اندازه‌گیری قند خون برای بیماران دیابتی راحت‌تر می‌شود

0

یکی از پزشکان آمریکایی، پزشکی سنتی را با فناوری تلفن همراه ترکیب کرده ‌تا یک دستگاه جدید بسازد که می‌تواند اندازه‌گیری قند خون برای بیماران دیابتی را آسان‌تر کند.

یکی از پزشکان آمریکایی، پزشکی سنتی را با فناوری تلفن همراه ترکیب کرده ‌تا یک دستگاه جدید بسازد که می‌تواند اندازه‌گیری قند خون برای بیماران دیابتی را آسان‌تر کند.

دکتر احمد حیدر، استادیار مهندسی بیوشیمی در دانشگاه مک‌گیل، این دستگاه را ‌روی جمعی از کودکان مبتلا به دیابت آزمایش کرده است.

او می‌گوید: «در عرض یک ماه و نیم، ما می‌توانیم ۵۰ گروه را آزمایش کنیم در صورتی‌که آزمایش همین تعداد از افراد در بیمارستان حدود ۲سال طول می‌کشد.»

دستگاه دکتر حیدر برای اندازه‌گیری قند خون برای بیماران دیابتی یک پمپ انسولین است که با یک اپلیکیشن دیجیتالی روی تلفن همراه جفت‌سازی می‌شود و هر ۱۰ دقیقه یک‌بار قند خون را اندازه‌ می‌گیرد.

براساس خوانش‌ها، یک الگوریتم مقدار انسولین مورد نیاز برای متعادل‌سازی میزان گلوکز در خون را مشخص می‌کند‌ و انسولین به طور خودکار وارد جریان خون می‌شود.

دستگاه اندازه‌گیری قند خون برای بیماران دیابتی که کاملا از طریق تلفن کنترل می‌شود، نیاز به سوزن‌زدن به انگشت یا تزریق‌های دردناک را حذف کرده و استفاده از آن نسبت به پمپ‌های انسولین سنتی آسان‌تر است.

جولیت بنویت، یکی از افراد مبتلا به دیابت در این آزمایش، می‌گوید: «تزریق برای من سخت بود. گاهی اوقات دیگران از من می‌ترسیدند.» 

دکتر حیدر که از سال ۲۰۱۱ فناوری اندازه‌گیری قند خون برای بیماران دیابتی کار کرده‌است، می‌گوید مدت زمان ماندن در محدوده نرمال قند خون در کودکانی که از این دستگاه استفاده می‌کنند، دو برابر شده ‌و کاهش قند خون آنها به نصف رسیده‌است. به علاوه آنها استرس کمتری دارند زیرا مجبور نیستند همیشه مراقب سطح گلوکز خون خود باشند و این کار به طور خودکار انجام می‌شود.

پمپ‌ها انسولین را در طول یک دوره ۲۴ ساعته از طریق یک تیوب کوچک در زیر پوست به افراد مبتلا به دیابت می‌رسانند. این روند به حفظ تعادل در میزان گلوکز خون کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.