سه مانع در راه رشد استارتاپ‌های «اپ‌نویس»

0

ایجاد یک استارتاپ برنامه تلفن همراه کار آسانی نیست. شما باید به تولید محصول، طراحی، بازاریابی، همکاری شرکت، امور مالی، منابع انسانی و… بپردازید و در تمام این حوزه‌ها وارد شوید. در اینجا به سه عامل شایع و مهم که ممکن است توسعه برنامه شما را محدود کند، اشاره می‌شود.

  •  اعتباربخشی به برنامه تلفن همراه از طریق وب تلفن همراه

تعریف درست نسبت برنامه و وب تلفن همراه یک نکته کلیدی است. این دو فناوری موارد مصرف بسیار متفاوتی دارند. وب تلفن همراه یک ویژگی کاربردی دارد در حالی که برنامه تلفن همراه تجربه کاربر را بالا می‌برد. دسترسی و کاربری برنامه تلفن همراه بسیار سریع‌تر و بهتر از وب است. در وب تلفن همراه، کاربر باید از گوگل یا سایر موتورهای جستجو استفاده کند در حالی که برنامه تلفن همراه جزئی از اکوسیستم سیستم‌عامل‌های مختلف است. معمولا کاربرانی که در وب جستجو می‌کنند از بوکمارک کردن یک صفحه وب یا وب‌سایت تلفن همراه استفاده نمی‌کنند. آن‌ها فقط می‌خواهند فورا اطلاعاتی را کسب کنند. اما وقتی یک کاربر برنامه تلفن همراه را دانلود می‌کند، احتمال اینکه از آن به دفعات استفاده کند، بیشتر است. اگر ایده شما ایجاد یک برنامه تلفن همراه است، سعی نکنید با ساخت یک وب‌سایت به آن اعتبار دهید.

 عدم تمرکز روی ویژگی‌های اصلی هنگام ایجاد یک استارتاپ برنامه تلفن همراه فقط قابلیت‌های اصلی و مهم را در نظر بگیرید؛ ویژگی‌هایی که بدون وجود آن‌ها برنامه کاربردی شما کار نخواهد کرد. تمام قابلیت‌های اضافی و غیرضروری را کنار بگذارید. بدانید که چه قابلیت‌هایی برنامه تلفن همراه شما را تعریف می‌کنند. داشتن قابلیت‌های بیشتر به‌منزله یک برنامه موفق نیست. کاربر فقط از آن قابلیت‌هایی استفاده می‌کند که به حل مشکل او کمک می‌کنند. اگر ویژگی‌های اصلی برنامه شما این کار را انجام دهند، بهتر است تمام ویژگی‌های فرعی را بعد از راه‌اندازی و آزمایش برنامه در بازار بسازید.

  •  استفاده از فناوری بین-پلتفرمی

برخی از کارآفرینان می‌خواهند در ساخت یک برنامه با استفاده از ابزارهای بین-پلتفرمی میان‌بر بزنند. با اینکه این کار مشکلی ندارد، اما در بازار برنامه موفقی دیده نمی‌شود که از این فناوری‌ها استفاده کرده باشد. ممکن است ساخت چندین پلتفرم به طور همزمان به شما کمک کند، اما شما تجربه کاربر را تضعیف می‌کنید. تفاوت زیادی بین ایجاد یک پلتفرم خاص با استفاده از ابزارهای ارائه‌شده توسط صاحبان پلتفرم و استفاده از ابزارهای شخص ثالث به‌عنوان میان‌بر وجود دارد. در این صورت شما برای به‌روزرسانی ابزارها به توسعه‌دهندگان وابسته خواهید بود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.