اینترنت اشیا شیائومی در ژاپن

0

شیائومی، سازنده تلفن هوشمند چینی که به خاطر تلفن‌های مقرون‌به‌صرفه‌اش مشهور است، وارد حوزه اینترنت اشیا شده و تمام تلاش خود را می‌کند تا وارد بازار مدیریت هوشمند ژاپن شود.

بازار شیائومی در ژاپن شامل همه چیز می‌شود؛ از قهوه‌ساز گرفته تا فروشگاه‌های متنوع. این شرکت اخیرا همکاری خود را با توسعه‌دهنده نرم‌افزاری ژاپن به نام آستریا اعلام کرده است تا حسگرهایی را بفروشند که دما، تهویه، روشنایی و سایر قابلیت‌ها در دفاتر، هتل‌ها و فروشگاه‌ها را کنترل کنند.

شیائومی از فناوری لومی برای ورود به این بازار مهم استفاده می‌کند. یوگین یو، مدیرعامل لومی، می‌گوید: «لومی ارائه‌دهنده دستگاه‌های هوشمند پیشرو در چین است. برای ورود به یک بازار خارجی جدید، ما به یک شریک خوب مانند آستریا نیاز داریم. سخت‌افزار ما و نرم‌افزار آستریا مکمل یکدیگر هستند.»

آستریا یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی به نام گراویو ارائه می‌دهد که داده‌های به دست آمده از حسگرها را مدیریت و تجزیه و تحلیل کرده و نرم‌افزار را کنترل می‌کند.

گراویو قابلیت‌های متنوعی دارد. وقتی میزان دی‌اکسید کربن در دفتر کار افزایش می‌یابد، سیستم به کارکنان هشدار می‌دهد که پنجره‌ها را باز کنند.

وقتی مشتریان یک فروشگاه برای ثبت نام صف می‌کشند، حسگرها حضور آنها را تشخیص می‌دهند و یک سیگنال برای پرسنل داخل فروشگاه ارسال می‌کنند.

اگر دستگاه قهوه‌ساز در انبار ناموجود شود، سیستم به تامین‌کننده اطلاع می‌دهد. ژاپن اولین بازار خارجی برای لومی است.

یو می‌گوید که قصد دارد در سایر نقاط در آسیا مانند کره جنوبی و جنوب شرق آسیا کسب‌وکار خود را توسعه دهد.

او این شرکت را در سال ۲۰۰۹ تاسیس کرد و از شیائومی سرمایه دریافت کرده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.