بزرگتـریــن دمـــودی استارتاپ‌ها در ایران

ارائه 1000 استارتاپ، شرکت دانش‌بنیان، فن آور در روز باشکــوه سرمایـه‌گذاری برای جذب سرمایه

0

اگر یک استارتاپ در زمان لازم جذب سرمایه نکند، به مرور از بین می رود، یا رقیب قدری با دانش و سرمایه لازم با در اختیار گرفتن بازار آن شرکت را حذف می کند.
گروه شنبه با تجربه ۹ سال فرهنگ سازی از طریق انتشار هفته نامه شنبه مگ و ۷ سال برگزاری همایش یلداسامیت، دورهمـــی سرمایه‌گــذاران و استارتــاپ‌هـا در ایونت نون‌بربری و‌ کافه سرمایه، به سبب دسترسی به ده‌ها سرمایه گذار و هزاران استارتاپ می خواهد با کنار هم آوردن بازیگران، فضایی را بوجود آورد تا تیم‌ها و شرکت‌هایی که نیاز به سرمایه دارند در ایونت “ایران دمودی” Iran Demo Day حضور یافته و به صورت مستقیم با سرمایه گذاران مذاکره، گفتگو و جذب سرمایه کنند.

کمبود سرمایه چالش جدی شرکت ها و تیم های استارتاپی

در طول یک دهه گذشته مسئله و دغدغه مشترک بسیاری از تیم ها و شرکت های استارتاپی و دانش بنیان موضوع جذب منابع مالی و عدم سرمایه لازم برای پیش برد و توسعه کسب و کارشان است. تیم ها و شرکت های استارتاپی معتقدند سرمایه گذران سرمایه گذاری نمی کنند. از طرفی سرمایه گذاران نیز معتقدند آنها منابع لازم برای سرمایه گذاری را در اختیار دارند اما تیم و شرکت استارتاپی و دانش بنیان خوبی برای سرمایه گذاری وجود ندارد!

فارغ از درست و غلط بودن این تحلیل، شرکت های استارتاپی برای اینکه بتوانند محصول قابل قبول ارائه کنند، در شرایط فعلی منابع انسانی خود را حفظ کنند و شرکت را توسعه دهند نیاز به سرمایه دارند.

 آیا با دست روی دست گذاشتن مسئله حل می شود؟

اگر یک استارتاپ در زمان لازم جذب سرمایه نکند، به مرور از بین می رود، یا رقیب قدری با دانش و سرمایه لازم با در اختیار گرفتن بازار آن شرکت را حذف می کند.

گروه شنبه با تجربه ۹ سال فرهنگ سازی از طریق انتشار هفته نامه شنبه مگ و ۷ سال برگزاری همایش یلداسامیت، دورهمـــی سرمایه‌گــذاران و استارتــاپ‌هـا در ایونت نون‌بربری و‌ کافه سرمایه، به سبب دسترسی به ده‌ها سرمایه گذار و هزاران استارتاپ می خواهد با کنار هم آوردن ایشان، فضایی را بوجود آورد تا تیم‌ها و شرکت‌هایی که نیاز به سرمایه دارند در ایونت “ایران دمو دی” Iran Demo Day  حضور یافته و به صورت مستقیم با سرمایه گذاران مذاکره، گفتگو و جذب سرمایه کنند.

ملاقات با یک سرمایه گذار نیازمند شبکه سازی (نت ورک) و زمان‌بر است که برای شرکت های استارتاپی و دانش بنیان بسیار حیاتی و سرنوشت ساز است. از طرفی شرایط مذاکره با چند سرمایه گذار بسیار سخت و پیچیده و طولانی است. از اینرو حضور گسترده و قابل توجه سرمایه گذاران در ایونت “ایران دمو دی” فرصتی تکرار نشدنی و استثنایی برای شرکت هایی است که به دنبال گفتگو با چندین سرمایه گذار و جذب سرمایه هستند.

Iran demo day 2024
بزرگتـریــن دمـــودی استارتاپ‌ها در ایران

چه نوع تیم و استارتاپ هایی می توانند برای جذب سرمایه شرکت کنند؟

  • شرکت های استارتاپی (حقیقی و حقوقی)
  • شرکت های دانش بنیان (حقیقی و حقوقی)
  • شرکت های صنایع خلاق (حقیقی و حقوقی)
  • شرکت ها و افراد فن آور (حقیقی و حقوقی)
  • شرکت های SME (حقیقی و حقوقی)
  • شرکت های بوت استرپ (بدون جذب سرمایه فعالیت داشته اند)
  • همچنین شرکت هایی که قبلا در هر مرحله‌ای سرمایه گذاری داشته اند می‌توانند در این ایونت برای جذب سرمایه اقدام کنند.

چه نوع سرمایه گذارانی در ایران دمو دی حضور دارند؟

شرکتهای فعال سرمایه گذار خطر پذیر VC :

با توجه به محدودیت منابع این شرکت ها و تعدیل منابع انسانی دسترسی به بیش از ۱۰۰۰ استارتاپ برای سرمایه گذاران بسیار جذاب است که در سه روز بیش از ۱۰۰۰ استارتاپ را از نزدیک ببینند و سرمایه گذاری کنند.

بخصوص که همه سرمایه گذاران از ابتدای غربالگری و در فرایند منتورینگ، کوچ و داوری استارتاپ ها حضور خواهند داشت.

سرمایه گذاران انجل :

ایران دمودی فرصتی است برای سرمایه گذاران خصوصی که شرکت های سرمایه گذاری شان ساختار خطر پذیر ندارد یا به صورت شخصی سرمایه گذاری می کنند.

بخصوص فعالان صنایع، هلدینگ ها  و شرکت ها برایشان مهم است طی فرایندی ساده و کم هزینه و در زمانی کوتاه به ده‌ها استارتاپ و شرکت خلاق و نوآور با ایده های خوب دسترسی پیدا کنند.

آنها تمایل دارند تیم های مستعد و شرکت های با بازدهی مناسب و سودآور یا مستعد رشد را شناسایی و سرمایه گذاری کنند.

 سرمایه گذاران خطر پذیر شرکتی CVC :

یکی از بزرگترین چالش های صنایع و شرکت های بزرگ متقدم، تحول دیجیتال و استفاده از تکنولوژی روز در صنعت است.

چرا که عدم استفاده از تکنولوژی مترادف با پذیرش زوال و شکست تدریجی است. از اینرو آنها با حضور در ایران دمودی به دنبال جذب تیم ها و شرکت های استارتاپی، دانش بنیان و فن آور هستند که بتوانند چالش ها و مشکلات شرکت هایشان را حل کنند. چه از طریق سرمایه گذاری چه عقد قرارداد B2B ، آنها به دنبال یافتن راه حل های نوآورانه هستند.

ایونت ایران دمو دی به چه شکلی برگزار خواهد شد؟

اکبر هاشمی  و گروه شنبه با تجربه ۹ سال فرهنگ سازی از طریق انتشار هفته نامه شنبه مگ  و ۷ سال برگزاری همایش یلداسامیت، دورهمـــی سرمایه‌گــذاران و استارتــاپ‌هـا در ایونت نون‌بربری و‌ کافه سرمایه شرایطی را فراهم آورده اند که ۲۰۰۰ تیم و شرکت سرمایه پذیر در‌ Iran Demo Day ثبت نام نمایند.

تیم برگزار کننده پس از توافق با سرمایه گذاران متعدد که در بالا ذکر شد و عقد قرارداد مشترکا به غربالگری ۲۰۰۰ هزار تیم و شرکت ثبت نام کننده خواهد پرداخت.

غربالگری توسط تیمی متشکل از دهها منتور، مدیران شرکت های بزرگ استارتاپی ایران، سرمایه گذاران با سابقه متخصص و خوشنام و نمایندگان تمامی سرمایه گذارانی که در ایونت حضور دارند و برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند، انجام خواهد شد.

Iran Demo day
کافه سرمایه یلدا سامیت چهارم

۱۱۰ استارتاپ منتخب روی میز سرمایه گذاران

۱۱۰ استارتاپ، تیم، شرکت دانش بنیان، خلاق و فن آور که بالاترین امتیاز را دریافت کرده اند، انتخاب خواهند شد. منتخبین  در یک کمپ ۵ روزه در ورک شاپ های تخصصی، آموزش های لازم حوزه کسب و کار و فرآیند جذب سرمایه را خواهند دید.

این کمپ ۵ روزه که تیم ها و نمایندگان سرمایه گذاران و منتورها به صورت شبانه روزی کنار هم خواهند بود فرصتی برای ارتباط مستقیم بین سرمایه گذاران و سرمایه پذیران است.

تا به واسطه هم نشینی با یکدیگر تبادل نظر کنند، بیشتر آشنا شوند و در مورد مراحل و همکاریهای پس از سرمایه گذاری گفتگو کنند.

در پایان این کمپ ۱۱۰ تیم و شرکت برگزیده با دریافت امتیاز به ترتیب اولویت، وارد لیست سرمایه گذاری سرمایه گذاران خواهند شد.

تیم های منتخب در “روز باشکوه سرمایه گذاری” روی میز سرمایه گذاران قرار خواهند گرفت و در صورت پذیرش، سرمایه گذاری انجام شده و اعلام خواهد شد. 

ارائه ۱۰۰۰ استارتاپ به سرمایه گذاران

استارتاپ هایی که موفق نشده اند از غربالگری عبور کرده و جزو ۱۱۰ استارتاپ برگزیده قرار بگیرند. دو فرصت دیگر دارند تا خود را در معرض دید سرمایه گذاران قرار دهند.

  • ارائه به سرمایه گذاران در مراسم “پیچ بزرگ”
  • دریافت کانتر و غرفه در فضای نمایشگاه ایونت برای معرفی و تبادل نظر با سرمایه گذاران 

مراسم “پیچ بزرگ”

پیچ بزرگ: ۱۰۰۰ استارتاپ پس از راه یافتن به مرحله پیچ برای سرمایه گذاران باید در فیلمی ۳ دقیقه ای استارتاپ خود را ارائه کنند. استارتاپ هایی که بیشترین امتیاز را دارند در روز برگزاری ” پیچ بزرگ” به صورت مستقیم برای سرمایه گذاران حاضر در ایونت ارائه خواهند داشت.

استارتاپ هایی که امتیاز کمتری دارند ویدیو آنها در شبکه ایران دمو دی بارگذاری و به سرمایه گذاران دسترسی ویژه داده خواهد شد تا فیلم ها را مشاهده و تیم ها و شرکت ها را انتخاب کنند.

دریافت کانتر و غرفه در فضای نمایشگاه ایونت

با توجه به اینکه فقط سرمایه گذاران می توانند وارد محیط نمایشگاه و ایونت شوند، داشتن غرفه برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های فن‌آوری که به دنبال جذب سرمایه هستند یا تمایل به ایجاد ارتباط با شرکت های بزرگ برای عقد قراردادهای B&B  دارند، یا به دنبال بالا بردن آگاهی از برند خود هستند، بسیار حائز اهمیت است.

فرصتی استثنایی برای معرفی و مذاکره با ده‌ها سرمایه‌گذار خطرپذیر و انجل (سرمایه گذارانی که به صورت شخصی سرمایه گذاری می کنند) و مدیران ارشد صنایع و CVC ها است که در سه روز برگزاری ایونت با حضور درغرفه‌ها در محیطی آرام و تخصصی با آنها به گفتگو خواهند نشست.

خارج از فرایند غربالگری و ارائه

استارتاپ ها و شرکت هایی که قبلا جذب سرمایه داشته اند و تمایل به حضور در فرایند غربالگری یا ارائه در “پیچ بزرگ” ندارند می توانند با ثبت نام در فرایند دیگری که برگزار کنندگان طراحی کرده اند خود را برای سرمایه گذاری کاندید کنند. اطلاعات این شرکت ها پس از مشورت با آنها برای سرمایه گذاران محدود و مشخصی ارسال و مذاکره خواهد شد.

مراسم اختتامیه و اعلام سرمایه گذاری ها 

مراسم اختتامیه همراه با اولین دوره “همایش صنایع نوآور ایران” برگزار خواهد شد. در این همایش مدیران ارشد و کارشناسان صنایع و برجسته ترین کارآفرینان استارتاپی، شرکت های سرمایه گذاری و مدیران شتابدهندها و مراکز نوآوری و مدیران اتاق های بازرگانی و صنایع و متولیان دولتی و انجمن های خصوصی و… برگزار خواهد شد. طی مراسمی باشکوه سرمایه گذاری های صورت گرفته بر روی استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان و… اعلام خواهد شد.

ثبت نام ایران دمودی
کافه سرمایه یلدا سامیت چهارم

روند پس از برگزاری ایونت

پس از برگزاری ایونت کارشناسان خبره ایران دمو دی در حوزه سرمایه گذاری، در کنار تیم هایی خواهند بود که موفق به جذب سرمایه شده اند یا درآستانه جذب سرمایه هستند. با برگزاری جلسات مشترک با سرمایه گذاران و سرمایه پذیران مسیر تحقق سرمایه گذاری را هموار خواهند کرد.

همچنین شرکت‌هایی که موفق به جذب سرمایه نشدند امکان این را دارند تا با حضور در آکادمی ایران دمو دی و بررسی چالش‌های خود توسط کارشناسان خبره، فرصت جذب سرمایه در دوره‌های فصلی و آینده را بدست آورند.

زمان ثبت نام و شرایط شرکت در ایران دمو دی

ثبت نام شرکت های سرمایه پذیر استارتاپی، شرکت های دانش بنیان، صنایع خلاق و فن آور در ایران دمو دی از ۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد. ۳۱ فروردین پایان ثبت نام و شروع فرایند غربالگری خواهد بود. در اینجا می توانید برای جذب سرمایه و شرکت در بزرگترین رویداد سرمایه گذاری اکوسیستم استارتاپی ایران اقدام کنید.

ایونت کجا برگزار می شود؟

ایونت ایران دمودی ۲۹ تا ۳۱ تیر ماه در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین المللی بازار بزرگ ایران (ایران مال) در مساحت ۱۲ هزار متر مربع برگزار خواهد شد. 

چه کسانی برگزار کننده و اسپانسر این ایونت است؟

این ایونت توسط گروه شنبه و با مشارکت ایران مال و دیگر حامیان مالی و معنوی برگزار خواهد شد. دیگر حامیان مالی و معنوی متعاقبا اعلام خواهند شد.

آیین نامه ثبت نام و ورود استارتاپ ها به ایران دمو دی

مرحله اول غربالگری :

پس از ثبت نام، مدارک و فایل های ارسالی توسط کارشناسان ایران دمو دی بررسی و تکمیل نواقص می گردد. برای تایید در این مرحله نیاز هست که تمام سوالات به درستی و شفاف پاسخ داده شود.

انتخاب ۱۱۰ شرکت و تیم برگزیده:

پس از داوری طرح ها، ۱۱۰ استارتاپ برگزیده شده و پس از حضور در کمپ ۵ روزه به صورت مستقیم روی میز سرمایه گذاران حضور پیدا می کنند.

دیگر استارتاپ ها و بنیان‌گذرانی که در جزو ۱۱۰ استارتاپ برگزیده نبودند برایشان دو امکان فراهم می شود:

  • امکان ارائه ۳ دقیقه در روز اول رویداد ایران دمو دی برای سرمایه گذارن

هر تیم و شرکت باید فیلم سه دقیقه ای از فایل ارئه خود ارسال کند. تیم ها و شرکت هایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند. در کنار مشاهده فیلم توسط سرمایه گذاران این فرصت داده خواهد شد به سوالات سرمایه گذاران پاسخ دهند.

شرکت هایی که امتیاز کمتری کسب کرده اند ویدیوهایشان در پلتفرم ایران دمو دی بارگذاری خواهد شد. سرمایه گذاران با دسترسی ویژه ای که دارند فیلم ها را مشاهده و استارتاپ یا شرکت و تیم مورد نظر خود را برای سرمایه گذاری انتخاب خواهند کرد.

  • امکان حضور نمایشگاه ایران دمو دی:

با توجه به حضور سرمایه گذاران متعدد در فضای برگزاری ایونت و نمایشگاه، داشتن کانتر یا غرفه در نمایشگاه ایران دمو دی فرصتی دیگری است برای شبکه سازی مابین کسب و کار ها و سرمایه‌گذاران با هدف جذب سرمایه و عقد قراردادهای B2B.

تفاوت خدمات هر گروه :

۱۱۰ استارتاپ منتخب:

  1. امکان ارائه مستقیم و حضوری برای سرمایه گذاران
  2. امکان دیدار خصوصی با سرمایه‌گذارن و تسهیل گری برای جذب سرمایه توسط تیم ایران دمو دی
  3. حضور در کمپ ۵ روزه و برخورداری از آموزش، منتورینگ، کوچ و تعامل با سرمایه گذاران و کارآفرینان شرکت های بزرگ استارتاپی و صنایع
  4. حضور در محیط خصوصی ” کلاب سرمایه ‌گذران ایران دمو ودی” و امکان شبکه سازی با افراد تاثیر گذار اکوسیستم استارتاپی
  5. شبکه سازی با منتور ها و داور های متخصص.
  6. ارائه خدمات PR توسط تیم ایران دمو دی
  7. امکان داشتن کانتر یا غرفه در نمایشگاه ایران دمو دی

۱۰۰۰ استارتاپ:

  1. امکان ارائه ۳ دقیقه در روز اول رویداد
  2. امکان داشتن کانتر یا غرفه در نمایشگاه ایران دمو دی
  3. حضور در محیط خصوصی ” کلاب سرمایه ‌گذران ایران دمو دی” و امکان شبکه سازی با افراد تاثیر گذار اکوسیستم استارتاپی
  4. شبکه سازی با منتور ها و داور های متخصص 

نمایشگاه تخصصی سرمایه گذران و سرمایه پذیران در ایران دمو دی

ثبت نام ایران دمودی 2024 

چرا نمایشگاه ایران دمودی فرصتی استثنایی است؟

یکی از محورهای ایونت  Iran Demo Day برگزاری نمایشگاهی برای سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران است که با حضور شرکت‌های سرمایه‌پذیر استارتاپی، دانش‌بنیان، خلاق، فن‌آور و SME‌ ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر فعال(VC ها) ، صندوق های پژوهش و فن‌آوری، شرکت‌های سرمایه‌گذار خطر پذیر شرکتی (CVC ها)، صنایع نوآوار، شتابدهندها، شرکت‌های بزرگ صنایع و متولیان حوزه سرمایه‌گذاری نوآوری برگزار خواهد شد. این نمایشگاه در فضای ۱۲ هزار متری در تاریخ ۲۹ تا ۳۱ تیر ماه سال ۱۴۰۳ درمرکز دائمی نمایشگاه‌های بین المللی بازار بزرگ ایران (ایران مال) برپا خواهد شد. 

فرصتی استثنایی برای جذب سرمایه

با توجه به اینکه فقط سرمایه گذاران می توانند وارد محیط نمایشگاه و ایونت شوند، داشتن غرفه برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های فن‌آوری که به دنبال جذب سرمایه هستند یا تمایل به ایجاد ارتباط با شرکت های بزرگ برای عقد قراردادهای B&B  دارند، یا به دنبال بالا بردن آگاهی از برند خود هستند، بسیار حائز اهمیت است. فرصتی استثنایی برای معرفی و مذاکره با ده‌ها سرمایه‌گذار خطرپذیر و انجل (سرمایه گذارانی که به صورت شخصی سرمایه گذاری می کنند) و مدیران ارشد صنایع و CVC ها است که در سه روز برگزاری ایونت با حضور درغرفه‌ها در محیطی آرام و تخصصی با آنها به گفتگو خواهند نشست. 

فرصتی غیر قابل تکرار برای سرمایه گذاران خطرپذیر

حضور بیش از هزار تیم و شرکت‌های سرمایه‌پذیر استارتاپی، دانش‌بنیان، خلاق، فن‌آور و SME‌ ها  در محیط ایونت در سه روز و مدیران ارشد صنایع و CVC ها، برای شرکت‌های سرمایه گذار خطر پذیر و شبکه سرمایه گذران انجل فرصت مناسبی است با استفاده از فضای تعامل و ایجاد غرفه؛ با سرمایه پذیران و سرمایه گذاران بزرگ صنایع در مورد همکاری های مشترک در حوزه سرمایه گذاری تبادل نظر و توافق نمایند و تیم‌ها و شرکت‌های سرمایه پذیر مستعد را بیابند.

فرصتی بزرگ برای صنایع نوآور و CVC ها 

صنایع  و شرکت ها برای حل مشکلات و مسئله های شرکت خود نیاز به نیروی متخصص و شرکت های استارتاپی، دانش بنیان و فن‌آور دارند. حضور در این نمایشگاه فرصتی استثنایی است تا در یک زمان واحد به صورت هم زمان و سریع به جامعه بزرگی از این شرکت‌ها و سرمایه گذاران خطر پذیر دسترسی پیدا کنند و ضمن معرفی ظرفیت، فرصت ها وطرح چالش ها و مشکلات همکاری‌های موثری را شکل دهند. با توجه به حضور ده‌ها شرکت و استارتاپ و بازدید مسئولین متولی از نهادهای مختلف؛ داشتن غرفه اختصاصی شرکت‌ها و معرفی پرتفوهایشان می تواند در مسیر تشکیل و توسعه CVC  کمک شایانی کند. از طرفی حضور مدیران ارشد هر شرکت و گفتگو با استارتاپ‌ها و دیگر سرمایه گذاران می تواند به شناخت آنها از حوزه نوآوری و فن آوری کمک شایانی کند.

فرصتی ویژه برای شبکه انجل ها

ایجاد غرفه یا برخورداری از کانتر برای شبکه انجل هایی که به صورت شخصی سرمایه گذاری می کنند و فاقد ساختار شرکتی و کارشناسانی برای ارزیابی شرکت های سرمایه پذیر هستند. فرصت مغتنمی است تا ضمن توسعه نتورک خود در سه روز ایونت پذیرای سرمایه گذاران تیم ها و شرکت های مستعد و موفق و آینده داری در فضای اختصاصی خود باشند که به دنبال جذب سرمایه هستند.

زمان ثبت نام  نمایشگاه

۱۵ اسفند ماه شرایط و تعرفه های حضور در نمایشگاه اعلام خواهد شد.

لینک ثبت نام برای جذب سرمایه

ثبت‌نام شرکت‌های استارتاپی، دانش‌ بنیان، صنایع خلاق و فن آور سرمایه‌پذیر ۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز  خواهد شد. پایان ثبت نام ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ است. در اینجا می توانید برای جذب سرمایه و شرکت در بزرگترین رویداد سرمایه گذاری اکوسیستم استارتاپی ایران اقدام کنید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.