چگونه استارتاپ اینترنت ‌اشیا موفقی بسازید

استارتاپ کوه‌یخ تجربیاتش را با شما به اشتراک می گذارد

0

«کوه‌یخ» استارتاپی است که از تجربه‌های کارکنانش در زمینه اینترنت ‌اشیا استفاده می‌کند. این شرکت از زمان افتتاح توجهات رسانه‌ای بسیاری را به خود جلب کرده است. تحقیقات استارتاپ‌های اینترنت‌ اشیا، از جمله کوه‌یخ، نشان می‌دهد که ۵ راه برای ساختن استارتاپ اینترنت ‌اشیا موفق وجود دارد.

شناخت مشتریان بسیار مهم است

تاکنون با اتصالات اینترنتی مواجه شده‌اید؟ می‌توانید با اتصالات اینترنتی از تخم‌مرغ‌های توی یخچالتان نگه‌داری کنید. علاوه بر این، یخچال شما می‌تواند توئیت بفرستد. استارتاپ‌های فناوری محصولات نوینی می‌سازند و به بازار عرضه می‌کنند.

استارتاپ‌های اینترنت‌ اشیاء موفق برای کاربران ارزش‌آفرینی می‌کنند. مهم نیست که به دنبال توسعه چه صنعتی هستید؛ اگر از مشتریان خود شناخت نداشته باشید و به‌منظور درک رفتار و نیازهای آنها از روش‌های انسان‌شناختی استفاده کنید استارتاپ شما موفق نخواهد شد. بیشتر توسعه‌دهندگان بر ساخت سریع، ارزان و کارآمد محصولات متمرکزند؛ اما ظرفیت خدمت‌رسانی ندارند.

قدرت همواره وجود داشته است

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که فرصت‌ها را دسترسی و ارتباطات به وجود می‌آورند. استارتاپی که در بنگلور هندوستان فعالیت می‌کند می‌‌تواند از برخی توانایی‌های تکنولوژیکیِ موجود در سانفرانسیسکو بهره بَرد.

یکی از بزرگترین عوامل موفقیت شرکت‌های این حوزه مدیریت زمان است. زمان تعیین‌کننده بازار است. وقتی محصولی به بازار عرضه می‌شود، استارتاپ‌ها خیلی زود جزئیات و قسمت‌های اصلی‌اش را بررسی می‌کنند تا از آنها برای خدمت‌رسانی استفاده کنند.

با این حال، بهتر است استارتاپ‌ها به تنهایی در این رقابت شرکت نکنند و با یکدیگر همکاری کرده تا محصولات و خدمات مناسبی برای حل مشکلات کاربران خلق کنند. شرکت تله‌کامینیوکیشن لیبلیوم نمونه خوبی است.

این شرکت سال۲۰۰۶، در شهر ساراگوسای اسپانیا، آغاز به کار کرد. لیبلیوم قادر است طی مدت کوتاهی از راه‌حل پایان به پایان استفاده کند. بیش از صد پلتفرم با هدف آسان‌ساختن محصولات وجود دارد؛ اما انتخاب درست بر عهده مشتریان است.

برای ساخت یا تغییر پلتفرم مقیاس‌پذیر زیاد صبر نکنید

بیشتر استارتاپ‌ها پیش از شکست به‌صورت خودکار راه‌اندازی می‌شوند و تأمل بر مقیاس‌پذیری کارشان را عقب می‌اندازند. با این حال، وقتش که برسد دچار لغزش می‌شوند. باید محصولاتتان را برای مقیاس‌پذیری در هر موقعیتی توسعه دهید.

فکرهای بزرگی داشته باشید و مطابق آن برنامه‌ریزی کنید. استارتاپ‌های اینترنت اشیاء با معضلات و مشکلات مختلفی مواجهند. بیشتر این استارتاپ‌ها نمونه اولیه خود را در پلتفرم آردوینو می‌سازند. آردوینو پلتفرمی توسعه‌دهنده با اجتماعات بزرگ است و محصولات نهایی‌اش را در مقیاس‌های بزرگ می‌سازد.

کسب‌وکارتان را با اهداف مشخص بسازید

همه شرکت‌ها باید داستان چرایی و چگونگی حیاتشان را توضیح دهد. اگر می‌خواهید شرکتی تأسیس کنید و به تولید محصول فکر نمی‌اندیشید، باید داستان خوبی برای گفتن داشته باشید. استارتاپ‌های اینترنت اشیاء کار تولید را در بخش‌های مختلفی انجام می‌دهند؛ اما فرایند بازرسی آنها کوتاه است.

به این می‌ماند که آجرها را روی هم بگذاریم، اما ساختمانی [برای ساخت با آجرها] نبینیم. به عنوان مثال، شرکت ویتینگز در زمینه سیستم‌های شخصی کار می‌کند. این شرکت سال ۲۰۰۹ و در زمینه دستگاه‌های هوشمند شروع به کار کرد. اماحالا محصولات تولیدی آن ۳۶۰درجه با محصولات اولیه‌اش فرق می‌کند.

اقتباس‌های فعالانه کسب‌وکار شما واقعیت را پدیدار می‌کند

در حال حاضر، اینترنت اشیاء یکی از جدیدترین و پربحث‌ترین موضوعات است و افراد بسیاری تلاش می‌کنند تا آن را بفهمند و در این زمینه کار کنند. هر وقت کسی محصول تازه‌ای تولید می‌کند بازار دچار تغییر می‌شود. بنیانگذاران استارتاپ‌های اینترنت اشیاء معمولاً به ساخت محصولات فکر می‌کنند و پدیداری واقعیت را نادیده می‌گیرند.

در نتیجه، بعد از مدتی مرتکب اشتباه می‌شوند و شکست می‌خورند؛ حتی ممکن است مسیرشان را عوض کنند. بهترین راه برای حرکت در مسیر درست تفکر صحیح است. استارتاپ‌ها باید بدانند چه می‌خواهند و منظورشان از ساخت فلان محصول چیست. گاه، بنیانگذاران از ظرفیت‌های رقابتیِ حوزه‌ کاریشان شگفت‌زده می‌شوند.

اگر آنها ماه‌ها روی کارشان تحقیق کنند از جدیدترین روش‌های توسعه آن مطلع می‌شوند. بهترین نمونه برای پدیداری واقعیت استارتاپ اسپارک است. این شرکت اینترنت اشیاء برای دستگاه‌های مختلف نرم‌افزار و سخت‌افزار تولید می‌کند.

اسپارک از منابع معماری به منظور توسعه محصولات مناسب برای توده مردم استفاده می‌کند و در حال حاضر متمرکز بر ساخت پلتفرم اواس است. زیرا پلتفرم اواس فرصت مناسبی برای تجارتش فراهم کرده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.