آموزش مجازی پیانو

1

اسـتــارت‌آپ پیــانوآموز به نشانی pianoamooz.ir  توسط دو خواهر با نام‌های نغمه و ندا خادمیان بنیانگذاری شده است. نغمه ۳۷ ساله است و در رشته مهندسی الکترونیک تحصیل کرده ‌و فوق‌لیسانس MBA دارد و به‌تازگی با رتبه ۶ در آزمون سراسرى دکتراى مدیریت پذیرفته شده است.

ندا نیز فوق‌لیسانس MBA از دانشگاه Lulea دارد. نغمه می‌گوید: «ما از کودکى نوازندگى پیانو را نزد اساتید برجسته‌اى آموزش دیدیم و حدودا ۱۵ سال سابقه تدریس پیانو داشتیم. در طول این سال‌ها در کنار آموزش پیانو، من و خواهرم شغل‌هاى دیگرى هم تجربه کردیم. من تجربه چند سال کار در یک کارخانه مرتبط با رشته دوره لیسانسم را داشتم و ندا نیز طراح و دکوراتور داخلى است.

در طول این سال‌ها عکس‌العمل اکثر کسانی که متوجه می‌شدند ما پیانو می‌نوازیم، این بود که ما هم عاشق این ساز هستیم و نواختن چند آهنگ با پیانو، همیشه یکی از آرزوهایشان بود. از طرف دیگر شاهد بودیم که افراد زیادى به نواختن پیانو علاقه‌مند هستند ولى به استاد خوب دسترسی ندارند‌ یا پرداخت هزینه‌هاى زیاد براى یادگیرى برایشان مقدور نیست، همچنین اختصاص زمان معین و وجود ترافیک و مشکلات رفت‌و‌آمد مانع پیشرفت آنها شده است.

بر همین اساس بعد از پایان دوره فوق‌لیسانس با پیش‌زمینه‌اى که در آموزش موسیقی و علاقه شدید به تدریس داشتیم و دانش مدیریتى که در این مدت کسب کرده بودیم، به فکر راهکارهای جایگزین در جهت تحقق آرزوی این افراد بودیم و در نهایت توانستیم با کمک تکنولوژی و در بستر اینترنت، پیانوآموز را لانچ کنیم.»

فعالیت‌های پیانوآموز

پیانوآموز یک آموزشگاه غیرحضورى پیانوست که در آن آموزش‌هاى گام به گام با توضیحات قابل فهم به مخاطبان ارائه می‌شود و تا زمانى که هنرجو درس را یاد بگیرد، همراه آنان است. هدف اصلی در پیانوآموز فروش نبوده و زمان و تجربه و انرژى زیادى در این کار گذاشته شده تا فیلم‌های آموزش‌های موثر ارائه شود.

پیانو‌آموز از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است؛ بخش مقدماتى که آموزش الفباى موسیقى است که دانستن آنها برای نواختن کلیه سازها ضروری است. در ادامه درس‌هاى اصلى در ۳ سطح ابتدایی، متوسط و پیشرفته طبقه‌بندی شده‌اند به طورى که بعد از دوره پیشرفته، هنرجویان می‌توانند آهنگ‌هاى انتخابی خود را بنوازند.

درس‌ها شامل آموزش‌هاى مکمل مانند اتود و تمرین‌هاى افزایش سرعت و قدرت‌ و نکات تئورى موسیقى شامل آکورد و گام و غیره است. کاربران می‌توانند از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن پیانوآموز ثبت‌نام کنند. بعد از ثبت‌نام، فیلم و جزوات آموزشی در اختیارشان قرار می‌گیرد تا بتوانند تمرینات خود را انجام بدهند. به همین ترتیب آموزش‌ها ادامه پیدا می‌کند و هنرجو در هر جلسه یک نکته جدید یاد می‌گیرد.

درس‌ها هم به‌تدریج سخت‌تر می‌شوند تا از مرحله مقدماتی به پیشرفته برسد و در نهایت هنرجویان می‌توانند بر تمام نکات نت‌خوانی مسلط شوند. درحال حاضر هزینه‌ها تقریبا نصف هزینه یک جلسه حضوری در آموزشگاه موسیقی است ولی حجم مطالب آموزش مجازی  در هر جلسه بیشتر از آموزش حضوری است.

پیانوآموز از ابتداى سال۹۵ کار خود را شروع کرده و به‌تدریج برنامه‌ریزى و تولید درس‌ها تکمیل شده و از اواخر سال ۹۵ شروع به پذیرش هنرجو کرده است. نغمه می‌گوید استقبال فراتر از انتظار آنها بوده و هنرجویان زیادی از خدمات در سطوح مختلف استفاده کردند‌ و اکثرا به صورت word of mouth آنها را پیدا کرده‌اند.

۱ دیدگاه
  1. z.akbari می‌گوید

    من دو ماه پیش با این نرم افزار آشنا شدم و ثبت نام کردم .واقعا از شیوه تدریس و آموزش های جامع و عالیشون راضی هستم
    الان سطح ابتدایی رو دارم میگذرونم و قصد دارم تا آخر سطح پیشرفته با همین شیوه جلو برم
    واقعا از این دو خواهر عزیز ممنونم که با اخلاق عالیشون و تشویق و انگیزه ای که بهم میدن منو به آرزوی بزرگم که نواختن پیانوست رسوندن

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.