حذف اندازه‌گیری ضربان قلب از ترازوی هوشمند نوکیا

0

نوکیا می‌گوید که این قابلیت به یک درجه دیگری از تاییدیه قانونی نیاز دارد و نمی‌توان بدون اخذ این تاییدیه، چنین قابلیت حساسی را در یک ترازوی هوشمند ارائه داد

ترازوی هوشمند نوکیا در این راستا همواره گزینه‌های جالبی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. برای مثال، هر بار که کاربر خود را وزن می‌کند، ترازو داده‌ها را در اپلیکیشن خود ثبت کرده و آنها را مقایسه می‌کند. سپس یک روند از وزن کاربر را به نمایش می‌گذارد.وقتی ما فناوری را خریداری می‌کنیم، انتظاراتی داریم که باید برآورده شود. با دستگاه‌های برقی متصل، ما انتظار داریم که قابلیت‌های جدید و پیشرفته‌ای را دریافت کنیم.

به علاوه این ترازو چربی بدن، توده عضلات، آب بدن و شاخص توده بدن را نشان می‌دهد. این ترازوی هوشمند ضربان قلب و نوسان در شدت ضربان را که به سلامت قلب مربوط می‌شود، از طریق اندازه‌گیری سرعت جریان خون در رگ‌ها مشخص می‌کند. اما نوکیا این مولفه را اخیرا حذف کرده است. علت این حذف، منطقی به نظر می‌رسد.

توجیه قانونی

نوکیا می‌گوید که معتقد است این قابلیت به یک درجه دیگری از تاییدیه قانونی نیاز دارد و نمی‌توان بدون اخذ این تاییدیه، چنین قابلیت حساسی را در یک ترازوی هوشمند ارائه داد.

باید گفت که قابلیت اندازه‌گیری نوسان شدت ضربان قلب به خوبی کار نمی‌کرد، زیرا اگر شما در یک مکان نامناسب ایستاده بودید یا پای خود را تکان می‌دادید، دستگاه آن را ضبط نمی‌کرد، اما به هر حال قابلیتی بود که ممکن است توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

استقبال ضعیف

البته، نوکیا باید به مقررات و قوانین بهداشتی نیز پایبند باشد‌ و تا‌کنون تصمیمی نگرفته است مبنی بر اینکه در صورت رعایت این مقررات چنین قابلیتی را دوباره به دستگاه خود برگرداند. این دستگاه جدید نوکیا در مقایسه با دستگاه قبلی که وارد بازار کرده بود، کمتر مورد استقبال قرار گرفت و دلیل آن نیز قابلیت اندازه‌گیری نوسان شدت ضربان قلب بود زیرا این قابلیت یک وجه تمایز برای این دستگاه به شمار می‌رفت.

در واقع، نوکیا ترازوی هوشمند متصل دیگری را نیز تولید کرده است که قابلیت‌های زیادی دارند (به غیر از اندازه‌گیری ضربان قلب یا تحلیل ترکیب بدن). نوکیا اخیرا به کاربران خود یک کوپن ۳۰ دلاری پیشنهاد کرده ‌تا بتوانند از آن در سایت خرید کنند، به علاوه گزینه استرداد وجه در صورت بازگرداندن ترازو را نیز اضافه کرده است.

با وجود کاستی‌هایی که این ترازوهای هوشمند دارند، ترازوهای نوکیا و سایر محصولات هوشمند این شرکت در حوزه بهداشت و سلامت اعم از ساعت هوشمند، نمایشگر فشار خون، دماسنج و یک دوربین امنیت خانگی، از جمله محصولات متصل مهم هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.