چگونه برای استارتاپ خود یک برنامه بازاریابی فوری تهیه کنیم؟

0

بخش بازاریابی و فروش یکی از رکن‌های اصلی هر طرح کسب‌وکار است. در کل این بخش به سه قسمت تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر است:

 تجزیه‌وتحلیل بازار، که نیازهای بازار، روند بازار و رشد بازار و نیز الگوهای توزیع و خرید برای هریک از محصولات و خدمات اصلی کسب‌وکار را نشان می‌دهد.

 تجزیه‌وتحلیل صنعت، که شامل تصویری از رقبای اصلی است (و گفت‌وگو درباره استراتژی‌های آن‌ها) و شرکت‌کنندگان مهم در صنعت و نقش‌هایی که در داخل هر بخش ایفا می‌کنند. 

استراتژی بازاریابی شما پس از این مراحل نمایش داده می‌شود. این استراتژی ابتدا توضیح می‌دهد که شما چه ارزشی را به بازار کار ارائه می‌دهید و برتری رقابتی که از طریق کارهای خود کسب می‌کنید، چیست.

سایر قسمت‌های اصلی استراتژی بازاریابی شامل تاکتیک‌ها و فعالیت‌های مربوط به بودجه‌بندی مورد نیاز برای کسب سهام بازار است به این شرح:

 اظهاریه موقعیت، که پیشنهاد‌های شما را توضیح می‌دهد و نقاط فروش اصلی را مشخص می‌کند.

 استراتژی قیمت‌گذاری، که نحوه قیمت‌گذاری روی پیشنهاد‌های شما را مشخص می‌کند و درباره روش طراحی مدل شما، اعم از هر گونه خدمات، تخفیف یا غیره اطلاعاتی ارائه می‌دهد.

 استراتژی توسعه، که معمولا برای تطابق با تکامل خدمات شما از طریق منحنی تکامل ارائه می‌شود. این بخش از استراتژی بازاریابی رویکردی را برای جذب و حفظ مشتری به شما ارائه می‌دهد.

 استراتژی توزیع و تحویل، که تاکتیک‌های شما را در خصوص ارائه محصولات و خدمات به مشتریان مقصد مشخص می‌کند.

 برنامه‌های بازاریابی، که کارهای فوق و بسته‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌دهد به طوری که برای هر یک نیروی کار و بودجه خاصی اختصاص داده شده و برنامه‌ها به‌مرور زمان اجرا می‌شوند تا به نتایج مورد نظر در برنامه کسب‌وکار دست یابید.

بخش بازاریابی و فروش یک برنامه کسب‌وکار با استراتژی فروش به پایان می‌رسد. این بخش شامل موارد زیر است:

 شرکای استراتژیک، که یک رابطه کاری را به منظور رشد کسب‌وکار مشخص می‌کند.

 پیش‌بینی فروش، که میزان فروش را تخمین می‌زند و عوامل مهم برای دستیابی به فروش مورد نظر را در نمودار مشخص می‌کند.

 طرح فروش، که بر اساس پیش‌بینی فروش اقداماتی را مشخص می‌کند که شما و شرکای استراتژیک شما باید برای دستیابی به هدف انجام دهید.

ایجاد بخش بازاریابی و فروش در طرح کسب‌وکار بسیار چالش‌برانگیز است. اما پیدا کردن سرمایه‌گذار برای استارتاپ سخت‌تر نیز خواهد بود. اگر این موارد را در استارتاپ خود در نظر بگیرید، در طولانی‌مدت کسب‌وکار قوی‌تری خواهید داشت. بنابراین بهتر است زمانی را صرف انجام آن‌ها کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.