کسب‌وکارت را هم‌رنگ جماعت کن

5 ترند بازاریابی محتوا در سال2020

0

بازاریابی محتوا تنها چیزی نیست که تغییر می‌کند. انسان‌ها مدام در حال تغییر هستند. نیازهای مخاطبان نیز به طور مداوم در حال تحول است. به همین دلیل شما باید آنچه را که مخاطبانتان می‌خواهند، به آنها بدهید

در یک دهه گذشته با افزایش گرایش‌ به بازاریابی محتوا، شیوه تبلیغات و بازاریابی در کسب‌و‌کارها تغییر شگرفی کرده است. تا پیش از این حتی کسانی که سال‌ها کار محتوا و بازاریابی محتوا انجام داده بودند، مفهوم دقیق آن را نمی‌دانستند. به این دلیل که بازاریابی محتوا در طی سال‌ها شکل تازه‌ای به خود گرفته است.

بازاریابی محتوا تنها چیزی نیست که تغییر می‌کند. انسان‌ها مدام در حال تغییر هستند. نیازهای مخاطبان نیز به طور مداوم در حال تحول است. به همین دلیل شما باید آنچه را که مخاطبانتان می‌خواهند، به آنها بدهید. با ورود به سال۲۰۲۰ و شروع یک دهه تازه، ۵ زمینه بازاریابی محتوا که مردم در این سال به آن‌ گرایش دارند را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

فیلم‌های ویدئویی و پخش زنده

محتوای ویدیویی

اخیرا فیلم‌های ویدئویی و پخش زنده، به لطف پلتفرم‌های عمومی مانند اینستاگرام، یوتیوب و تیک‌توک محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند. پیش‌بینی می‌شود بازار محتواهای ویدئویی در سال‌۲۰۲۰ بزرگ‌تر خواهد شد.

به گفته هاب‌اسپات، ۵۴درصد از مصرف‌کنندگان علاقه‌مند به تماشای محتوای ویدئویی بیشتری در خصوص برندهای مورد علاقه‌شان هستند. در نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که اگر شما می‌خواهید با استفاده از بازاریابی محتوا با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید و تعامل با مصرف‌کنندگانتان را در سال۲۰۲۰ افزایش دهید، باید بیشتر از ویدئو استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که خودتان را محدود نکنید. به جز یوتیوب و تیک‌توک که پلتفرم‌های تخصصی ویدئویی هستند، می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی متنوعی نظیر فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین و حتی در وب‌سایت‌های شخصی‌تان از ویدئو برای تعامل با مشتریانتان بهره بگیرید.

محتواهایی بسازید که در موتورهای جستجوی صوتی قرار گیرد

محتوای صوتی

گسترش روزافزون تلفن‌های هوشمند و دستیاران قدرتمند هوش مصنوعی مثل الکسا و سیری در زندگی ما، استفاده از جستجوی صدا به طرز سرسام‌آوری بالا رفته‌است. با توجه به گزارش کانالیز در خصوص بازار جهانی دستگاه‌های جستجوی صدا، متوجه افزایش ۱۸۷‌درصدی فروش این ابزارها در سه‌ماهه دوم سال‌۲۰۱۸ می‌شویم. این آمار در سال‌۲۰۱۹ رشد بیشتری داشته‌است.

نتایج این تحقیقات به این معنی است که افراد بیشتری در حال جستجوی آنلاین صوتی هستند. اگر توجه کرده‌ باشید، تمامی پلتفرم‌های شبکه اجتماعی قابلیتی برای ارسال صدا به جای تایپ را دارند. مردم امروز ترجیح می‌دهند به جای آنکه متنی را بنویسند، آن را ضبط کنند.

به همین دلیل شما باید برای بهینه‌سازی محتوای صوتی خود تلاش کنید؛ چرا‌که مردم کتاب‌های صوتی و پادکست را به محتوای نوشتاری ترجیح می‌دهند.‌

تصاویر و لنزهای واقعیت افزوده

فیلترهای تولید‌شده توسط ابزارهای قدرتمند واقعیت‌افزوده که پلتفرم‌هایی مثل اسنپ‌چت برای کاربران خود فراهم کرده‌اند، توجه عده زیادی را به خود جلب کرده است. مردم دوست دارند خود را در اشکال بصری متنوع ببینند.

اینکه کسی می‌تواند بینی کوچک سگ، گوش خرگوش یا یک تاج زیبا را ‌روی سر خود قرار دهد، به لطف واقعیت افزوده است. فیلترها و لنزهای واقعیت افزوده به کاربران کمک می‌کند تا محتوای بصری جالب ایجاد کنند.

بازاریابی محاوره‌ای

بیشتر کسب‌و‌‌کارها در یک دهه گذشته به این نتیجه رسیده‌اند که سریع‌ترین راه برای ترغیب خریداران از طریق صحبت با تک‌تک آنهاست. به همین دلیل است که بازاریابی محاوره‌ای یک گرایش قابل‌توجه در سال‌۲۰۲۰ خواهد بود.

زمانی که شما با مخاطبان خود یک گفت‌وگوی شخصی داشته باشید، نه‌تنها تجربه خرید آنها را لذتبخش می‌کنید، بلکه می‌توانید چیزهای زیادی را در مورد مخاطبان خود یاد بگیرید. دانستن ذائقه مخاطب‌ها به شما کمک می‌کند بهتر از گذشته بازاریابی انجام دهید.

[bs-quote quote=”بازاریابی محتوا تنها چیزی نیست که تغییر می‌کند. انسان‌ها مدام در حال تغییر هستند. نیازهای مخاطبان نیز به طور مداوم در حال تحول است. به همین دلیل شما باید آنچه را که مخاطبانتان می‌خواهند، به آنها بدهید” style=”style-13″ align=”left”][/bs-quote]

بازاریابی محاوره‌ای در اشکال مختلفی از جمله بازاریابی ایمیلی، حمایت از مشتری، برنامه‌های تشویقی برای مشتریان، بازاریابی پیام‌های فیس‌بوک و چت‌بات‌ها بیشتر ظاهر می‌شود. با پیشرفت‌های فناوری و هوش مصنوعی، چت‌بات‌ها بهترین گزینه برای ارتباط با کاربران خواهند بود.

محتوای پویا و شخصی‌سازی‌شده تولید کنید

احتمالا شما به واسطه شغل خود چیزهای زیادی در مورد اهمیت شخصی‌سازی شنیده باشید. امروز، مشتریان انتظار دارند ایمیل‌هایی دریافت کنند که به شخصی‌سازی نیازهای خاص آنها کمک می‌کند. آمار اینستاپیج نشان می‌دهد ۵۴درصد از فروشندگان با ارسال تخفیف‌های شخصی‌سازی‌شده براساس نیازهای مشتریانشان، فروش خود را افزایش داده‌اند.

ابزارهای هوشمند در شناخت علاقه‌مندی و نیاز مشتری موثر هستند. در سال‌۲۰۲۰ با پیشرفت سریع فناوری‌های بازاریابی شخصی‌سازی به سطح جدیدی می‌رسد. به یاد داشته ‌باشید که برای شناخت مشتریان باید محتوای پویا تولید کنید. همچنین محتوای تولیدی شما بهتر است براساس آمار، رفتارها، ترجیحات و علایق کاربران تغییر‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.