استارتاپ‌های فین تک و رؤیای اوبر شدن

اگر به فروش محصول‌تان فکر نکرده‌اید بهتر است شکست را بپذیرید

0

نباید تولید یک محصول اقتصادی را ساده گرفت. شما به تحلیل و تحقیق احتیاج دارید. اگر درک درستی از چشم‌انداز آینده محصول خود ندارید یا قصدتان حل مشکلات نیست، مدتی صبر کنید تا به منابع مالی‌تان آسیب نزنید.

فین تک به‌سرعت در حال توسعه است و راهش را در صنایع مختلف باز کرده. استارتاپ‌ها به‌ندرت منابع مالی خود را تضمین می‌کنند، زیرا ساخت ایده‌های نو همواره مشکل‌آفرین بوده است. با این حال، بسیاری از استارتاپ‌های سنتی پس از ورود استارتاپ‌های فین تک و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های اقتصادی خلاق، فین تک را مفید ارزیابی کردند. استارتاپ‌های فین تک دلایل مختلفی برای فعالیت دارند.

با این حال، نتیجه دلخواهشان عموما یکی است؛ آنها در راستای ایجاد برنامه‌ای بهتر برای موفقیت با شما همکاری می‌کنند. با این حال، گاه استارتاپ‌های فین‌تک اشتباه‌های بزرگی مرتکب شده‌اند و شرکت‌های قدرتمندی چون اوبر، اسلک و ستلد از آنها دوری کرده‌اند، چراکه ایده‌پردازی مناسب مترادف با موفقیت نیست.

شاید تعجب‌آور به نظر برسد، اما بسیاری از استارتاپ‌های سنتی در حال تغییر سیستم اقتصادی خود هستند و در این مسیر به برنامه‌های مالی مبتکرانه نیاز دارند. گاه فعالان اقتصادی سنتی برنامه‌های خلاق مالی را از بانک‌های فناوری اطلاعات دریافت می‌کنند.

نباید تولید یک محصول اقتصادی را ساده گرفت. شما به تحلیل و تحقیق احتیاج دارید. اگر درک درستی از چشم‌انداز آینده محصول خود ندارید یا قصدتان حل مشکلات نیست، مدتی صبر کنید تا به منابع مالی‌تان آسیب نزنید.

از عوامل موفقیت شرکت‌های فین تک شریک مناسب است، زیرا اگر اهداف و رؤیاهای شریک‌تان شبیه شما باشد، در مسیر رسیدن به هدف رهایتان نمی‌کند

اما اگر به دنبال تولید محصولی برای حل مشکلات مالی هستید، بانک‌ها و رقابت‌های سنتی را تحلیل و بررسی کنید. به علاوه، پول خود را صرف شرکت در کنفرانس‌های فین تک [در سراسر دنیا] کنید. آرزوی استارتاپ‌های فین تک این است که اوبر یا ونمویِ بعدی شوند.

با خود صادق باشید؛ مهم نیست کار شما چقدر نوآورانه است؛ محصول شما به خودی خود فروش نمی‌رود. بازاریابی و فروش جنبه تزئینی ندارند و فوق‌العاده مهم‌اند. اگر به فروش محصولتان فکر نکرده‌اید بهتر است شکست را بپذیرید، زیرا یکی از بخش‌های حیاتی کار شما استخدام متخصصان و کارمندان بازاریابی و فروش است. موفقیت هر استارتاپی به دیده‌شدنش بستگی دارد. زمانی که وب‌سایت یا اپلیکیشن فین تک شما فروخته و دیده شود، اعتبار به دست می‌آورید و این اعتبار کلید معاملات بزرگ است.

به یاد داشته باشید که وب‌سایت شما فروشگاه شماست و هر وب‌سایتی باید بر پایه معرفی محصولات، بازاریابی و فروش و ابزارهای رسانه‌ای استوار باشد. اگر استارتاپ های موفق شما در مراحل اولیه دچار غرور کاذب نشود و در مراحل ابتدایی کار موفق باشید، آینده شما تضمین نخواهد شد و اگر استارتاپ مالی خود را با تصور موفقیت توسعه ندهید، در انتها شکست منتظر شماست.

غرور مشکل اصلی اکوسیستم استارتاپی است. بسیاری از کارآفرینانی که سرمایه خود را افزایش داده و توجه بازار را جلب کرده‌اند محصولات بعدیشان را بدون دریافت حتی یک دلار می‌فروشند. این در اکوسیستم استارتاپی اشتباه رایجی است.

از طرفی، اکوسیستم فین تک همچون تالاری است که صدا در آن پخش می‌شود و استارتاپ‌های مختلف ایده‌های ثابت‌نشده‌شان را در آن فریاد می‌زنند. دلیل اهمیت فروتنی در اکوسیستم نیز همین غیرقابل‌اثبات‌بودن ایده‌هاست. استارتاپ‌های فین تک در موارد نادری کار خود را با موفقیت شروع و مشکلات اقتصادی مردم را حل کردند.

از دیگر عوامل موفقیت شرکت‌های فین تک شریک مناسب است، زیرا اگر اهداف و رؤیاهای فردی که در کنارتان است به افکار و آرزوهای شما شباهت داشته باشد، در مسیر رسیدن به هدف رهایتان نمی‌کند. مطالعه در زمینه محیط تجاری کار سخت و دشواری است، چون شما به مطالعات اقتصادی و حقوقی نیاز دارید‌ولی نباید از یاد ببرید که مطالعه در حوزه فین تک با دیگر کسب‌وکارها تفاوت‌هایی دارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.