خداحافظ دسته کلید

با Igloohome می توانید در خانه یا گاو صندوقتان را با اپلکیشن باز کنید

0

احساس امنیت یک نیاز نهادینه‌‌شده در وجود انسان‌هاست که از دیرباز با بشر همراه بوده است. امنیت در محل زندگی، امنیت در محیط کار، امنیت مالی و… از جمله این موارد هستند که انسان‌ها در طول زندگی خود با آنها همراه بوده و سعی در رفع آن دارند. در دنیای مدرن و دیجیتال امروز نیز نیاز به امنیت، کماکان، در زندگی انسان‌ها وجود داشته و چه‌بسا که به دلیل بالاتر‌رفتن روند زندگی و شتاب‌گرفتن جریان‌های کاری، این نیاز پررنگ‌تر از قبل نیز شده باشد.

انسان مدرن امروز که در مقابل سرعت بالای دنیای دیجیتال قرار گرفته است، به ابزارهای جدید‌تری نیاز دارد تا امنیت زندگی خود را تأمین کند؛ امنیتی که تحقق آن از طریق سنسورهای لمسی و یا گوشی موبایلش نیز امکان‌پذیر باشد. بر همین اساس، استارتاپی به نام Igloohome تولید قفل‌های امنیتی را در دستور کار خود قرار داده است؛ قفل‌هایی که با همتایان سنتی خود تفاوت زیادی داشته و متناسب با زندگی دیجیتال امروز هستند.

این استارتاپ که در سال ۲۰۱۵ در سنگاپور تأسیس شد، تولید قفل‌های امنیتی برای مصارف مسکونی و تجاری را در دستور کار خود قرار داده ‌و محصولات خود را هم از طریق فروشگاه‌ها و هم به صورت آنلاین به فروش می‌رساند.

شاید بتوان گفت استفاده از فناوری جهت مدیریت منازل و دارایی‌ها، مهم‌ترین مشخصه این کسب‌وکار نوین باشد. مصرف‌کنندگان این قفل‌های امنیتی می‌توانند از طریق قفل‌های هوشمند این شرکت، دارایی‌ها و اموال خود را حفظ کرده و حتی از راه دور نیز آنها را مدیریت کنند.

همگام با تغییرات جهان

هر عصری به محصولات و خدماتی نیاز دارد که مطابق با ویژگی‌های همان عصر باشند. به عنوان مثال، در دنیای امروز اموال و دارایی‌ها بسیار شخصی‌تر شده‌اند و حتی ممکن است افرادی که در یک منزل سکونت دارند نیز نیاز به قفل‌های امنیتی شخصی‌تری داشته باشند، ضمن اینکه اجاره منازل به طور کوتاه‌مدت در بسیای از شهرهای جهان، خصوصا شهرهای تجاری، معمول شده است، بنابراین محصولات Igloohome بر اساس همین تغییرات زندگی امروزی طراحی و تولید شده‌اند. مانند جعبه هوشمندی که دارای یک قفل امنیتی هوشمند بوده و می‌تواند دارایی‌های یک فرد را در یک منزل مسکونی و یا تجاری محفوظ نگه دارد.

این مورد خصوصا برای افرادی که در دوره‌های کوتاه، منزلی را اجاره می‌کنند، مفید خواهد بود، زیرا با استفاده از این جعبه‌های هوشمند، هم مستأجر و هم صاحبخانه می‌توانند دارایی‌های خود را در یک منزل نگه دارند و از امنیت آن نیز اطمینان حاصل کنند.

در حقیقت تغییرات دنیای مدرن، هر اندازه که کوچک باشند، به خدمات جدیدتری نیاز خواهند داشت و در این مورد نیز خانه‌های اجاره‌ای اشتراکی که در شهرهای بزرگ جهان معمول شده‌اند، نیاز به جعبه‌های امنیتی هوشمندی دارند که افراد ساکن در آن خانه‌ها نسبت به اموال خود اطمینان خاطر داشته باشند.

مدیریت امنیت با گوشی‌های همراه

همه‌چیز در تلفن‌های همراه ماست! این یک واقعیت انکارناپذیر است که زندگی ما در عصر حاضر با گوشی‌های همراه گره خورده است و بنابراین دور از انتظار نخواهد بود که کاربر محصولات Igloohome قفل خانه خود را با رسم یک الگو در گوشی‌ همراه خود باز ‌کند یا در مواقعی که در منزل حضور ندارد، باز هم از طریق گوشی همراه دارایی‌های خود را مدیریت کند. بر این اساس، مدیریت از راه دور نیز از دیگر مزایایی است که قفل‌های هوشمند این شرکت به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

در این صورت کاربران می‌توانند از طریق گوشی‌های همراه خود، به دارایی‌ها و اموال خود دسترسی داشته باشند و آنها را بررسی و مدیریت کنند. در واقع می‌توان گفت استفاده از هوش مصنوعی در بسیاری از ابزار کاربردی، روند زندگی را تغییر داده ‌و خصوصا در این مورد، درجه امنیت شخصی را در جامعه بالا برده است؛ به طوری که مصرف‌کنندگان می‌توانند به‌راحتی و از راه دور نیز نسبت به جایگاه لوازم و دارایی‌های خود اطمینان حاصل کرده و در نتیجه نگرانی‌های کمتری درباره آنها داشته باشند.

بنابراین می‌توان گفت طراحی و ارائه یک طرح استارتاپی که از طریق فناوری‌های مدرن، زندگی انسان‌ها را راحت‌تر کرده، مهم‌ترین مشخصه‌ای است که هر استارتاپ موجود در حوزه تکنولوژی و هوش مصنوعی باید داشته باشد و در این میان، استارتاپ Igloohome به‌درستی مشخصه مذکور را رعایت کرده است.

ایده‌گرفتن از زندگی معمولی

بدون کلید، بدون زحمت و بدون سروصدا! این سه عبارت مهم‌ترین مشخصه‌ای هستند که استارتاپ Igloohome خود را از طریق آنها معرفی می‌کند. بر این اساس، برای تولید یک محصول جدید و یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار خاص، تنها کافی است نگاه دقیق‌تری به زندگی روزمره مردم و نیازهای آنها بیندازیم و حتی راحت‌تر این است که زندگی خود را دقیق‌تر بررسی کنیم.

حتما برای همه ما پیش آمده است که بعد از یک روز سخت کاری، به درب منزل رسیده‌ایم و حالا باید از میان خرده‌ریزهای فراوان کیف یا جیب خود، کلید خانه را پیدا کنیم و با چه زحمت و مشقت و حتی سروصدایی آن را دربیاوریم، ضمن اینکه ممکن است دست ما نیز پر از خریدهایی باشد که برای خانه انجام داده‌ایم!

این یک مثال خیلی ساده از زندگی روزمره و چالش‌های آن است، حالا در نظر بگیرید که به مسافرت رفته‌اید، اما نگران برخی اسناد مهمی هستید که در خانه و یا محل کار شما وجود دارند! قطعا با توجه به این نگرانی، در این سفر به شما چندان خوش نخواهد گذشت!

غرض از بیان چنین مثال‌هایی این است که برای راه‌اندازی یک استارتاپ می‌توان به اطراف خود دقیق‌تر نگاه کرد تا ایده‌های جالب و کاربردی در ذهن شما جرقه بزند؛ استارتاپ Igloohome با تمرکز بر روند زندگی عادی مردم، فناوری‌های جدید را جهت رفاه و سهولت زندگی به کار گرفته است، به این معنا که محصولات هوشمندی را ارائه داده که با استفاده از آنها فرایند زندگی مصرف‌کنندگان آسان‌تر می‌شود.

ارائه یک محصول اصلاح‌شده

از آنجایی که مصرف‌کنندگان نسبت به قفل‌های امنیتی حساسیت زیادی نشان می‌دهند و خصوصا با توجه به اینکه خصوصیت هوشمند آنها با انواع سنتی‌تر متفاوت بوده و بنابراین ممکن است اطمینان مردم نسبت به آنها کمتر باشد، رعایت نکات امنیتی در آنها بسیار حائز اهمیت است.

بر همین اساس نیز خصوصیت چشمگیر و مطمئنی که محصولات این شرکت دارند، عدم وابستگی آنها به وای‌فای و اینترنت است، چراکه در صورت وابسته‌بودن به اینترنت، امکان هک‌شدن آنها وجود داشته و در نتیجه از امنیت آنها کاسته خواهد شد.

همچنین برخلاف نمونه‌های موجود در بازارهای جهانی که بلوتوثی هستند و برای استفاده از آنها نیاز به دانلود برنامه‌ای خاص است، قفل‌های هوشمند Igloohome به هیچ برنامه خاصی نیاز نداشته و در یک فضای کاملا ایمن، امکان مدیریت از راه دور و همچنین باز‌کردن قفل‌ها را فراهم می‌کنند.

در این مورد نیز می‌توان گفت این استارتاپ با رصد‌کردن نمونه‌های موجود در بازار و یافتن برخی از مشکلات آنها، محصولی را ارائه داده ‌که کمترین میزان خطا را داشته باشد. بر این اساس شاید بتوان گفت از دیگر نکات آموزنده‌ای که در روند راه‌اندازی این کسب‌وکار وجود دارد، بررسی بازار و وضعیت محصولات و خدمات مشابه بوده است تا در نهایت بتوانند محصولی را به مخاطبان عرضه کنند که نسبت به همتایان دیگر خود، ویژگی‌های متمایزتری داشته باشد.

برای اصلاعات بیشتر  گوشی شاپ

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.