بهینه‌سازی جای پارک با همکاری گوگل

0

پلتفرم کلاود آی‌او‌تی کور گوگل در پردازش حجم بالای داده به شرکت اسمارت پارکینگ کمک می‌کند.

شرکت اسمارت پارکینگ، یک شرکت در زمینه بهینه‌سازی جای پارک خودرو، با گوگل همکاری می‌کند تا نسل سوم از پلتفرم اینترنت اشیاء خود را به مشتریان عرضه کند.

در واقع اسمارت پارکینگ از پلتفرم اینترنت اشیاء مبتنی بر فضای ابری جدید شرکت گوگل که کلاود آی‌او‌تی کور نام دارد، برای تحول در تجربه پارک خودرو استفاده می‌کند. در این روش، حسگرها و تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته نقش دارند.

این شرکت به مشتریانی مانند بخش حمل‌و‌نقل لندن، شهر وستمینستر و هتل‌های هیلتون کمک می‌کند تا از طریق حسگرهای تشخیص خودرو که پارکینگ‌های خالی را بررسی می‌کند، جای پارک را در محوطه خود بهینه‌سازی کنند.

این دستگاه‌ها حجم زیادی از داده‌ها را ایجاد می‌کنند که می‌توانند دیدگاه‌های حرفه‌ای را در اختیار کسب‌و‌کارها و رانندگان قرار دهند. برای مدیریت تعداد رو به افزایش حسگرها و داده‌ها و استفاده بهینه از آخرین پیشرفت‌ها در زمینه تحلیل داده، اسمارت پارکینگ به یک پلتفرم مدیریت نیاز داشت و به همین دلیل به پلتفرم اینترنت اشیاء گوگل روی آورد.

جان هرد، مدیر فناوری اجرایی اسمارت پارکینگ، می‌گوید: «اکنون ما پلتفرمی داریم که کاملا امن است. محدوده کار این پلتفرم از صفر تا یک میلیون دستگاه در صورت تقاضا برآورد شده ‌و برای منطقه‌بندی داده‌های موجود، می‌توان آن را در هر منطقه‌ای قرار داد.»

شرکت گوگل پلتفرم کلاود آی‌او‌تی کور را ساخته است تا به کسب‌و‌کارها در بخش‌های مختلف اعم از حمل‌و‌نقل و تدارکات، تاسیسات، نفت و گاز و تولید کمک کند تا آنها بتوانند مجموعه در حال توسعه از دستگاه‌های هوشمند و حجم داده‌های اینترنت اشیایی را که تولید می‌کنند، به طور ایمن و از یک مکان مرکزی مدیریت کنند.

می‌توان با استفاده از خدمات تحلیل پیشرفته گوگل به این داده‌ها دسترسی پیدا کرد.

اسمارت پارکینگ یکی از اولین شرکت‌هایی است که از این پلتفرم استفاده کرده است. نتیجه این همکاری برای شرکت بسیار کارآمد بود.

هرد می‌گوید: «تست پیکربندی و تایید عملی معمولا دو تا سه هفته طول می‌کشد. در حال حاضر اما ما این کار را در عرض سه تا چهار روز انجام می‌دهیم. ما قادر هستیم تعداد زیادی حسگر و دستگاه را به سرعت فعال کنیم و قبل از قرار دادن آنها در محل، آنها را در انبار‌های مونتاژ نگاه داریم. در صورتی‌که در گذشته مجبور بودیم در محل این کار را انجام دهیم.»

اسمارت پارکینگ می‌تواند از ابزارهای تهیه گزارش و تصویرسازی داده گوگل از قبیل دیتا استودیو و دیتا پرپ نیز استفاده کند‌ و خدمات یادگیری ماشینی جدید مانند تنسور فلو را یکپارچه‌سازی نماید.

هرد قصد دارد از پلتفرم گوگل برای ارائه راهنمای پارک خودرو در زمان واقعی به مشتریان استفاده کند که متناسب با نیازهای فردی و موقعیت مکانی فرد ارائه می‌شوند.

به گفته هرد، این فرصت اکنون در اختیار ما قرار گرفته است تا به هدف خود که تحول در تجربه پارک خودرو است، دست یابیم و بخش بزرگی از آن به استفاده از یادگیری ماشینی مربوط می‌شود تا بتوانیم از طریق اپلیکیشن مصرف‌کننده او را بهتر راهنمایی کنیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.