مراقبت بهداشتی در روستاها

استفاده وداکام از اینترنت اشیا

0

رئیس اجرای عملیات شرکت وداکام، الومید ایدوو، می‌گوید که قصد دارد به استفاده از فناوری اینترنت اشیاء، مجموعه‌ای از خدمات متصل هوشمند از قبیل مراقبت‌های بهداشتی کارآمد در جوامع روستایی بپردازد.

ایدوو می‌گوید: «رهبران در سراسر دنیا نسبت به ساخت شهر هوشمند متعهد هستند و سعی دارند به منظور رفع چالش‌های اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی به توسعه شهرها بپردازند.»

نیجریه در یک نقطه حساس از نظر انقلاب فناورانه قرار دارد و کمبود زیرساخت در حال حاضر موجب شده ‌که این کشور به فکر استفاده از فناوری‌های اینترنت اشیاء برای ایجاد یک کشور کارآمدتر و هوشمندتر بیفتد.

مسئولان نیجریه معتقد هستند که می‌توان از طریق دیجیتالی‌سازی کارآیی این کشور را افزایش داد. با استفاده از فناوری اینترنت اشیاء، که امروز از آن استفاده تجاری می‌شود، مجموعه‌ای از خدمات متصل از قبیل مراقبت بهداشتی در جوامع روستایی محقق شده است.

طبق گفته ایدوو، «اهمیت دیجیتالی‌سازی را نمی‌توان در ساخت یک محیط اقتصادی با ثبات، کارآمد و هوشمند در نیجریه نادیده گرفت. هر چقدر دیجیتالی‌سازی زودتر صورت گیرد، این کشور سریع‌تر می‌تواند یک مزیت رقابتی در سطح جهانی داشته باشد و می‌تواند به مزایای زیستی، اقتصادی و اجتماعی دسترسی پیدا کند.»

سال گذشته نیز ووداکام با همکاری برخی از نهادهای دولتی نیجریه اقدامات مهمی را در جهت توسعه راهکارهای هوشمند برای مشکلاتی که جوامع روستایی در این کشور با آنها مواجه هستند، ارائه داد.

در زمینه مراقبت بهداشتی، یک راهکار ارائه شد تا به افزایش دسترسی به داروهای ضروری از طریق نظارت بر میزان انبار دارو، بهبود در ارائه مراقبت‌ بهداشتی و شهروندانی که به خدمات بهداشت عمومی دسترسی دارند، کمک کند.

در حوزه آموزش، وداکام یک راهکار مدیریت مدرسه همراه را راه‌اندازی کرد که تمام فعالیت‌های مدیریت در مدارس را در زمان واقعی نشان می‌داد.

در حوزه کشاورزی، راهکار کشاورز متصل یک پلتفرم برای ارتباط سهامداران مختلف در اکوسیستم کشاورزی ارائه داده است تا بتوانند کارآمدی و بهره‌وری را در این صنعت بهبود بخشند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.