دابل‌کلیک آنچه را مشتری می‌خواهد، تبلیغ می‌کند

0

نام موتور جست‌وجوگر گوگل تقریبا نامی شناخته‌شده در بین تمام مردم جهان است و طبیعتا گستردگی این وب‌سایت جست‌وجوگر، فرصت‌های تبلیغاتی آنلاین زیادی را در اختیار آن قرار می‌دهد و شرکت گوگل نیز به خوبی از این فرصت‌ها استفاده می‌کند. در این میان آژانس‌های تبلیغاتی متعددی مانند ادسنس، دابل‌کلیک، ادروردز و… هستند که برای این شرکت کار می‌کنند. در این گزارش به روند تبلیغاتی آژانس دابل‌کلیک به عنوان یکی از آژانس‌های تبلیغاتی معتبر اینترنتی در جهان می‌پردازیم که در سال‌های اخیر توسط شرکت گوگل خریداری شده و در حال حاضر یکی از مهم‌ترین منابع کسب درآمد این شرکت محسوب می‌شود.

دابل‌کلیلک (Doubleclick)  در سال ۱۹۹۵ به‌عنوان یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده نرم‌افزاهای خدمات اینترنتی تأسیس شد و توجه بسیاری از شرکت‌ها و تولیدکنندگان را به خود جلب کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۷ توسط گوگل به قیمت ۳.۱ میلیارد دلار خریداری شد. طبق نظر کارشناسان اقتصادی، این معامله بزرگ‌ترین خرید تاریخ گوگل به شمار می‌رفت. در حال حاضر نیز دابل‌کلیک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آژانس‌های تبلیغات دیجیتال شناخته می‌شود.

هدفگیری مشتری، به‌عنوان اصلی‌ترین روش دابل‌کلیک محسوب می‌شود؛ به این معنا که با شناخت بیشتر کاربران اینترنتی و با توجه به نوع حضور آن‌ها در اینترنت، پنجره‌های کوچک تبلیغاتی خاصی را برای آن‌ها به نمایش درمی‌آورد؛ به‌عنوان مثال در یک وب‌سایت که مربوط به لوازم ورزشی است، نرم‌افزاهای دیجیتالی دابل‌کلیک بیشتر به تبلیغات محصولات ورزشی می‌پردازد. این شیوه هوشمند از تبلیغات اینترنتی، یکی از نقاط عطف دابل‌کلیک محسوب می‌شود که موفقیت‌های چشمگیری را برای تولیدکنندگان و شرکت‌ها در پی داشته است. همچنین نرم‌افزاهای طراحی‌شده در این آژانس تبلیغاتی به‌گونه‌ای است که از نوع حضور کاربران اینترنتی و نظراتی که ارائه می‌دهند، می‌تواند کاربرانی را که دارای پتانسیل اصلی خرید هستند، شناسایی کرده و روند تبلیغات خود را بر روی آن‌ها متمرکز کند.

روش مذکور باعث می‌شود که تبلیغات انجام‌شده، هدفمندتر صورت بگیرد و در نهایت امکان خرید را توسط مشتری افزایش دهد. گروه تبلیغاتی دابل‌کلیک با قرار دادن تبلیغات در کنار محتوای مناسب آن‌ها که ارتباط نزدیکی با تبلیغات مذکور دارد، مشتریانی را به سوی خود جلب می‌کند که خواهان واقعی آن محصولات هستند و همین شیوه نیز در نهایت باعث تأثیرگذاری بیشتر پنجره‌های تبلیغاتی شده و کاربران را به باز کردن این پنجره‌ها و دیدن محتوای تبلیغاتی آن‌ها، بیشتر ترغیب می‌کند. همچنین گروه تبلیغاتی دابل‌کلیک با پیگیری روند حضور کاربران در وب‌سایت‌های مختلف اینترنتی، نوع علایق آن‌ها را به نحو بهتری مشخص کرده و مطابق با نتایج به‌دست‌آمده، به تبلیغات خود جهت می‌دهد؛ مثلا با در نظر گرفتن تعداد کلیک‌هایی که کاربران در وب‌سایت مذکور داشتند، به تجزیه‌وتحلیل رفتار کاربران پرداخته و در نهایت با توجه به نتایج به‌دست‌آمده، روند تبلیغاتی خود را پی می‌ریزد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.