوشند و ساعت هوشمند، استفاده کند و اکنون تیزن ۴.۰ مجموعه کاملی از قابلیت دستگاه اینترنت اشیاء وسیع‌تر را ارائه می‌دهد. هیوگان لی، متخصص EVP کسب‌و‌کار نمایش بصری در سامسونگ و رئیس گروه فنی تیزن، می‌گوید: «از زمان راه‌اندازی، تیزن سیستم عامل تقریبا تمام محصولات سامسونگ شده است و با داشتن رکورد رشد فروش، ثابت کرده که موفق‌ترین سیستم عامل تعبیه شده مبتنی بر لینوکس در دنیاست. در بین همکاری‌ها و در حالی‌که ما داریم وارد حوزه اینترنت اشیاء می‌شویم، انتظار داریم که تیزن فرصت‌های جدیدی را برای آینده اینترنت اشیاء فراهم کند.» در نهایت شرکت سامسونگ می‌گوید که در حال حاضر ۵ میلیون واحد از تلفن‌های هوشمند و پرچم‌دار گلکسی S8 جدید را به فروش رسانده؛ با وجود اینکه کمتر از یک ماه از ارائه جهانی این دستگاه گذشته است.

به نظر می‌رسد که  تا پایان سال ۶۰ میلیون دستگاه به فروش برساند. در این صورت، میزان فروش آن از فروش محبوب‌ترین مدل‌های سال ۲۰۱۶ بیشتر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.