ایموگراف؛ دسترسی نامحدود به منابع گرافیکی

0

ایموگراف، پایگاه داده‌ای است که به صورت مستمر مجموعه‌ای از فایل‌های گرافیکی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد

ایموگراف استارتاپ خدمات آنلاین گرافیکی به نشانی imograph.com‌ توسط علی محمدی‌خواه و محمدجواد تقی‌زاده بنیانگذاری شده است.

بنیانگذاران ایموگراف علی کارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی اصفهان و ارشد اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی دارد و ۳۶ ساله است. محمدجواد ۳۱ ساله است و لیسانس مهندسی مکانیک دارد. سینا کشاورز رهبر نیز که ۲۶ ساله است و خودآموخته در زمینه گرافیک و طراحی است، در ادامه راه به تیم اضافه شده است.

ایموگراف مجموعه‌ای از فایل‌های گرافیکی است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد

ایده شروع ایموگراف

علی هم‌‎بنیانگذار ایموگراف می‌گوید: من در یک شرکت مهندسی و مشاوره سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کردم. شروع ایده ایموگراف از آنجایی بود که پروژه‌ای از یکی از شرکت‌های مخابراتی به من پیشنهاد شد و من مجبور شدم از فضای شرکتی که در آن کار می‌کردم، به‌تدریج فاصله بگیرم.

بعد از مدت‌ها احساس کردم ورود به حوزه‌هایی مثل وب‌سایت یا اپلیکیشن که مورد علاقه شخصی خودم است، می‌تواند آینده هیجان‌انگیزتری برای من به وجود آورد‌. بنابراین با دوستانم تصمیم گرفتیم که استارتاپ ایموگراف را راه بیندازیم.

ایموگراف چه خدمتی ارائه می‌دهد؟

استارتاپ ایموگراف، پایگاه داده‌ای است که به صورت مستمر اطلاعات مورد نیاز کاربر را به‌روز‌رسانی کرده و نیازهای آنها را مدنظر قرار می‌دهد.

به عبارت بهتر، ایموگراف مجموعه‌ای از فایل‌های گرافیکی است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در واقع، کاربران در ایموگراف می‌توانند از بین صدها فایل کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ، طرح اینستاگرامی و حتی آیکون، طرحی را انتخاب و حتی پس از ورود اطلاعات خود در نرم‌افزارهای مرتبط، اقدام به چاپ کنند.

ایموگراف، تعداد زیادی ایده از جاهای مختلف را جمع‌آوری کرده تا طراحان از ایده‌های موجود استفاده کنند ‌یا کاربران غیرحرفه‌ای سریع‌تر به خواسته خود برسند. البته در آینده برخی فایل‌های بسیار خاص در ایموگراف به صورت پولی ارائه خواهد شد‌.

همچنین خدمات آنلاین گرافیکی نیز از مهم‌ترین اهداف ما است که به‌زودی فاز اول کار ارائه خواهد شد.

شیوه درآمدزایی ایموگراف

ایموگراف از سال  ۹۴ فعالیت خود را با سرمایه حدود ۱۵ میلیون تومان آغاز کرده است. شیوه درآمدزایی ایموگراف از طریق پروژه‌های گرافیکی است که از طرق مختلف به دست می‌آورد.

اخیرا اقدام به چاپ طرح‌های گرافیکی در قالب استیکر نیز کرده‌اند. این طرح‌ها با برند کاربن استیکر به بازار ارائه شده و مورد استقبال قرار گرفته و البته درآمد قابل قبولی هم ایجاد کرده است.

البته هنوز برنامه درآمدزایی از طریق فروش فایل در ایموگراف وجود ندارد و هدف تیم گسترش فایل‌های گرافیکی رایگان است.

تبلیغات ایموگراف

علی می‌گوید: برای معرفی مجموعه در وب‌سایت‌های مختلف گاهی در فروم‌ها مشارکت می‌کردیم. اما بعدها با توجه به گسترش بسیار زیاد شبکه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتیم در این زمینه نیز فعالیت کنیم و معرفی خود را از این طریق پیگیری کنیم.

اینستاگرام، تلگرام، توییتر و حتی لینکدین شبکه‌های مهمی بودند که باید در آنها فعالیت می‌کردیم اما فکر می‌کنم در این زمینه موفقیت زیادی کسب نکردیم و حداقل خودمان از عملکرد خود راضی نبودیم.برای این بخش هم فکر می‌کنم در ماه‌های آتی اتفاقات خوبی رخ دهد.

چالش‌های ایموگراف

در ایموگراف دو تا چالش اصلی داشتیم که یکی از آنها عمومی است و مربوط به فضای جامعه ماست ولی دومی مختص برخی گروه‌هاست.

مشکل اولی که در ایموگراف داشتیم مسئله کار گروهی بود. ما تقریبا کار گروهی انجام نداده بودیم و اصولا در کشور ما از دوران کودکی آموزش‌هایی در این زمینه ارائه نمی‌شود. بنابراین اختلاف نظر و در نتیجه جر و بحث و اصطکاک در گروه بسیار بالا بود. همین موضوع باعث شد که تجربه‌های ناموفق کار گروهی بسیار زیادی در ایموگراف داشته باشیم.

چالش دوم ما، وجود ایده‌های متعدد و عدم تمرکز برای پیاده‌سازی یک ایده خاص بود. اما متوجه شدیم باید دامنه فعالیت خود را در ایموگراف محدود و ایده‌ها را برای ماه‌ها یا سال‌های آتی نگه داریم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.