برگزاری ۲۰۰ جلسه بین سرمایه‌گذاران و استارتاپ‌ها در کافه سرمایه شنبه

گزارشی از برنامه‌های کافه سرمایه شنبه در همایش چهارم یلدای کارآفرینان استارتاپی ایران

0

کافه سرمایه شنبه برای دومین‌سال متوالی با حضور ۱۴ شرکت سرمایه‌گذاری و با همکاری انجمن صنفی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر، همزمان با برگزاری چهارمین رویداد یلدای کارآفرینان استارتاپی در تاریخ بیست‌و‌هفتم آذرماه در تالار وزارت کشور برگزار شد.

در برنامه کافه سرمایه امسال، بیش از ۲۰۰ جلسه مذاکره با سرمایه‌گذاران برگزار شد که طول هر جلسه ۲۰ دقیقه بود. در این جلسات، استارتاپ‌هایی که از چندین ماه قبل طرح‌های خود را برای تیم کافه سرمایه ارسال کرده و طی فرایندهای ارزیابی توسط متخصصان برگزیده شده بودند، حضور داشتند.

روند برگزاری این جلسات به این صورت بوده که براساس حوزه‌های سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران و حوزه فعالیت استارتاپ‌ها، به اصطلاح matchmaking انجام شده و جلسات مذاکره نیز بر همین اساس برگزار شده است. در این جلسات سرمایه‌گذاران مختلف با رویکردهای متنوعی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر حضور داشتند.

حرکت اول، پیشگامان سرمایه شریف، صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری استان اصفهان، صندوق توسعه تکنولوژی ایران، توسعه دانش‌بنیان سینا، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه توسعه فناوری آرمانی، صندوق توسعه فناوری‌های نوین، صندوق زیست فناوری، مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک، شناسا، ادونچرز، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری از جمله صندوق‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیری بودند که در جلسات کافه سرمایه برای استارتاپ‌ها حضور داشتند.

روند حضور استارتاپ‌ها در کافه سرمایه رویداد یلداسامیت

روند پذیرش و انتخاب استارتاپ‌ها برای حضور در جلسات کافه سرمایه به این صورت بوده که طی یک فرایند ۳ ماهه، استارتاپ‌ها تقاضای خود را برای حضور در این جلسات ‌برای تیم کافه‌سرمایه ارسال کرده‌‌ و به سوالات پرسشنامه پاسخ داده‌‌اند. همچنین فایل ارائه و اطلاعات کامل از حوزه کسب‌وکار خود را نیز ارسال کرده‌اند. ضمن اینکه سرمایه‌گذاران نیز حوزه‌های علاقه‌مندی خود را به تیم کافه سرمایه اعلام می‌کنند.

در مرحله بعد، تیم کافه سرمایه طی یک فرایند ارزیابی، با بررسی طرح‌های ارسالی، ایده‌ها و طرح‌هایی را که دارای سطح مورد نظر به لحاظ ایده و ارائه بوده‌‌اند، انتخاب کرده است. فرایند ارزیابی مرحله دیگری نیز داشت که با حضور کارشناسان سرمایه‌گذاری برگزار شد.

در نهایت، از میان ۱۵۰ طرح‌ ارسال‌شده، ۴۳ طرح موفق شدند که وارد برنامه کافه سرمایه بشوند. ۴۳ طرح پذیرفته‌شده، براساس حوزه علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران بین آنها تقسیم‌ شده و جلسه مذاکره استارتاپ‌ها با سرمایه‌گذاران در روز رویداد کافه سرمایه، برگزار شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.