راهبران اینترنت اشیا

قطار رویدادهای سالیانه، به ایستگاه شرکت‌های اینترنت اشیا رسید!

0

اینترنت اشیا (IoT) به حوزه‌ای نوین در فناوری اشاره دارد که در آن قابلیت ارسال و دریافت داده‌ها، به اشیای اطرافمان تعمیم می‌یابد. از این رو می‌توان اینترنت اشیا را بستری برای ایجاد دنیایی هوشمندتر، ایمن‌تر و کارآمد‌تر دانست. شاید تا همین چند سال قبل، اینترنت اشیا به عنوان یک رویای دور از دسترس مطرح بود، اما دیگر وضعیت فرق کرده است.

حالا چند سالی است که سرویس‌های اینترنت اشیا‌ و هوشمندسازی به صورت عملی در دسترس هستند و روز‌به‌روز بیشتر جای خود را میان عموم مردم و کسب‌و‌کارها باز می‌کنند. خوشبختانه با وجود برخی بحران‌ها که سرعت رشد و تجاری‌سازی فناوری‌های نو را در کشورمان کند کرده، اما حالا در این زمینه هم خبرهای خوبی به گوش می‌رسد.

شانزدهم مهرماه امسال قرار است رویداد «LinkapDay» توسط استارتاپ لینکپ (شرکت راهبران اینترنت اشیا)، در تالار ایوان شمس تهران برگزار شود. در این رویداد که به بهانه سومین سالگرد تولد لینکپ و با حمایت بانک پاسارگاد و شرکت فناپ زیرساخت برگزار می‌شود، از تازه‌ترین راهکارهای این استارتاپ در حوزه اینترنت اشیا و هوشمندسازی ساختمان نیز رونمایی خواهد شد.

اگرچه برگزاری رویدادهای اختصاصی میان شرکت‌ها دور از انتظار نیست، اما شاید آنچه این رویداد را متفاوت کرده، حوزه فعالیت لینکپ باشد. اینترنت اشیا‌ در کنار حوزه‌هایی همچون بیگ‌دیتا و بلاکچین، از فناوری‌های نوین و به‌روز در دنیا‌ست که شرکت‌های کمی در داخل کشور به صورت تخصصی ‌روی آن فعالیت می‌کنند، آن هم غالبا کم سر و صدا و به‌دور از هیاهو. اما حالا قرار است فرصتی فراهم شود تا یکی از استارتاپ‌های نسل اولی این حوزه به صورت عمومی‌تری راهکارهای خود را به مخاطبان معرفی کند.

علی رحمان‌پور، مدیرعامل لینکپ در گفت‌وگو با شنبه درباره برگزاری این رویداد می‌گوید: «ما در گذشته هم از طریق نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلف، به معرفی راهکارهایمان می‌پرداختیم. اما از سال گذشته به دنبال این بودیم تا بتوانیم به صورت سالیانه، رویداد اختصاصی خودمان را برگزار کنیم.

این سبک رویدادها در دنیا هم متداول است و علاوه بر اینکه فرصت بهتری را برای معرفی محصولات جدید شرکت فراهم می‌کند، یک دورهمی برای فعالان آن حوزه نیز هست و به‌طور کلی منجر به رونق بیشتر سایر کسب‌و‌کارهای مرتبط می‌شود. از این رو به عنوان مجموعه‌ای که ادعای پیشگامی در این عرصه را داریم، شاید برگزاری این رویداد به نوعی مسئولیت ما نیز در مقابل اکوسیستم بود.»

رحمان‌پور با اشاره به اینکه «قرار نیست فقط درباره لینکپ صحبت کنیم»، اضافه می‌کند: «زمان رویداد حدود ۳ ساعت خواهد بود که نیمی از آن به برخی فعالان این حوزه تخصیص یافته تا بتوانند در سخنرانی‌های کوتاه، تجربیات خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارند.

البته اینترنت اشیا عرصه وسیعی است که با توجه به تمرکز لینکپ، بیشتر ارائه‌ها در زمینه هوشمندسازی ساختمان‌ها و سازمان‌ها خواهد بود. اگرچه برخی مجموعه‌ها که از فناوری‌های لینکپ در حوزه‌های نوآورانه دیگر استفاده کرده‌اند نیز به ارائه دستاوردهایشان می‌پردازند که فکر می‌کنم این بخش هم برای مخاطبان جذابیت ویژه‌ای داشته باشد.»

هر‌چند بخشی از حاضران رویداد به صورت مدعو خواهند بود، اما بیشتر ظرفیت به ثبت‌نام عمومی تخصیص پیدا کرده و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وب‌سایت رویداد به رایگان در آن نام‌نویسی کنند. همچنین گفته شده طراحی رویداد به گونه‌ای خواهد بود که کلیه فعالان حوزه فناوری و اکوسیستم نوآوری ایران بتوانند از آن بهره‌مند شوند، اما حضور در آن به مدیرانی که قصد استفاده از راهکارهای اینترنت اشیا‌ را در مجموعه خود دارند و به طور خاص شرکت‌ها و هلدینگ‌های ساختمانی توصیه شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در رویداد LinkapDay که ۱۶ مهرماه ۹۸ از ساعت ۱۵ تا ۱۸ برگزار خواهد شد، می‌توانند به سایت آن مراجعه کنند و یا با شماره ۴۱۰۸۷۲۸۰ تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.