استارتاپی که یک رابطه پیامکی تعاملی می‌سازد

0

ارسال پیامک و متن‌های تبلیغاتی از طریق تلفن همراه و ایمیل را می‌توان یکی از رایج‌ترین راهکارهای بازاریابی در دنیای امروز محسوب کرد که دلیل عمده آن نیز وفور تلفن‌های همراه و دسترسی بیشتر مردم به این ابزارهای ارتباطی است، ضمن اینکه گستردگی فضای اینترنت در زندگی مردم جهان نیز به قوت گرفتن این ابزارها هر چه بیشتر دامن زده است. بر این اساس ارسال پیامک می‌تواند یک راهکار تبلیغاتی مناسب را در اختیار برندهای مختلف قرار دهد، اما نکته قابل توجه در این راهکار، کاربرد درست آن است، به این معنا که اگر ارسال پیامک یک‌طرفه باشد و هیچ پاسخی از سوی فرستنده دریافت نشود، این راهکار چندان در نیل به اهداف بازاریابی موفق نخواهد بود، بلکه شکل‌دادن یک رابطه پیامکی تعاملی است که به یک ابزار تبلیغاتی مناسب و کارآمد تبدیل خواهد شد. در همین راستا از جمله استارتاپ‌های بازاریابی موفقی که در سال‌های اخیر در سان‌فرانسیسکو راه‌اندازی شده است، HANDSTACK نام دارد که می‌توان آن را یکی از تعاملی‌ترین ابزارهای بازاریابی برای درگیر‌کردن میلیون‌ها نفر از طریق ارسال پیامک دانست. ارسال پیام‌های متنی مناسب که در مکان‌های مناسب جهت‌دهی شده‌اند، از جمله راهکارهای این شرکت بازاریابی است که به برندهای مختلف جهان این امکان را می‌دهد تا پیام‌های متنی کارآمد را در موقعیت درست و زمان و مکان مناسب نشر دهند.

آنچه در هنداستک در وهله اول اهمیت دارد، تشکیل کمپین‌های هدفمند است، به این معنا که پیام‌های ارسالی که بازخوردی در پی نداشته باشند، در دستور کار این تیم بازاریابی قرار نمی‌گیرند؛ این نکته غیرقابل انکار است که بسیاری از پیام‌های متنی که از طریق ایمیل برای مخاطبان ارسال می‌شود، پاسخی دریافت نمی‌کنند و یا حتی اصلا خوانده نمی‌شوند. هنداستک به خوبی بر این نکته واقف بوده و سعی در ایجاد یک رابطه تعاملی با مخاطبان خود دارد؛ به این صورت که با توجه به نوع محصولی که برند مورد نظر تولید می‌کند، مخاطبان خود را انتخاب کرده و به صورتی هدفمند برای آنها پیام‌های تبلیغاتی مورد نظر را ارسال می‌کند. پیگیری مخاطبان نیز از دیگر نقاط قوت کمپین‌های بازاریابی این شرکت است که با مطالعه و بررسی تأثیر پیام‌های ارسالی خود روی مخاطبان، به نقاط ضعف خود پی برده و سعی در اصلاح آن خواهند داشت.

توجه به بازخورد مخاطبان از جمله نکات کلیدی در موفقیت هنداستک به شمار می‌رود، به این معنا که تجزیه و تحلیل متن‌های ارسال شده و پاسخی که از سوی مخاطبان دریافت می‌کنند، در شکل‌دهی محتوای دقیق‌تر و مناسب‌تر متن‌ها بسیار مؤثر خواهد بود. بنابراین اکتفا‌کردن صرف به محتوای متنی که موفقیت خوبی کسب کرده است، کافی نیست بلکه پیگیری متن‌های ارسالی و پاسخ‌های مخاطبان، باید به صورت مستمر صورت بگیرد تا بتوان از طریق بهبود محتوای متن ارسالی، موفقیت آن را برای روزهای آتی نیز تضمین کرد و این درست همان کاری است که این استارتاپ بازاریابی به خوبی انجام داده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.