کارآفرینی روماکانی با معجزه طبیعت

تبدیل طبیعت‌درمانی به یک شیوه زندگی

0

طبیعت‌درمانی هیچ تایید علمی ندارد و پژوهش‌ها نشان داده که تاثیری بر درمان بیماری‌ها ندارد و صرفا یک نوع سبک‌زندگی است و هیچ کاربردی در پزشکی ندارد. همچنین به‌هیچ وجه صرفا استفاده از این روش برای درمان بیماری‌ها توصیه نمی‌شود

خانم روماکانی  معتقد است طبیعت‌درمانی حالات عاطفی، ذهنی‌ و جسمی بیماران را برای رسیدن به حالتی پایدار مداوا می‌کند. با افزایش میزان وقوع بسیاری از بیماری‌های ناشی از سبک زندگی، امروز طبیعت‌درمانی به سرعت در حال تبدیل‌شدن به روش درمانی جایگزین شده. آنچه درباره این روش درمانی می‌دانیم، اینکه طبیعت‌درمانی بر مبنای این نظریه شکل گرفته که می‌توان بیماری‌ها را بدون نیاز به استفاده از دارو و توسط کنترل رژیم غذایی، ورزش‌ و ماساژ، درمان یا از بروز آنها جلوگیری کرد.

روماکانی، بنیانگذار موسسه سلامتی BNCHY است که در حوزه طبیعت درمانی پیشتاز‌ و نخستین نسل از کارآفرینانی است که موفق به معالجه هزاران بیمار از جمله اعضای دولت و مدیران ارشد شده.

شیوه درمانی یا سبک زندگی ؟

خانم روماکانی موفق شده بیش از ۱۰هزار نفر از افرادی را که جزو اقشار ضعیف جامعه هستند، با روش‌های طبیعت‌درمانی آشنا کرده و برنامه توانمندسازی آنها را از طریق ایجاد اشتغال به عنوان درمانگر دنبال کند. این افراد پس از گذراندن آموزش‌ها می‌توانند به عنوان درمانگر مشغول به کار شده و روش‌های طبیعت‌درمانی را برای مراجعان خود به کار ببندند.

این کارآفرین به شکلی اتفاقی با طبیعت‌درمانی آشنا شد در حالی‌که او به عنوان فرزند پنجم از یک خانواده صاحب ۷ فرزند در منطقه کاکچین در محیطی بزرگ شده که اشتغال اصلی مردم منطقه کشاورزی است. روماکانی در این‌باره می‌گوید: «از آنجا که همیشه دانش‌آموز خوبی بودم، عمیقا تحت فشار قرار داشتم و این موجب افسردگی‌ام شده بود. یکی از همسایگان ما که دخترشان در حال تحصیل در رشته طبیعت‌درمانی بود، قصد سفر به جنوب هندوستان را داشت و برادرم من را ترغیب کرد تا با این خانواده همسفر شوم. همراهی با این خانواده به من کمک کرد که طبیعت‌درمانی را شناخته و به آن علاقه‌مند شوم.»

طبیعت‌درمانی بر مبنای این نظریه شکل گرفته که می‌توان بیماری‌ها را بدون نیاز به استفاده از دارو و توسط کنترل رژیم غذایی، ورزش‌ و ماساژ، درمان یا از بروز آنها جلوگیری کرد

او ادامه می‌دهد: «طبیعت‌درمانی منافع بسیاری دارد و بر مبنای فلسفه قدرت شفابخشی طبیعت شکل گرفته‌ و اینکه اگر به جسم خود میدان کافی بدهیم، قادر است خودش را درمان کند. بدن ما متشکل از ۵ عنصر زمین یا خاک، آب، هوا، خورشید‌ و آسمان است و طبیعت‌درمانی روی این عناصر اثر می‌گذارد.»

پس از اینکه خانم روماکانی از دانشگاه عثمانیه حیدرآباد فارغ‌التحصیل شد، با همسرش دکتر نیر به مانیپور برگشت. آنها هرگز قصدی برای ایجاد کسب‌و‌کار نداشتند اما با یکدیگر درباره ترویج طبیعت‌درمانی و اینکه سایرین را قادر به استفاده از فواید آن بکنند، صحبت می‌کردند.

از آنجا که در این حیطه افراد فعال قابل توجهی حضور نداشتند، آنها شروع به کار کردند و دریافتند که در شمال هندوستان به موضوع طبیعت‌درمانی و یوگا به گونه‌ای متفاوت نگاه می‌شود، در حالی‌که در جنوب هند یوگا بخشی از طبیعت‌درمانی است. آنها کارشان را با آموزش افرادی شروع کردند که قرار بود درمانگر شوند و به مرور زمان به یک مرکز جامع خدمات سلامتی تبدیل شدند؛ مرکزی که همه انواع خدمات درمانی یوگا و طبیعت‌درمانی را ارائه و یک بیمارستان ۵۰ تخته توانبخشی را اداره می‌کند.

گرچه خانم روماکانی بیمارانی از میان دادستان‌ها، قضات، مدیران اداری و سیاستمداران دارد، اما معتقد است که تفاوتی بین بیماران نیست و مهم‌ترین نکته این است که او می‌تواند دردهای آنان را درمان کند‌ و خوشحال است که برداشت عمومی نسبت به طبیعت‌درمانی در حال تغییر است و مورد پذیرش بیشتری قرار گرفته. این پذیرش عمومی باعث‌شده نه‌تنها توجه به فواید بلندمدت طبیعت‌درمانی روی سلامت، بلکه درباره مشکلات ناشی از داروهای مدرن افزایش یابد؛ اینکه ببینیم تعداد زیادی از جوانان به دنبال طبیعت‌درمانی هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.