افشانه‌های هوشمند برای بیماران آسمی

0

افشانه‌های هوشمند به دستگاه‌هايی گفته می‌شود که امکان پيگيری آسان مقدار/حجم مصرف داروی تجويز‌شده برای افراد مبتلا به آسم يا ساير بيماری‌های تنفسی را از طريق حسگرهای تعبيه‌شده يا افشانه‌های عادی فراهم می‌کنند.

افشانه‌های هوشمند به طور روز‌افزون به شیوه ترجیحی مدیریت و درمان بیماری‌های تنفسی تبدیل می‌شود. تعداد زیادی از شرکت‌ها از فناوری‌های دیجیتالی در محصولات خود استفاده می‌کنند تا یک شیوه پیشرفته از مدیریت آسم و بیماری‌های تنفسی و بهبود تاثیر دارو ارائه دهند.

تعدادی از محصولات در حال حاضر در بازار در دسترس هستند و چندین محصول جدید انتظار می‌رود که تایید شوند و در سال‌های آینده به بازار بیایند. شرکت پراپلر هلث از طریق یک پلتفرم همراه جدید که مورد تایید سازمان غذا و داروست، وارد بازار افشانه‌های هوشمند شده است.

وقتی که بیماران داروهای خود را مصرف می‌کنند، این پلتفرم بر مصرف دارو نظارت دارد و آن را بررسی می‌کند. سیستم افشانه هوشمند پراپلر شامل حسگر‌هایی می‌شود که به یک افشانه آسم، اپلیکیشن همراه و یک سیستم تحلیلی وصل می‌شوند تا به بیمار در پیگیری مصرف داروی آنها کمک کند. استرازنکا با شرکت ادهریوم در نیوزلند همکاری کرده است. این شرکت نیوزلندی دستگاه‌های پزشکی با نام اسمارت اینهیلر تولید می‌کند.

محصولات ادهریوم به بیمار کمک می‌کنند تا مصرف داروهای تجویزی خود را پیگیری کند و نیز هشدارهای صوتی و تصویری را ارائه می‌دهد تا دوز فراموش شده دارو را به بیمار یادآوری کند.

چندین شرکت دیگر، اعم از گکو هلث اینویشنز، کوهرو هلث و اوپکو هلث، روی افشانه‌های هوشمند کار می‌کنند و بازار به‌زودی از نظر قابلیت‌ها و اعتبار محصولات به‌شدت رقابتی خواهد شد.

با توجه به آمار بالای ابتلا به بیماری‌های تنفسی در بین جمعیت دنیا و افزایش مستمر آلودگی هوا در اقتصادهای در حال توسعه، انتظار می‌رود که تقاضا برای افشانه‌های هوشمند در سال‌های آینده افزایش یابد.

افشانه‌های هوشمند به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که امکان پیگیری آسان مقدار/حجم مصرف داروی تجویز‌شده برای افراد مبتلا به آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی را از طریق حسگرهای تعبیه‌شده یا افشانه‌های عادی فراهم می‌کنند. افشانه‌های هوشمند در سراسر دنیا با استقبال قابل توجهی مواجه می‌شود.

مزیت‌های مهم افشانه‌های هوشمند

یکی از مزیت‌های مهم این دستگاه‌های هوشمند پیگیری مصرف دارو با کمک داده‌های دیجیتالی جمع‌آوری شده توسط حسگر و هشدار به بیماران از طریق اعلان‌های زمان‌دار است.

برای افراد مبتلا به آسم، استفاده از افشانه کارآمدترین روش برای دریافت دارو در سریع‌ترین زمان ممکن است. بنابراین این بیماران داروهایی را مصرف می‌کنند که بتوان آنها را از طریق دستگاه‌های خاص به نام افشانه ارائه کرد. در این حوزه افشانه‌های هوشمند پیشرفت بزرگی محسوب می‌شوند.

این دستگاه‌های متصل به بیماران هشدار می‌دهند که دوزهایی را فراموش کرده یا از دست داده‌اند. این هشدارها از طریق اعلان روی یک دستگاه متصل به افشانه هوشمند انجام می‌شود از قبیل یک دستگاه رایانش همراه. افزایش آگاهی درباره این رویکرد جدید در مدیریت بیماری‌های تنفسی می‌تواند عامل اصلی جهانی‌شدن بازار افشانه‌های هوشمند در چند سال آینده باشد.

انتظار می‌رود که این بازار افشانه‌های هوشمند به دلیل افزایش اختلالات تنفسی مانند آسم رونق پیدا کند زیرا یکی از دلایل اصلی این اختلالات افزایش میزان آلودگی هوا و افزایش تعداد افراد سیگاری در سراسر دنیا‌ست.

بازار جهانی افشانه‌های هوشمند در حال حاضر در آمریکای شمالی بسیار فعال است‌ که سهم زیادی را از نظر درآمد در سال ۲۰۱۶ به خود اختصاص داد. افزایش چشمگیر بیماران تنفسی، تشویق طرح‌های دولتی‌ و افزایش استقبال از فناوری پیشرفته و نوآورانه به آمریکای شمالی امکان می‌دهد تا در بازار جهانی پیشرو باشد.

استفاده از دستگاه‌های رایانش هوشمند به بازار افشانه‌های هوشمند آمریکای شمالی امکان داده است تا به بازار اصلی افشانه‌های هوشمند تبدیل شود. در چند سال آینده، انتظار می‌رود که منطقه اقیانوس آرام نیز یکی از بازارهای منطقه‌ای اصلی برای افشانه‌های هوشمند باشد زیرا در این منطقه جمعیت بیماران تنفسی در حال افزایش است و مخارج مراقبت بهداشتی نیز بالاست.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.