مراقبت بعد از عمل با اینترنت اشیا

0

اکثر ما در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته‌ایم. همگی پس از عمل دوران ریکاوری و سپس ترخیص را پشت سر گذاشته‌ایم، اما تعداد زیادی از ما نمی‌دانیم که ۲۰ درصد از این بیماران که جراحی می‌شوند دوباره ظرف ۳۰ روز از ترخیص در بیمارستان پذیرش می‌شوند.

پذیرش مجدد نه‌تنها بیماران، پزشکان‌ و پرسنل بیمارستان را خسته می‌کند، میلیاردها دلار هر سال برای این صنعت هزینه دارد. اگر ما زمان و پول زیادی را صرف مراقبت از بیمار در بیمارستان کنیم، چرا به فکر ارائه همین سطح از مراقبت در دوران ریکاوری و زمانی که بیمار به خانه می‌رود، نیستیم تا این ۲۰ درصد را کاهش دهیم؟

خوشبختانه نرخ بالای پذیرش مجدد مشکلی است که دستگاه‌های اینترنت اشیا و متصل می‌توانند آنها را حل کنند. در اینجا قصد داریم به راهکار اصلی برای کاهش نرخ پذیرش مجدد بیمار در بیمارستان و کارآمدتر و در دسترس‌تر‌کردن دارو و مراقبت برای بیماران بپردازیم.

یکی از مولفه‌های اصلی مراقبت از بیمار دستگاه‌های پوشیدنی هستند که به متخصصان مراقبت بهداشتی امکان می‌دهند تا بدون نیاز به حضور فیزیکی بیمار در مطب پزشک، بتوانند بیماران را معاینه کرده و مشکلات آنها را تشخیص دهند.

اگر از این دستگاه‌های پوشیدنی به‌درستی استفاده شود، این دستگاه‌ها می‌توانند از راه دور علائم و عناصر حیاتی بیمار را تشخیص دهند. مراقبت از بیمار از راه دور می‌تواند به اندازه یک سیستم هشدار اولیه برای جلوگیری از بروز مشکلات پزشکی که منجر به پذیرش مجدد بیمار در بیمارستان می‌شوند، کارآمد باشد.

یکی از نمونه‌های فوق‌العاده دستگاه‌های نظارت بر بیمار از راه دور (RPM) که به کاهش پذیرش مجدد کمک می‌کند، نمایشگرهای دما هستند که به تشخیص زودهنگام عفونت‌ها کمک می‌کنند.

طبق یک تحقیق مشخص شد که عفونت یکی از علل اصلی پذیرش مجدد بیمار در بیمارستان است و منجر به درد، ناراحتی، بروز خطر‌ و هزینه برای بیمار و بیمارستان می‌شود اما تمام این مشکلات با راهکارهای نظارت بر بیمار از راه دور و مراقبت هوشمند امکان‌پذیر است. دستگاه‌های پوشیدنی نظارت بر بیمار از راه دور با انتقال داده از بیمار در خانه و انتقال داده دقیق پزشکی به یک پزشک یا پرستار در یک مکان دیگر کار می‌کند.

در کل، فناوری پوشیدنی پزشکی کارآمد و قابل اعتماد این توان را دارد که زمان انتظار در بیمارستان و هزینه‌های مراقبت بهداشتی را کاهش دهد و به بهبود سلامت عمومی بیماران در تمام سنین و شرایط کمک می‌کند. اگر نظارت بر بیمار از راه دور دنیای مراقبت بهداشتی را به خوبی تغییر دهد، چرا تمام بیمارستان‌ها و متخصصان پزشکی از مزیت این راهکار استفاده نمی‌کنند؟

نظارت بر بیمار از راه دور و از طریق فناوری اینترنت اشیا بسیار چالش‌برانگیز است زیرا این شیوه نیاز به پشتیبانی کارکنان پزشکی را حذف می‌کند. در شرایطی که بیمار مسئول رعایت تمام جزئیات طرح درمان است،‌ مشکلات مربوط به بیمار شناخته می‌شوند. دو چالش مهم این روش قابلیت پوشیده شدن و کیفیت داده است. چالش سوم نیز دسترسی به داده است.

تلفیق اینترنت اشیا و دستگاه‌های نظارت بر بیمار

یکی از ویژگی‌های مهم این روش مراقبت از بیمار با استفاده از فناوری اینترنت اشیا تضمین دسترسی به‌موقع به داده است. در خصوص نظارت بر عفونت بیمار، زمان بسیار اهمیت دارد و می‌تواند از پذیرش مجدد بیمار در بیمارستان جلوگیری کند. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در تضمین دسترسی به‌موقع به داده وجود یک شبکه قابل اطمینان است. در حالی‌که تمام مصرف‌کنندگان از یک شبکه خانگی برخوردار نیستند،‌ اکثر افراد تلفن همراه دارند.

اتصال شبکه سلولار آنقدر فراگیر شده ‌که می‌تواند از یک راهکار نظارت بر بیمار از راه دور در هر کجا در غرب حمایت کند. با در نظر گرفتن فراگیر‌شدن تلفن هوشمند و تبلت،‌ ارائه دسترسی در زمان واقعی به داده در دستگاه‌های پوشیدنی – صرف‌نظر از موقعیت مکانی متخصص مراقبت بهداشتی و نزدیک یا دور بودن او به بیمار – ساده شده است.

در نتیجه راهکارهای مبتنی بر تلفن هوشمند چالش‌های مربوط به خود را دارند. انواع دستگاه‌های موجود می‌توانند وابستگی کلی این راهکار را از نظر فضای ذخیره‌سازی، عملکرد و سایر معیارهای اصلی کاهش می‌دهد.

برای تسهیل در این روند، صنعت مربوطه اقداماتی را انجام می‌دهد تا مشکل اتصال را برطرف کند. در حال حاضر این صنعت یک تلفن در اختیار بیمار قرار می‌دهد یا مدیریت داده را بهینه‌سازی می‌کند تا حجم ترافیک را محدود کند. سایر شرکت‌های نوآورانه به دنبال دستگاه‌های شبکه تخصصی برای مدیریت و انتقال داده مراقبت بهداشتی هستند.

برای اینکه فناوری اینترنت اشیا بتواند نشان دهد که برای مراقبت بهداشتی کارآمد است، باید هم در هزینه صرفه‌جویی کند و هم نتیجه مراقبت از بیمار را بهبود بخشد. اما پیشرفت‌ها نشان می‌دهند که این فناوری نه‌تنها هزینه و تعداد ویزیت بهداشتی غیر‌ضروری را کاهش می‌دهد، بلکه به طور چشمگیری مراقبت پیشگیرانه را تقویت می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.