برنامه‌های تلفن همراه کسب‌وکارهای بیشتری می‌سازند

0

چالش‌ها و فرصت‌های برنامه‌های کاربردی تلفن همراه برای استارتاپ‌های این حوزه

مادامی که شما به اینترنت دسترسی داشته باشید، می‌توانید هنگام بچه‌داری خرید کنید، در سفر اسناد را امضا کنید، در کنار ساحل تراکنش‌های بانکی خود را انجام دهید و… امروز همه افراد تلفن همراه دارند و به همین دلیل می‌توانند به هرچه نیاز دارند به‌سرعت و به طور نامحدود دسترسی پیدا کنند.

 راهبرد بازاریابی برنامه تلفن‌همراه

پلتفرم تلفن همراه نشان می‌دهد که تقاضا برای ایجاد برنامه‌های تلفن همراه وجود دارد. ساخت برنامه‌های تلفن همراه به یکی از راهبردهای مهم بازاریابی در بین کارآفرینانی تبدیل شده است که می‌خواهند به پایگاه بزرگ‌تری از مشتریان نفوذ کنند و به مخاطب مقصد خود دست یابند و خود و محصولاتشان را در بازار به طور برجسته‌ای نشان دهند. اگر شما نیز یکی از این کارآفرینان هستید، هدفتان باید ایجاد یک برنامه کاربردی باشد تا در بین دریایی از برنامه‌های تلفن همراه مشهور شود، یک برنامه که مخاطب را به خود جذب کند، برنامه‌ای که درآمد خوبی برای کسب‌وکار شما به همراه داشته باشد.

 یک زمین ‌بازی مساوی

درست مانند هر صنعتی که بازیکنان بزرگ و کوچک دارد، صنعت برنامه‌های کاربردی تلفن همراه نیز از بازیکنان بزرگ و کوچک تشکیل می‌شود. تنها تفاوت آن است که در صنعت برنامه‌های کاربردی، برنامه‌ها صرف نظر از کوچک بودن این فرصت را دارند که به یک برنامه محبوب تبدیل شوند. فیس‌بوک را در نظر بگیرید و اینکه در ابتدا یک برنامه در مقیاس کوچک بود اما امروزه آنقدر بزرگ شده که برخی افراد حتی بدون آن نمی‌توانند زندگی کنند! با این حال، باید این برنامه‌های موفق را نیز رقیب خود بدانید. اگر می‌خواهید یک برنامه کوچک بسازید، باید مشتریان خود را جذب کنید.

 پیدا کردن کاربران وفادار

با افزایش تعداد دانلودهای برنامه تلفن همراه در سراسر پلتفرم‌های تلفن همراه، هزینه تضمین اینکه برنامه شما دارای یک پایگاه مشتری خوب و قوی خواهد شد نیز افزایش یافته است. هزینه داشتن مشتریان وفادار برای توسعه‌دهندگان برنامه در دو سال اخیر به بالاترین سطح خود رسیده است. جذب کاربران جدید و وفادار برای برنامه کاربردی در حال حاضر معادل با ۸۰/۱ دلار به ازای هر مشتری است که این یک افزایش ۲۰ درصدی را در این دو سال از ماه ژوئن نشان می‌دهد.

کاربر زمانی وفادار شناخته می‌شود که بیش از سه بار از یک برنامه استفاده کرده و آن را باز کند. اگر روی تبلیغات سرمایه‌گذاری کنید، فقط می‌توانید به مخاطبین دسترسی بیشتر و وسیع‌تری داشته باشید. تبلیغات سرمایه‌گذاری اصلی است و شما را ملزم می‌کند مقدار زیادی از پول و منابع خود را هزینه کنید. این کار برای برندهای معروف و بزرگ مشکل خاصی به وجود نمی‌آورد، اما برای برنامه‌های استارتاپی که بودجه زیادی برای بازاریابی ندارند چالشی بزرگ است.

 برنامه‌های تلفن همراه کسب‌وکارهای بیشتری می‌سازند

برندهای خانگی اهمیت استفاده از برنامه‌های تلفن همراه را راهبرد کاری بسیار موثری می‌دانند. براساس شاخص رقابتی اپ‌استور، که حجم دانلودهای روزانه را در ۲۰۰ برنامه رایگان برتر اپل پیگیری می‌کند، ۶/۵ میلیون دانلود روزانه در ماه ژوئن به ۸/۵ میلیون در ماه جولای افزایش یافته است. سال گذشته، این تعداد فقط ۳۷/۴ میلیون دانلود بود. این آمار کسب‌وکارها را بیشتر تشویق می‌کند تا روی برنامه‌های تلفن همراه سرمایه‌گذاری کنند.

این خبر خوشی برای صنعت برنامه‌های تلفن همراه است اما از سوی دیگر برای توسعه‌دهندگان برنامه کوچک‌تر هشدار تلقی می‌شود. حتی توسعه‌دهندگانی هستند که به طور رایگان این برنامه‌ها را می‌سازند، زیرا راهبرد آن‌ها تکیه بر پایگاه مشتری است. با اینکه برندهای سرشناس بودجه بیشتری دارند و می‌توانند از عهده هزینه‌های روزافزون بازاریابی برآیند، استارتاپ‌ها مجبورند خطرات بیشتری را بپذیرند تا کاربران وفاداری داشته باشند.

 چالش برای استارتاپ‌ها

هزینه‌های بازاریابی صنعت به برنامه‌های کوچک آسیب می‌رساند زیرا آن‌ها زمانی که وارد بازار می‌شوند، فشار روی هزینه‌های جذب کاربر است. الگوریتم رتبه‌بندی جدید اپ‌استور برنامه‌سازهای رده پایین را وادار می‌کند پول بیشتری خرج کنند و رتبه خود را ارتقا دهند. شرکت‌های بزرگ‌تر نیز به پلتفرم تبلیغات برنامه تلفن همراه فیس‌بوک هجوم می‌آورند، که به طور چشمگیری قیمت تبلیغات را بالا برده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.