کوسن هوشمند برای صندلی‌های کاری

0

مهندسان یک کوسن هوشمند را تولید کرده‌اند که از ایجاد زخم‌های دردناک در اثر نشستن‌های طولانی‌مدت روی یک صندلی چرخ‌دار جلوگیری می‌کند. این کوسن هوشمند از تغییرات در فشار هوا استفاده می‌کند تا وزن بدن را توزیع کند

از فناوری کوسن هوشمند که توسط محققان دانشگاه تگزاس در آمریکا ارائه شده است، می‌توان برای ساخت پروتز‌هایی که مطابق با تغییر در حجم بدن در طول روز شکل خود را تغییر می‌دهند، استفاده کرد. تطابق نامناسب ممکن است موجب آسیب به پوست شود و زخم‌هایی را در اندامی که با صندلی در تماس است، ایجاد کند.

موتو ویجسوندارا، دانشمند تحقیقاتی ارشد در موسسه تحقیقاتی دانشگاه تگزاس، می‌گوید: «زخم‌های ناشی از فشار که در اثر نشستن‌های طولانی‌مدت به وجود می‌آیند، اغلب در افرادی ایجاد می‌شوند که مدت زمان زیادی را روی صندلی‌های چرخ‌دار می‌نشینند. اگر این فرد از پروتز استفاده کرده باشد، قرارگرفتن نامناسب پروتز منجر به آسیب‌هایی می‌شود که تاثیر شدیدی روی زندگی روزانه فرد خواهد گذاشت. فناوری ما با استفاده از نظارت روی فشار در زمان واقعی و اصلاح فشار خودکار راهکارهایی را ارائه می‌دهد تا به مقابله با تشکیل زخم‌ کمک کند.»

وقتی یک فرد روی کوسن هوشمند می‌نشیند، شبکه‌ای از حسگرها یک نقشه فشار را ایجاد کرده و نواحی آسیب‌پذیر را که به کاهش فشار نیاز دارند، شناسایی می‌کند.

مدولاسیون فشار خودکار از این داده‌ها برای پیکربندی مجدد سطح کوسن هوشمند استفاده می‌کند تا فشار را از نواحی حساس در سایر نقاط پخش کند. به علاوه، این کوسن هر چند وقت یک‌‌بار میزان فشار را تغییر می‌دهد.

محققان تاثیر این فناوری را با استفاده از داوطلبان سالم با وزن‌های مختلف در موقعیت‌های متفاوت نشان داده‌اند. در تمام موارد، این کوسن بلافاصله فشار را اندازه‌گیری کرده و به طور خودکار یک توزیع فشار کارآمد را انجام داده است تا فشار از روی نواحی حساس برداشته شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.