چرا تبلیغات‌چی‌ها عاشق اینترنت اشیا هستند؟

0

اکثر کارهایی که انجام می‌دهیم، وب‌سایت‌هایی که از آنها بازدید می‌کنیم، مکان‌هایی که می‌رویم، برنامه‌های تلویزیونی که تماشا می‌کنیم، محصولاتی که خریداری می‌کنیم، همگی به یک بازی برای تبلیغ‌کنندگان تبدیل شده‌اند.

در فصل سرما شرکت کلوروکس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط کینسا استارتاپ فناوری که دماسنج‌های متصل به اینترنت را می‌فروشد، دریافت می‌کند.

دماسنج‌های این استارتاپ با یک اپلیکیشن هوشمند همگام‌سازی می‌شوند و به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد تا تب و علائم خود را پیگیری کنند. این خدمات برای والدینی که کودک دارند، بسیار جذاب است.

این داده‌ها نشان می‌دهد که در کدام مناطق کشور آمار تب افزایش یافته است. سپس شرکت تبلیغات بیشتری را در آن مناطق پخش می‌کند تا برای مثال خانواده‌ها به دنبال خرید دستمال‌های ضدعفونی بروند و از این طریق از شیوع آنفلوانزا جلوگیری کنند.

ارزش‌ها کینسا برای کاربران

به گفته کینسا، این خدمات بسیار منحصر‌به‌فرد است زیرا به طور مستقیم از خانه‌ها در زمان واقعی داده‌ها را ارائه می‌دهد.

لازم نیست افراد به پزشک مراجعه کنند، علائم را در گوگل جست‌وجو کنند یا به دنبال یک مطلب درباره تب در فیس‌بوک باشند تا شرکت دریابد که در کجا چه تبلیغاتی باید عرضه شود. تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند مانند سونی نیز این نرم‌افزار را در محصولات خود قرار داده‌اند تا آنچه مردم تماشا می‌کنند را پیگیری کرده و به تبلیغ‌کنندگان اجازه دهند سایر دستگاه‌ها در خانه‌ افراد را هدف‌گیری کنند.

شرکت آمازون نیز یک اپلیکیشن را عرضه کرده که نشان می‌دهد شرکت چگونه می‌تواند سوپ مرغ یا قطره سرفه را به افرادی پیشنهاد دهد که از دستگاه اکو آمازون استفاده می‌کنند. حتی می‌تواند افراد را به تماشای یک فیلم دعوت کند.

با اینکه به نظر می‌رسد کینسا از اطلاعات به شیوه‌ای محرمانه و خصوصی استفاده می‌کند، مدل کسب‌وکار آن نشان‌دهنده نیاز به قوانین فدرال درباره رسیدگی به داده‌های مصرف‌کننده است. کینسا داده‌های خود را به سایر شرکت‌ها می‌فروشد. این شرکت‌ها از داده‌ها برای هدفمندسازی تبلیغات استفاده می‌کنند.

داروخانه‌ها و تولیدکنندگانی که داروها را تولید و توزیع می‌کنند و محصولات سرماخوردگی از آن استفاده می‌کنند تا وقتی تب و سرماخوردگی در برخی مناطق شایع می‌شود، قفسه فروشگاه‌های خرده‌فروشان پر از محصولات مربوط به سرماخوردگی باشد.

یکی از مدل‌های دماسنج کینسا به طور مستقیم به تلفن وصل می‌شود، در حالی‌که نسخه دماسنج برای کودکان متفاوت است. این شرکت می‌گوید که اکثر کاربران اپلیکیشن موقعیت مکانی خود را به اشتراک می‌گذارند و کینسا اطلاعات را به شماره تلفن و آدرس ایمیل افراد لینک نمی‌کند.

این شرکت داده‌ها را از کاربران می‌گیرد و تمام شیوه‌های یادگیری ماشینی را با آن انجام می‌دهد و آن را با سایر داده‌ها ترکیب می‌کند و در نهایت یک سیگنال دریافت می‌شود.

این روند بر اساس کد منطقه‌ای و کد کشورها انجام می‌گیرد. کلوروکس از این اطلاعات برای افزایش تبلیغات دیجیتالی در مناطقی که بیماری در آنجا زیاد است، استفاده می‌کند. آمار نشان می‌دهد که تعامل مصرف‌کننده با تبلیغات کلوروکس با این داده‌ها ۲۲درصد افزایش یافته است.

در‌حالی‌که رسانه‌های اجتماعی فرصت‌های جدید را ارائه داده است، یک شکاف بزرگ بین توییت‌ها درباره آنفلوانزا یا علائم آن و جمع‌آوری داده‌ها برای بازاریاب‌ها وجود دارد. این فناوری کمک می‌کند تا جمعیت‌های آسیب‌پذیر که در آن سیگنال مشخصی از شیوع بیماری وجود دارد، مورد هدف قرار گیرد. کینسا می‌تواند به افراد در شرایط مختلف پیشنهادهایی را ارائه دهد.

برای مثال، شراکت این استارتاپ با تلاداک، یک شرکت پزشکی از راه دور، به افراد امکان می‌دهد تا با استفاده از هر یک از اپلیکیشن‌های این دو شرکت سابقه بیماری خود را از یک پزشک کینسا به پزشک تلاداک منتقل کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.