گام تازه چینی‌ها در اینترنت اشیاء

0

شرکت فناوری‌های اریکسون و کوالکام، یک شرکت وابسته به کوالکام، اولین فراخوان دیتاهای اند-تو-اند چین را با استفاده از فناوری eMTC/Cat-M1 اینترنت اشیاء سلولار جدید انجام داده است.

این آزمایش در آزمایشگاه بخش تحقیقات شرکت موبایل چین در نوامبر ۲۰۱۶ در طول یک فراخوان داده با استفاده از مودم کوالکام MDM9206 LTE و برقراری ارتباط زنده از طریق هوایی به شبکه دسترسی رادیویی اریکسون انجام گرفت.

این فراخوان روی ارزیابی eMTC/Cat-M1، یک فناوری اینترنت اشیاء سلولار جدید، تمرکز داشت که در ۳GPP Release 13 برای کاربردها و خدمات قدرت گسترده (LPWA) استانداردسازی شد. این فناوری برای پشتیبانی از بسیاری از موارد استفاده از LPWA که مستلزم پشتیبانی سیار بالاتر هستند، اعم از ارتباط مخابراتی وسایل نقلیه، دستگاه‌های پوشیدنی مصرف‌کننده و غیره‌ مناسب است. این فناوری نسبت به فناوری ۴G موجود عملکرد بهتری دارد و از نظر هزینه، زمان صرف شده و پوشش می‌توان برتری آن را به طور محسوس مشاهده کرد.

شرکت اریکسون از نزدیک دارد با شرکت‌های پیشرو همکاری می‌کند تا سرعت توسعه و تجاری‌سازی اکوسیستم برای راهکارهای اینترنت اشیاء سلولار تسریع شود. محصول نرم‌افزاری تجاری برای eMTC/Cat-M1 در اواخر سال ۲۰۱۶ در دسترس افراد قرار گرفت و همراه با آن پشتیبانی از سیستم رادیویی اریکسون به بازار عرضه شد.

ویری وانگی، معاون بخش مدیریت محصول شرکت کوالکام، می‌گوید: «ما به خاطر فراخوان داده اند-تو-اند شرکت موبایل چین که از فناوری eMTC/Cat-M1  اینترنت اشیاء سلولار بر اساس مودم MDM9206  ما استفاده می‌کند، خیلی خوشحال هستیم. این یک معیار مهم است که از ارائه مجموعه جدیدی از خدمات اینترنت اشیاء، اعم از انرژی هوشمند، ردیابی دارایی، کنترل صنعتی و اتوماسیون‌ و امنیت ساختمان، پشتیبانی می‌کند. ما مشتاقانه منتظر آن هستیم که همکاری خود را با موبایل چین و اریکسون بیش از پیش کنیم تا این انواع خدمات را به کاربران در چین ارائه دهیم.»

مودم MDM9206 از آخرین نوآوری کوالکام بهره‌مند است که از کاربردها و خدمات اینترنت اشیاء قدرت-کم، پهنای باند کم و مقرون‌به‌صرفه استفاده می‌کند. این فناوری به گونه‌ای طراحی شده ‌‌تا از M1 دسته‌بندی LTE‌ که قابلیت ارتقا‌ به حالت دوگانه LTE M1+ NB-1 با یک به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری پیش‌بینی شده را دارد، پشتیبانی کند. این رویکرد دو‌حالته از بهترین فناوری‌ها بهره‌ گرفته‌ و یک راهکار جهانی و مقیاس‌پذیر را برای محصولات اینترنت اشیاء ارائه می‌دهد و برای مجموعه وسیعی از کاربردهای اپراتوری بسیار مناسب است. حالت‌های NB-1 LTE و M1 که در مودم MDM9206 طراحی شده‌اند، امکانات جدید و بهینه‌سازی‌هایی را به LTE اضافه می‌کنند که به کاهش پیچیدگی دستگاه اینترنت اشیاء کمک می‌کند. فناوری‌های جدید به علاوه می‌توانند با زیرساخت LTE که یک راهکار برتر را در اختیار فناوری‌های در اولویت برای شبکه‌های LPWA ارائه می‌دهد، همزیستی کنند.

امروزه اریکسون در تمام بازارهای LTE با ترافیک بالا اعم از آمریکا، ژاپن و کره جنوبی حضور دارد و در زمینه رسیدگی به بیشترین ترافیک LTE جهان رتبه اول را کسب کرده است. به علاوه، ۴۰ درصد از کل ترافیک تلفن همراه دنیا از طریق شبکه‌های این شرکت منتقل می‌شوند. بیش از شبکه‌های ۲۷۰ LTE RAN و Evolved Packet Core از طریق اریکسون در سراسر دنیا ارائه می‌شوند که ۲۰۰ مورد از آنها به شکل  تجارت زنده هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.