چالش جذب سرمایه برای سال ۱۴۰۰ قسمت ۳

یلدای استارتاپی ۹۶: پنل سرمایه‌گذاران

0

حاضران پنل: امیر هامونی، سعید رحمانی، محمودرضا خواجه‌نصیری و رضا زرنوخی، رئیس انجمن وی‌سی ایران و به مدیریت اکبر هاشمی برگزار شد.
تهیه و تدوین اینوتاکس

در همایش یلدای استارتاپی ۹۶ پنل سرمایه‌گذاران با حضور امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران، سعید رحمانی مدیرعامل سرآوا، محمودرضا خواجه‌نصیری مدیرعامل تامین سرمایه تمدن و رضا زرنوخی، رئیس انجمن وی‌سی ایران و به مدیریت اکبر هاشمی برگزار شد.

امیر هامونی در این پنل گفت:

من باید اعتراف بکنم که در این چند‌ساله‌ای که در فرابورس و بازار سرمایه بودم، چنین جمعیت خوش‌ذوقی با حال‌وهوای استارتاپی که در این همایش می‌بینیم بی‌نظیر است. در این چند‌ساله در جلساتی که در پارک پردیس برای بررسی اوضاع استارتاپ‌ها داشتیم هنوز همه‌چیز مبهم بود و معلوم نبود که استارتاپ‌ها بتوانند نظر سرمایه‌گذاران را جلب کنند. اما تابلو دانش‌بنیان هم در بورس طراحی شد.

الان به لحاظ مقرراتی اوضاع خوبی دارد. در حال حاضر پتنت هم در بورس معامله می‌شود؛ ‌‌۵ میلیارد تومان پتنت معامله شده بدون اینکه محصولی موجود باشد.

حتی در زمان آغاز به کار پارک پردیس هم فضا مبهم بود؛ اینکه ارتباط بین استارتاپ‌ها و بازار سرمایه شکل بگیرد و اینکه چه ابزارهایی برای این ورود وجود دارد و … هم مبهم بود و هم دور از ذهن. چندین سال طول کشید و در سال ۹۱ کار جدی شروع شد و بحث‌هایی چون وی‌سی‌‌ها در قالب صندوق به بورس جذب شده‌اند.

حتی تابلوی دانش‌بنیان را طراحی کردیم و شروع به کار کرده است. شرکت‌ها و استارتاپ‌ها حتی قبل از اینکه به بلوغ برسند، می‌توانند وارد این بازار شوند. باید بگویم وضعیت امروز، وضعیت خوبی است.

قسمت اول پنل

قسمت دوم پنل

خلاصه گفتگو را در اینجا بخوانید

ثبت‌نام در یلدای استارتاپی ۹۷:

یلدای ۹۷

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.