پیکچاپ؛ چاپ عکس رایگان اما با آگهی!

0

پیکچاپ اولین اپلیکیشنی است که خدمات چاپ عکس را از طریق تلفن همراه میسر کرده است. این اپلیکیشن به کاربران امکان می‌دهد تا عکس‌های خود را به طور رایگان چاپ کنند. این خدمات در ازای ارسال عکس‌ها هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. در نتیجه می‌توان گفت تمام مراحل از چاپ عکس گرفته تا ارسال آن رایگان است. در این اپلیکیشن برای هر کاربر یک فضای رایگان در نظر گرفته می‌شود تا بتواند عکس‌های خود را در آن ذخیره کند و در صورت نیاز آنها را چاپ کرده یا از آنها استفاده کند. برای دسترسی به این فضا، کاربران باید ابتدا عضو سایت شوند و ثبت‌نام کنند.

ایده این استارتاپ برای اولین‌بار توسط پیکچاپ در ایران اجرا شده ‌و می‌توان گفت که اقتباس موفقی از نمونه‌های خارجی آن است. البته نمونه‌ها و سایت‌های خارجی بیشتر روی اپلیکیشن موبایل تحت وب تمرکز دارند زیرا کاربران ترجیح می‌دهند عکس‌هایی را چاپ کنند که توسط موبایل خود گرفته‌اند یا در گالری تصاویر تلفن همراهشان ذخیره کرده‌اند.

از آنجا که این خدمات به طور رایگان ارائه می‌شوند، شاید به ذهن شما خطور کند که پیکچاپ چگونه منابع مالی مورد نیاز برای این کار را تامین می‌کند و این اپلیکیشن چه فایده‌ای برای استارتاپ پیکچاپ دارد. در واقع پیکچاپ در ازای چاپ عکس شما از فضای پشت آن برای تبلیغات استفاده می‌کند و آگهی سفارش‌دهندگان آن را در پشت عکس چاپ می‌نماید. گاهی اوقات نیز لوگوی آگهی‌دهنده را روی عکس و در قسمتی که خدشه‌ای به عکس وارد نکند، چاپ می‌کند. در واقع سفارش‌دهندگان حامی مالی هزینه‌های این استارتاپ به شمار می‌روند.

اگر فردی بخواهد آگهی خود را در پیکچاپ درج کند، در واقع آگهی او به طور دائم در معرض دید مشتریان قرار می‌گیرد زیرا این تصاویر تاریخ مصرف ندارند و افراد آنها را دور نمی‌اندازند. یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد ایده این استارتاپ آن است که خدمات‌رسانی این اپلیکیشن در واقع به نفع سفارش‌دهنده آگهی، سفارش‌دهنده چاپ و اپلیکیشن پیکچاپ است.

نحوه استفاده از این اپلیکیشن به صورت زیر است:

ابتدا باید عکس مورد نظر خود را بگیرید یا از گالری عکس‌های خود یکی را انتخاب کنید. سپس آن را در پیکچاپ آپلود کنید. در این صورت پیکچاپ عکس شما را چاپ کرده و برای شما ارسال می‌کند. این را هم بگویم که از شما هیچ هزینه‌ای بابت پست گرفته نخواهد شد.

کاربران می‌توانند عکس‌های مورد نظر خود را با کیفیت بالا و در ابعاد مختلف و قیمت مناسب چاپ کنند بدون اینکه خدشه‌ای به حریم خصوصی آنها وارد شود. سپس عکس‌های چاپ شده به هر نقطه از ایران ارسال خواهد شد.

در حال حاضر خدمات عکس پیکچاپ در استان مازندران ارائه می‌شود و در آینده این استارتاپ قصد دارد خدمات خود را در سراسر ایران گسترش دهد.

در این اپلیکیشن برای جلب توجه کاربران به تبلیغات، مسابقه‌های پیامکی نیز در نظر گرفته شده است. کاربران برای پاسخ به پرسش‌ها باید به سایت آگهی‌دهنده بروند یا حتی به طور حضوری به محل کار آن سایت مراجعه کنند. در این صورت هم از آگهی‌دهنده کوپن چاپ دریافت خواهند کرد و هم در قرعه‌کشی هفتگی و ماهانه پیکچاپ شرکت داده خواهند شد.

در این اپلیکیشن محصولات مختلفی به کاربران ارائه می‌شود. کاربر می‌تواند مشخص کند که عکس‌هایش روی چه نوع کاغذی، اعم از مات، براق يا متالیک، چاپ شود. پس از انتخاب نوع چاپ، سایز، ابعاد و برش عکس، می‌توان سفارش را ثبت کرد. سپس کلیه سفارش‌ها با بسته‌بندی‌های استاندارد از طریق یک روش حمل ایمن برای کاربران ارسال می‌شوند.

از جمله ویژگی‌های این اپلیکیشن فوق‌العاده عبارتست از:

 ارائه پکیج‌های تخفیفی ویژه

 چاپ عکس‌ها  روی هر تعداد محصول مورد نظر کاربر

 چاپ عکس‌ها با کیفیت بالا

 هشدار عکس کیفیت پایین

 پیگیری سفارش

 حفظ حریم شخصی اشخاص

 ثبت‌نام آسان

 پرداخت امن و آسان

همانطور که در بالا اشاره شد، این اپلیکیشن بسته‌های تخفیف ویژه را نیز به کاربران ارائه می‌دهد. برای مثال، بسته ۵۰ عددی شگفت‌انگیز که تا تاریخ ۲۸/۱۱/۱۳۹۵ اعتبار دارد و کاربران می‌توانند با استفاده از این بسته تخفیفی ۵۰ عدد عکس ۱۰ در ۱۵ از نوع مات را با تخفیف ۷۵۰۰ تومانی به مبلغ ۲۰ هزار تومان خریداری کنند.

پیکچاپ طراحی بسیار ساده و کاربرپسند دارد. در صفحه اصلی پیشنهادهاي ویژه و گزینه‌ای برای شروع سفارش چاپ عکس قرار گرفته است. وقتی وارد ثبت سفارش می‌شوید، پس از انتخاب نوع، اندازه و تعداد عکس، هزینه‌ چاپ آن در گوشه سمت چپ نمایش داده می‌شود.

یکی از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن آن است که وقتی عکس شما از کیفیت بالایی برخوردار نباشد و در صورت چاپ، عکس تار چاپ شود، یک پیام روی صفحه نمایش داده خواهد شد و به کاربر پیشنهاد می‌شود که آن عکس را با یک اندازه دیگر چاپ کند. پس از تایید، کاربر باید نشانی، کد تخفیف و در صورت لزوم توضیحات را وارد كند و وارد درگاه پرداخت شود.

این اپلیکیشن خلاقانه روشی ساده و آسان برای چاپ عکس‌های خاطره‌انگیز و دریافت آنها درب منزل است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.