تولید محتوای ویدئویی راحت‌تر از آنچه فکر می‌کنید

بدون پرداخت بودجه هنگفت، محتوا تولید کنید

1

شاید هر وقت بگویم که بیشتر گزارش‌های ثبت‌شده در شبکه‌های خبری CNBC ،‌BBC و کانال نیوز آسیا با یک گوشی هوشمند تصویربرداری شده است، باور نکنید، اما حقیقتی که وجود دارد این است که بیشتر محتوای ویدئویی این سایت‌های خبری از این طریق ثبت‌شده است.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توان بدون پرداخت بودجه هنگفت، محتوای ویدئویی تولید کرد. اگر شما هم مانند من با شنیدن نام تولید محتوای ویدئویی لرزه به اندامتان می‌ا‌فتد و تا به حال از ترس مسائلی مانند هزینه، تخصص و…، دست به تولید چنان محتوایی نزده‌اید، با ما همراه باشید.

عدم‌نیاز به تکنولوژی خاص و ویژه برای تولید ویدئو

اگر می‌خواهید برای سایت خود محتوای ویدئویی تولید کنید، نگران نباشید زیرا برای آن به تکنولوژی خاصی نیاز نخواهید داشت. شما اکنون دوربینی بسیار قدرتمند را در جیب خود دارید! بله درست حدس زدید، تلفن همراهتان می‌تواند نقش دوربین حرفه‌ای را برای شما بازی کند.

با ترکیب ۳ قانون طلایی تصویر پایدار، روشنایی خوب و صدایی خوب می‌توانید ویدئوی ثبت‌شده با تلفن همراه خود را از یک ویدئوی غیرحرفه‌ای و معمولی به یک ویدئو حرفه‌ای ارتقا دهید. برای تولید ویدئوی بهتر می‌توانید ‌روی لوازم جانبی نظیر سه‌پایه و یا چراغ‌های حلقه‌ای سرمایه‌گذاری کنید زیرا که بسیار ارزان و در دسترس نیز هستند.

در ادامه بخوانید :

با یک گوشی هوشمند یا همان اسمارت‌فون به همراه یک Mini Kit جدید و خوب می‌توان به تولید محتوای ویدئویی پرداخت زیرا کار با این لوازم از کار با دوربین‌های حرفه‌ای و سه‌پایه‌های بزرگ راحت‌تر است.

با کمک این تجهیزات این امکان برای شما فراهم خواهد بود که از نور کاملا طبیعی نیز لذت ببرید؛ به همین دلیل است که در ساعت ۵ بعدازظهر یک روز آفتابی افراد زیادی را گوشی به دست در حال تعقیب غروب آفتاب خواهید دید.

عدم نیاز به استخدام یک فرد متخصص برای تولید محتوای ویدئویی

تولید محتوای ویدئویی

برای تولید محتوا و ثبت ویدئوی خوب نیاز به استخدام یک فرد خاص ندارید. شما می‌توانید در بین همکاران خود پرس‌وجویی داشته باشید و شخصی را که به هدایت این پروژه علاقه‌مند است، بیابید. حتی ممکن است چند استعداد پنهانی را در تیم خود پیدا کنید.

نیازی نیست که مسئولیت تولید محتوای ویدئویی فقط به عهده یک نفر گذاشته شود. می‌توانید هرماه یک نفر را برای تولید محتوا انتخاب کنید و یا مسئولیت هر پروژه را به یک نفر بسپارید تا هر نفر از اعضای تیم فرصتی برای جلب رضایت خود پیدا کنند. در نظر گرفتن پاداش برای تولید ویدئویی خاص علاوه بر به نمایش گذاشتن مهارت‌های ویدئویی بازخورد مثبتی را نیز در فرد به وجود می‌آورد.

عدم نیاز به سفر به مناطق عجیب‌وغریب برای ثبت یک شات کامل ویدئویی

تولید محتوای ویدئویی

در نظر داشته باشید که برای ضبط و تولید یک محتوای ویدئویی نیازی نیست که به مکان‌های عجیب‌وغریب و دور سفر کنید اگرچه نباید در دفتر کار هم بمانید. بهتر است محله و شهر خود را به‌خوبی جست‌وجو کرده و آن را از جوانب مختلف موردبررسی قرار دهید و توجه کنید که چه مکان‌های خاصی می‌توانند احساس یا خلق‌وخوی هنری شما را تحریک کنند.

مشاهده چندین نمایش با عناصر مختلف و چندین فیلم از سایت‌های متفاوت برای حفظ چیزهای جالب، می‌تواند در تولید ویدئو به شما کمک کند. این ترفند همچنین فرصتی جهت ایجاد خلاقیت با فرمت‌های مختلف برای شما فراهم می‌سازد.

انیمیشن، توقف حرکت با تخته کات، یا حتی صفحه‌نمایش سبز و ترکیب ویدئوهای موجود می‌تواند در تولید محتوایی متفاوت به شما کمک کند. بنابراین اگر در حال ضبط ویدئو و یا تولید محتوا هستید بدانید که این امکانات بی‌پایان هستند.

آگاهی از چگونگی مصرف محتوای ویدئویی توسط مخاطبان

تولید محتوای ویدئویی

یکی از نکاتی که زمان تولید محتوای ویدئویی باید موردتوجه قرار دهید، این است که بدانید مخاطبان شما کجا و چگونه از این محتوای ویدئویی استفاده می‌کنند. شما باید به مخاطبان خود گوش دهید و در مورد مخاطبانتان مواردی را یاد بگیرید و بهتر است هرچه زودتر این کار را انجام دهید.

در ادامه بخوانید :

ممکن است ایده‌ای عالی برای تولید یک موزیک ویدئو داشته باشید اما مخاطبان شما زمان کافی برای دیدن یک ویدئوی ۳ دقیقه‌ای را نداشته باشند و ترجیح ‌دهند که کلیپ‌های ۳۰ ثانیه‌ای را تماشا کنند. Nas Daily مثال خوبی از این مورد است.

او ابتدا در فیسبوک پست می‌گذاشت، لذا در مدت‌زمان کوتاهی که مخاطبان صفحات خود را مرور می‌کردند، پیام وی توجه آنها را به خود جلب می‌کرد. بنابراین فهمید که باید مدت‌زمان ویدئوهای خود را با توجه به مدت‌زمان نگرش مخاطبان به یک ویدئو کاهش دهد. شعار معروف او این بود «این فقط یک دقیقه است، فردا آن را ببینید».

۱ دیدگاه
  1. علیرضا می‌گوید

    سلام
    راجع به مینی کیت جدیدی که توی پست فرمودید توضیح بیشتری میدید که چه چیزی هست.
    ممنون

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.