کار با پیژامه برای راندمان بیشتر!

0

آرزوی داشتن شغلی که امکان انجام امورات آن از منزل وجود داشته باشد، بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد. راه و روش تازه‌ای که بسیاری از مشاغل رو به رشد دنیا، به کارمندان خود پیشنهاد می‌دهند. بسیاری از شرکت‌ها اخیرا به این نتیجه دلچسب (برای کارمندان!) رسیده‌اند که برای نیل به بهره‌وری بیشینه از کارمندان، الزامی برای حضور فیزیکی این افراد در محل کار وجود ندارد. بر اساس آماری از طرف دولت ایالات متحده آمریکا، در سال ۲۰۱۵ در حدود ۱.۴ میلیون کارمند، چند روزی از هفته را در محل کار حاضر نشده و فعالیت‌ها را از منازل‌شان دنبال کرده‌اند. همچنین بر اساس گزارشی از شرکت مشاوره ACAS که در سال ۲۰۱۳ به چاپ رسید، کارمندانی که در منازل‌شان با پیژامه و در حال تماشای تلویزین به کارهای خود پرداخته‌اند، نسبت به کارمندانی که در محل کار و در کنار همکاران مشغول به فعالیت بودند، از راندمان کاری بالاتری برخوردار بوده‌اند. کارمندان شاغل در منزل خوشحال‌ترند؛ این افراد مشتاقانه و با رضایت  بیشتری به فعالیت‌های روزانه خود مشغول هستند. 

آمارها نشان می‌دهد که نرخ استرس شغلی در این کارمندان به‌مراتب کمتر از کارمندان عادی است که این عامل از عوامل موثر و مستقیم در بازده کاری افراد است. مشاغلی که امکان کار در منزل را برای افرادشان مهیا می‌کنند، ناخواسته منجر به گرد‌همایی افراد وفادار و صادق به دور هم می‌شوند؛ افرادی که در منزل با نظارت خود بر کارهایشان مشغول به فعالیت هستند. من دوستی دارم که حاضر به ترک شغل خود و ارتقای آن به شغلی مشابه، حتی با حقوق بیشتر نیست؛ چراکه شغل فعلی آنان از امکان کار در منزل برخوردار است. او می‌گوید در این شغل با افرادی آشنا شده، که هیچ‌گاه حاضر به ترک آن‌ها نیست. بر این اساس با در اختیار داشتن کارمندانی با انگیزه مضاعف، تجارت نیز به سمت‌وسوی درآمد بیشتر و همچنین ذخیره پول و انرژی بیشتری می‌رود. به این دلیل که احتیاجی به مهیا کردن فضا و مجهز کردن اتاق برای کارمندان در محل کار وجود ندارد.

  •  موارد حائز اهمیت
  • با این تفاسیر شما چطور می‌توانید امکان کار در منزل را برای کسب‌وکار کوچک خود فراهم کنید؟

در وهله نخست باید تلاش کنید تا جایگاه‌هایی را که امکان فعالیت آنان در منزل با همان کیفیت اجرا در محیط کار وجود دارد، بیابید؛ برای مثال، یک حسابدار برای کار در منزل، مناسب‌تر از یک دستیار شخصی به‌نظر می‌رسد. پس از آن باید مشخص کنید که ظرفیت این تجارت برای کار در منزل چه میزان است؟ نباید شما یکه و تنها در شرکت همه کارها را انجام دهید!!!

  • یک تجارت باید به این اطمینان برسد که محیط کار در منزل برای کارمندانش فراهم است؛ به‌طور مثال، اگر اتاق کار کارمندی در منزل سرد بوده و یا محیط کار او پر سروصداست، مسئولیت این قبیل مشکلات با مدیر است. به‌طور خلاصه، مدیر باید از وجود شرایط مناسب کار در منزل برای کارمندان، اطمینان حاصل کند.
  • همه افراد برای کار در منزل ساخته نشده‌اند؛ حتی برخی که خودشان گمان می‌کنند که برای این کار مناسب هستند. پس پیشنهاد می‌کنم که این کار را برای هریک از افرادی که منتخب برای کار در منزل می‌شوند، به صورت برهه سه‌ماهه، به‌صورت آزمایشی برقرار کنید. اگر چنانچه از اجرای آن سربلند بیرون آمدند و این تجربه برای آن‌ها خوشایند بود، پس قرارداد کار در منزل را تمدید کنید.

در شماره‌های آینده از چگونگی مدیریت کردن این کارمندان شاغل در منزل برای‌تان می‌گوییم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.