خودت را به درودیوار بزن و اوج بگیر!

0

نوشابه‌های گازدار همیشه به عنوان یکی از نوشیدنی‌های موردعلاقه مردم جهان محسوب می‌شوند که حتی در فصول سرد سال نیز طرفداران زیادی دارند. این نوشیدنی‌های خنک و گازدار خصوصا در بین جوانان طرفداران زیادی داشته و بر همین اساس نیز یکی از کمپین‌های جدید تبلیغاتی که برند پپسی به‌عنوان یکی از نام‌های تجاری شناخته‌شده صنعت نوشابه‌سازی در جهان‌ به راه انداخته است، عمدتا جوانان را به عنوان مخاطب اصلی پیام خود در نظر می‌گیرد. 

تبلیغ مذکور که یک آگهی چاپی است، عکس‌هایی از ورزش‌های انفرادی جوانان مانند پارکور و اسکیت‌سواری را در زیر نور خورشید نشان می‌دهد که حرکات انعطاف‌پذیر و زیبایی را به نمایش می‌گذارند؛ هنگامی که این ورزش‌ها در کنار نام تجاری پپسی دیده می‌شوند، به طور ناخودآگاه مفاهیمی مانند سرزندگی، جوانی و سلامتی را به ذهن مخاطب تداعی می‌کنند، ضمن اینکه جوانان علاقه‌مند به این ورزش‌ها را نیز با نام تجاری پپسی بیشتر آشنا کرده و به نوعی ورزش‌های اینچنینی را با نام این نوشیدنی همراه می‌کند. این کمپین که توسط آژانس بازاریابی BBDO راه‌اندازی شده است، در قالب سه تصویر متفاوت ارائه‌شده که در همه آنها مفاهیمی مانند جوانی و سلامتی برجسته می‌شوند.

از آنجایی که هر پیام تبلیغاتی چاپی مفاهیم خاصی را منتقل می‌کند، باید گفت در تبلیغاتی که به شیوه چاپی و در قالب عکس و تصویر ارائه می‌شوند، سادگی و خلوت‌بودن فضای عکس می‌تواند به انتقال مفهوم مورد نظر کمک کند. در تبلیغ مذکور نیز با عکس‌هایی ساده روبه‌رو هستیم که تصویری از یک نوجوان را در حال ورزش‌های آکروباتیک نشان می‌دهد و پس‌زمینه این عکس‌ها نیز عموما فضایی از سطح راه‌پله‌ها و پشت‌بام‌ها در کنار نمایی از آسمان است؛ در واقع این تبلیغ در عین حال که مفاهیمی مانند ورزش و جوانی را در کنار برند پپسی قرار می‌دهد، با نشان‌دادن آسمان نیز اوج‌گرفتن و بالا‌رفتن را به ذهن متبادر می‌کند، همچنین انرژی‌زا بودن و قدرت بخشیدن این نوشابه‌ها نیز بخش نهفته دیگری است که در پیام این عکس‌ها مشاهده می‌شود، به این معنا که به مخاطب اینطور القا می‌شود که آنچه به شما قدرت انجام دادن این حرکات نمایشی را می‌دهد، نوشابه پپسی است. بر این اساس می‌توان گفت یک تبلیغ موفق چاپی باید بتواند در عین ساده‌بودن، مفاهیم متعدد و تأثیرگذاری را به صورت غیرمستقیم به مخاطب خود ارائه کند و تبلیغ مذکور نیز به عنوان یک نمونه موفقی از این روش معرفی شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.