محتوای ویدئویی خودِ خودِ ترنده

چگونه در شبکه‌های اجتماعی محتوای ویدئویی تولید کنیم

0

در حالی‌که این روزها با استفاده از گوشی‌های هوشمند و بدون نیاز به ابزارهای تخصصی ساخت فیلم هم می‌توان محتوای ویدئویی جذاب تولید کرد. با وجود اینکه اکثر مردم در ساخت محتوای ویدئویی درگیر تکنولوژی می‌شوند، حقیقت این است که ابزارهای تولید، اهمیت کمتری نسبت به ایده و اجرا دارند. شما با استفاده از یک تیم بازاریابی کوچک و بدون تجهیزات حرفه‌ای می‌توانید ایده‌های خیره‌کننده خود را خلق کنید.

محتوای ویدئویی در سال‌های اخیر بیش از دیگر فرم‌های تولیدمحتوا مطرح شده است. این محتواهای ویدئویی به بخشی اساسی از برندینگ در رسانه‌های اجتماعی تبدیل شدند و براساس تحقیقات سایت رندرفورست(Renderforest)‌، محتوای ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی ۱۲۰۰‌درصد بیشتر از متن و تصاویر به اشتراک‌گذاشته می‌شوند.

۹۰‌درصد از بینندگان محتواهای ویدئویی معتقدند که با توجه به محتوای تولیدشده تصمیم می‌گیرند آیا محصولی را خریداری یا از خرید آن صرف‌نظر ‌کنند. بیشتر تیم‌های استارتاپی که فاقد امکانات تخصصی تولید فیلم هستند، نسبت به تولید محتواهای ویدئویی اظهار نگرانی می‌کنند.

تولید ویدئو با گوشی‌های هوشمند

محتوای ویدئویی

در حالی‌که این روزها با استفاده از گوشی‌های هوشمند و بدون نیاز به ابزارهای تخصصی ساخت فیلم هم می‌توان محتوای ویدئویی جذاب تولید کرد. با وجود اینکه اکثر مردم در ساخت محتوای ویدئویی درگیر تکنولوژی می‌شوند، حقیقت این است که ابزارهای تولید، اهمیت کمتری نسبت به ایده و اجرا دارند. شما با استفاده از یک تیم بازاریابی کوچک و بدون تجهیزات حرفه‌ای می‌توانید ایده‌های خیره‌کننده خود را خلق کنید.

برای بسیاری از کسانی که محتوای ویدئویی جدید تولید می‌کنند، ممکن است حتی ایده اولیه با ایده‌های موضوع می‌تواند ترسناک به نظر برسد، اما نگران نباشید، زمانی‌که شما محتواهایی را در وبلاگ خود تولید و منتشر کرده‌اید، می‌توانید از همان‌ مطالب ایده بگیرید و محتوای ویدئویی بسازید. به محبوب‌ترین پست‌های خود نگاه کنید تا ایده‌ای بهتر برای مخاطبان‌تان بسازید.

در ادامه بخوانید :

توجه به پست‌های وبلاگتان همچون یک نقشه راه به شما کمک می‌کند سلیقه مخاطب را آنالیز کنید. برخی سایت‌های اینترنتی و ابزارهای دیجیتالی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا محتوای سایت خود را بررسی کنید.

با بررسی داستان‌ها و ویدئوهای قبلی خود، می‌توانید قدم‌های بعدی را بهتر بردارید. پیشنهاد سرنا رایان(Serena Ryan) بازیگر انگلیسی برای تولید محتوای ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی ساخت فیلم‌هایی است که به تبلیغات و بازاریابی کمک می‌کند.

این بازیگر و اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی به مجله کارآفرین گفته است: «باید جامعه هدف مشخصی داشته باشیم و با آگاهی از برند، ایجاد روابط و ویدئوهایی تولید کنیم که به کمپین‌ تبلیغاتی و فروش‌مان کمک کند.»

با توجه به اهدافی که دارید، بهترین محتوای ویدئویی را در حدود یک یا ۲دقیقه تولید کنید

محتوای ویدئویی

شما می‌توانید ویدئوهای شبکه‌های اجتماعی خود را تنها با استفاده از گوشی هوشمندتان فیلمبرداری کنید، اما برای رسیدن به نتایج مناسب بهتر است از تجهیزات مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال، با بهره‌گیری از یک سه‌پایه محکم می‌توانید گوشی هوشمند خود را ثابت نگه دارید تا از پخش صدا و تصاویر لرزان اجتناب کنید.

نورپردازی در محتوای ویدئویی ارزشمند است و کیفیت تصویر را به طور چشمگیری بهبود می‌بخشد. زمانی‌که نورپردازی محتوای ویدئویی شما درست انجام شده باشد، ویرایش ویدئو نیز آسان‌تر می‌شود.

[bs-quote quote=”برای ایجاد محتوای ویدئویی مناسب شبکه‌های اجتماعی نیازی به خرید تجهیزات گران‌قیمت ندارید. حتی لازم نیست متخصص ویرایش فیلم باشید یا افراد حرفه‌ای را استخدام کنید” style=”style-2″ align=”left”][/bs-quote]

استفاده از نور طبیعی در تولید محتوای ویدئویی بهترین گزینه است. سعی کنید از سایه‌های شدید یا نور خورشید درخشان دوری کنید. اگر در مقابل دوربین صحبت می‌کنید، نورپردازی را طوری تنظیم کنید تا نور به صورت شما بتابد.

هنگامی که می‌خواهید محتوای ویدئویی تولید کنید، به محل فیلمبرداری توجه داشته باشید. انتخاب یک مکان مناسب می‌تواند تفاوت چشمگیری ایجاد کند. پس حواستان باشد چه لوکیشنی را برای تصویربرداری انتخاب می‌کنید.

اگر در حال فیلمبرداری از یک محصول هستید، بهتر است از پس‌زمینه‌های شلوغ دوری کنید. اگر قرار است در مقابل دوربین صحبت کنید، فاصله خود را با میکروفن دوربین حفظ و در صورت امکان از میکروفن‌هایی استفاده کنید که کمترین نویز را ایجاد می‌کنند.

با برنامه‌های ویرایش آشتی کنیم

زمانی‌که شما محتوای ویدئویی خود را تولید کردید و فیلمبرداری تمام شد، باید ویدئوی تولیدی‌تان را ویرایش کنید. بسیاری از عکاسان و تولیدکنندگان محتوای ویدئویی اعتقادی به ویرایش و کار با اپلیکیشن‌های ویرایش ندارند.

در حالی‌که با ویرایش می‌توانید کار خود را بهتر و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. خوشبختانه امروز‌ ویرایش دیگر به متخصصان تولید فیلم و تدوینگران محدود نمی‌شود. با گسترش تلفن‌های هوشمند و تولید ابزارهای ویرایش محتوا در تلفن‌های همراه، تولید محتوا جنبه‌ای عمومی یافته است.

به همین خاطر هم تولید‌کنندگان محتواهای ویدئویی می‌توانند با استفاده از تلفن همراه خود فیلم بگیرند و آن را ویرایش کنند. برنامه‌های کمکی ویدئو، عموما رایگان هستند و می‌توان به‌راحتی از آنها استفاده کرد. در مجموع این اپلیکیشن‌ها مترقی هستند و الگوهای کاربری آسانی را ارائه می‌کنند.

در این نرم‌افزارها می‌توان محتواها را ویرایش و فیلترهای مخصوصی را ‌روی آنها پیاده کرد. پلتفرم‌های مختلف رسانه اجتماعی، فرمت‌های مخصوص به خود را دارند به همین دلیل استفاده از برنامه‌های ویرایش اهمیت پیدا می‌کند؛ چرا‌که هر پلتفرمی اندازه‌های تصویر متفاوتی دارد و حداکثر طول فیلم‌های آنها با یکدیگر فرق دارد.

به عنوان مثال، حداکثر طول فیلم‌های اینستاگرام ۶۰‌ثانیه و قاب آن یک مربع ۱×۱ است، در حالی‌که می‌توانید در فیس‌بوک ویدئویی به مدت ۱۲۰‌دقیقه را ارسال کنید. البته ویدئوهای طولانی‌مدت در هیچ پلتفرمی توصیه نمی‌شود.

فرمت‌ها در پلتفرم‌های اجتماعی ساده به نظر می‌رسند اما همین فرمت‌ها اگر به‌درستی استفاده نشوند، تلاش‌های بازاریابی شما را از بین می‌برند. برای ایجاد محتوای ویدئویی مناسب شبکه‌های اجتماعی نیازی به خرید تجهیزات گران‌قیمت ندارید. حتی لازم نیست متخصص ویرایش فیلم باشید یا افراد حرفه‌ای را استخدام کنید.

با دنبال‌کردن این روش‌ها و بهره‌گیری از منابعی که به‌راحتی در اختیار شما قرار دارند، می‌توانید محتوای عالی و پویایی را با کمترین بودجه تولید کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.