اکوسیستم ۸۰۰ میلیون دلاری نیوزلند

0

استارتاپ ژنوم، یک شرکت تحلیل و مشاوره استارتاپی پیشرو در سانفرانسیسکو، گزارش سالانه خود را درباره پویایی‌های متنوع اکوسیستم‌های استارتاپی در ۲۸ کشور مختلف منتشر کرده است.

هدف از این گزارش مشخص‌شدن عوامل و سیاست‌هایی است که به یک اکوسیستم استارتاپی موفق کمک کرده و اقدامات خصوصی که موجب تسریع در رشد اکوسیستم استارتاپی نیوزیلند می‌شوند را ارزیابی می‌کنند. این شرکت در وهله اول روی عوامل و اقداماتی تمرکز دارد که یک استارتاپ را در مراحل اولیه به موفقیت می‌رساند.

به‌تازگی کیوی نیز در این نظرسنجی شرکت کرده ‌و در نتیجه می‌توان با این گزارش‌ها به توسعه یک اکوسیستم استارتاپی کارآمدتر و سالم‌تر در نیوزلند کمک کرد. بیش از ۱۰۰ استارتاپ های موفق کیوی برای اولین‌بار در این نظرسنجی شرکت کردند. این برای کارآفرینان فناوری در نیوزلند فرصتی است تا بتوانند در یک محیط جمعی روی صحنه‌های استارتاپی نوآورانه‌تر و سالم‌تر در نیوزلند کار کنند.

آقای مارسل، رئیس انجمن فرشته نیوزلند، می‌گوید: «کیوی همیشه یک منبع خوب یا روحیه کارآفرینی و رویکرد معنادار بوده ‌که به اکوسیستم استارتاپی نیوزلند بسیار کمک کرده است.»

او می‌گوید که نیوزلند به دنبال جذب و توسعه توانایی‌ها، سرمایه‌ها و ارتباطات بیشتر است تا بتواند به پتانسیل کامل خود در این حوزه دست یابد. به علاوه نیوزلند مکان فوق‌العاده‌ای برای زندگی‌کردن است.

در سال ۲۰۱۷ یافته‌ها نشان داد که استارتاپ‌های فناوری نیوزلند از پتانسیل لازم برای جهانی‌شدن برخوردار هستند. در این کشور ۴٫۵ میلیون نفر زندگی می‌کنند و ۴۰۰ تا ۶۰۰ استارتاپ موفق که به دنبال افق‌های جدید هستند، در این کشور راه‌اندازی شده‌اند.

اکوسیستم استارتاپی نیوزیلند

نیوزلند از نظر مشتریان جهانی در رتبه بالایی قرار دارد و حتی از برخی از ۱۰ شهر برتر دنیا که بهترین اکوسیستم استارتاپی را دارند مانند نیویورک، لندن و پاریس پیشی گرفته است. این نشان می‌دهد که اکوسیستم استارتاپی نیوزلند چگونه جهانی می‌شود و به دنبال فرصت‌های کسب‌و‌کار بیشتر در خارج از کشور می‌گردد.

استارتاپ‌های نیوزلند نیز در رتبه پنجم دنیا قرار دارند و از تعاملات مثبتی در بخش شرکتی برخوردار هستند. با این حال، اکوسیستم استارتاپی کیوی با چالش‌هایی مواجه است‌ که یکی از مهم‌ترین آنها نرخ عملکرد پایین و تجربه مدیریتی و اجرایی ضعیف است.

طبق گفته فیل مک‌کاو، بنیانگذار و مدیر مواک «بزرگ‌ترین چالشی که با آن مواجه هستیم، تعداد مدیران اجرایی با‌تجربه هستند که وقتی زمان مقیاس‌بندی این کسب‌و‌کارها می‌رسد، به آن پی می‌بریم. ما باید برای حل این مشکل به خارج از کشور نگاه کنیم. البته شهرت نیوزلند به عنوان یک کشور چند‌فرهنگی و ناب در یک دنیای مبهم و متغیر به نفع اکوسیستم نیوزلند است.»

با این وجود آمار و ارقام بی‌نظیری برای اکوسیستم استارتاپی در حال رشد نیوزلند وجود دارد. این اکوسیستم بیش از ۸۰۰ میلیون دلار ارزش دارد و آینده خوبی پیش روی آن است. این یک فرصت برای سیاستگذاران نیوزلند است تا نقش خود را در ایجاد فرصت‌ها برای استارتاپ‌ها در مراحل اولیه ایفا کنند.

این امر از طریق جذب استعدادهای جهانی و بهبود سطح دارایی فرشته برای برخورداری از شاخص رشد مناسب محقق می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.