چطور از ایمیل مارکتینگ در بازاریابی محتوا استفاده کنیم؟

0

هر ایمیلی که محتوای اصلی آن معرفی و تبلیغ محصولات ‌یا خدمات کسب‌و‌کارتان باشد، ایمیل مارکتینگ شناخته خواهدشد. ارزان‌بودن، انعطاف‌پذیر‌بودن و قابل‌تجزیه و تحلیل‌بودن از مزایای ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش‌هاست.

هر ایمیلی که محتوای اصلی آن معرفی و تبلیغ محصولات ‌یا خدمات کسب‌و‌کارتان باشد، ایمیل مارکتینگ شناخته خواهدشد.ارزان‌بودن، انعطاف‌پذیر‌بودن و قابل‌تجزیه و تحلیل‌بودن از مزایای ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش‌هاست.

همواره یکی از ابزارهای مناسب برای ساخت ارتباط با افراد در کسب‌و‌کارهای مختلف، استفاده از ایمیل است. امروز نقدهایی پیرامون موثر‌بودن یا نبودن ایمیل مارکتینگ وجود دارد، به‌طوری که برخی بر این عقیده‌اند که با ارسال ایمیل‌ به‌صورت انبوه و روزانه از طریق کسب‌و‌کار‌های مختلف برای افراد، بی‌توجهی مخاطب به ایمیل‌های دریافتی و در نهایت اسپم‌شدن آن را در پی خواهد داشت، اما چطور می‌توان به کمک ایمیل مارکتینگ در بازایابی محتوا باعث جذب مخاطب شد؟

 برنامه‌ریزی‌ ایمیل مارکتینگ

سوالی که قبل از شروع تولید محتوا باید مطرح شود، این است که می‌خواهیم چه پیامی به چه کسی برسانیم و مخاطب هدف ما چه کسی است. هرچه اطلاعات دقیق‌تری از مخاطبان هدف در دست باشد، می‌توان نتیجه گرفت کدام محتوا در بازاریابی محتوا می‌تواند اثر‌بخشی بهتری در مخاطب هدف ما داشته باشد.

 عنوان ایمیل

یکی از نکات مهم در این نوع بازاریابی، نحوه اعتماد‌سازی و جلب رضایت مخاطب پس از خواندن عنوان ایمیل‌هاست، به نحوی که ممکن است با در نظر نگرفتن نکات ریز اما اساسی در نحوه انتخاب عنوان ایمیل مارکتینگ مخاطب علاقه‌ای به خواندن متن ایمیل نداشته باشد.

برای نوشتن عناوین ایمیل‌ها سعی کنید از متنی به زبان فارسی استفاده کنید، حتی‌الامکان عنوان ایمیل هر مخاطب را به صورت خصوصی و مرتبط با خود شخص و نیاز‌های آن فرد انتخاب کنید؛ عنوان باید متناسب با خود متن و از نظر تعداد کلمات نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد.

 محتوای ایمیل

با توجه به اینکه‌ در ایمیل‌مارکتینگ فهرست مخاطبان مشخص می‌شود و قابلیت تقسیم‌بندی مخاطبان به گروه‌های مختلف وجود دارد، حتما برای هر گروه خاص پیام‌هایی متناسب با شرایط و خواسته‌های آنها ارسال ‌‌شود. محتوای انتخاب‌شده باید توجه مخاطب را جلب کند و مرتبط با خواسته‌های آنها باشد.

هیچ‌کسی وقت خود را صرف خواندن مطالبی نمی‌کند که برایشان جالب توجه نیست و منفعتی نداشته باشد. مطالب باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطبان احساس کنند از خواندن مطالب سود می‌برند و در محتوای مورد نظر تاثیرات مستقیم آن ‌روی مخاطبان بیان شود.

  استفاده از لینک ‌‌

‌در خبرنامه‌ها از نکات جذاب و آموزشی در مورد کسب‌و‌کارتان استفاده کنید تا موضوع را به صورت ساده به مخاطبان خود القا کنید. همچنین در قسمت محتوای خبرنامه، لینک‌های سایت مورد نظرتان را با مفهوم مربوط به خبرنامه قرار دهید تا مخاطب را به آن قسمت هدایت کنید. برای این کار می‌توان از دکمه CTA استفاده کرد، با تبدیل متن به کلید CTA احتمال اثر‌بخشی ‌روی مخاطب و کلیک‌شدن ‌روی آن افزایش پیدا خواهد کرد.

مشترکان باید بتوانند به‌راحتی بین محتوای ایمیل و صفحات لینک‌شده ارتباط برقرار کنند. در صورتی که لینک‌هایی که در محتوای ایمیل قرار داده‌اید از لحاظ بصری جالب باشد، باعث افزایش احتمال نرخ کلیک توسط مخاطبان خواهد شد.

 اقدام (انتشار محتوا)‌ 

پس از مراحل تعیین استراتژی و تولید محتوای مورد نظر، نوبت آن رسیده است که محتوای خود را به شکل گسترده انتشار دهید. با توجه به تقسیم‌بندی مخاطبان به گروه‌های خاص به طور مثال با فیلتر‌هایی مانند نیاز‌های مخاطبان، موقعیت جغرافیایی محل زندگی، نوع فعالیت، عنوان شغلی و سن مخاطب، پیام‌های خود را به صورت مشخص و دسته‌بندی شده و با رعایت اصول در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

 تجزیه و تحلیل نتایج

در فرآیند ٖٖایمیل مارکتینگ هیچ بخشی بر اساس حدس و گمان پیش نخواهد رفت و باید به شکلی منطقی و به کمک آنالیز نتایج به‌دست آمده تصمیمات دقیق‌تری در خصوص ادامه کار گرفت. اکثر سیستم‌ عامل‌های بازاریابی ایمیلی قابلیت پیگیری و تجزیه و تحلیل در این زمینه را دارند.

یکی از رایج‌ترین روش‌های بررسی اثربخشی استفاده از تست A/B است که از این طریق می‌توان متوجه شد که روی چه لینک‌هایی بیشتر کلیک شده و چه کسانی ایمیل‌های شما را خوانده‌اند. با نظارت بر معیارهایی مانند میزان کلیک می‌توان تشخیص داد کدام محتوای خاص در ارتباط با مخاطبان موثرتر است.

اپلیکیشن برای بازاریابی ایمیلی

کلاویو ابزار قدرتمند برای بازاریابی ایمیلی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.